Prohlášení týmů po závodě v Melbourne: Räikkönen věří, že nejsou tak daleko od Mercedesu

F1NEWS.CZ, 15. března 2015, 07:58 Google+

Cíl závodu v Melbourne vidělo pouze 11 vozů. Mercedes si dojel pro další double, Vettel při debutu ve Ferrari třetí. Zazářili nováčci, Sauber bere body. Jak hodnotí úvodní závod sezóny jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 19.03. 09:06) Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Je skvělé, že zde máme takovou podporu fanoušků, děkujeme, že jste zde přišli. Tým dneska předvedl skvělou práci a je vzrušující pokračovat tam, kde jsme minulý rok skončili.

Myslím, že si lidé moc neuvědomují, že jsme atleti a že musíme hodně trénovat. Řídit tato auta je neuvěřitelně fyzicky náročné. Jsem rád, že tu jsem - mezi těmito úžasnými piloty a že s týmem děláme tak dobrou práci. 

Nico Rosberg, 2. místo
Je to dobrý pocit, když jsem dneska druhý, protože jako tým jsme sezonu zahájili skvěle s naprosto úchvatným autem. Lewis ale dneska odvedl neuvěřitelnou práci, jel jako mistr světa. Zkrátka nešel porazit, i přestože jsem se snažil udělat vše. Ale budu se snažit i po zbytek sezony, takže doufám, že ho porazím. Ale by to skvělý víkend, pořadatelé vše zvládli na jedničku.

Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Jsem rád, že veškerá práce v továrně se osvědčila. Domácí úkoly byly splněny. Měli jsme bezproblémový víkend s oběma jezdci, což je to, čeho jsme chtěli dosáhnout. I když jsme loni vyhráli šampionát, museli jsme se přes zimu opravdu snažit, splnili jsme všechny cíle, které jsme si vytyčili. Zaměřili jsme se na spolehlivost a potom i na aerodynamiku nebo na pohonnou jednotku a nakonec jsme to spojili do jednoho balíku, který je skvělý.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Lewis byl lepší - bez otázek - už od začátku měl vše pod kontrolou. Nico se sice snažil, ale byl poražen. Tohle je zkrátka závodění. Ferrari je naším nejbližším soupeřem, jsou dobří. Pozorně je teď sledujeme.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Cítím se skvěle, že jsem zde ve Ferrari. Je to čest a jsem spokojený. Měli jsme dobrou zimu a řekl jsem díky všem klukům. Jsem pyšný, máme ale před sebou kus práce, abychom porazili tyto dva (otáčí se na Hamiltona a Rosberga) a Mercedes. Není to vítězství, ale po loňské hrozné sezóně, to cítíme skoro jako výhru. Víme, že vůz funguje a odvedli jsme dobrou práci co se šasi i motoru týče.

Kimi Räikkönen, nedokončil
Mám radost za Seba, zdá se, že máme dobré auto. Ale já jsem nedokončil závod... Na startu ke kontaktu se Sebem nedošlo, ale někdo domě vrzail zezadu a zboku - Sainz. Poškodilo to přední křídlo. Nejsem moc spokojen, ale stále věřím, že nejsme příliš daleko od Mercedesu co se závodní rychlosti týče. Samozřejmě to záleží na konkrétním závodě a na tom, co oni budou dělat. Nám to dnes příliš nevyšlo. Věřím, že bychom mohli obojovat na čele, takže musíme zlepšit kvalifikaci. I přes poškození bylo auto rychlé, rozdíl je v závodě menší než v kvalifikaci.

James Allison, technický ředitel
Kimi si vedl dost slušně, pokud jde o rychlost, docela nás ale dostalo to, co se stalo během zastávek v boxech. Za celý loňský rok jsme získali jen jedno pódium a nyní ho máme hned v prvním závodě. To vás musí potěšit na všech úrovních.

Uvědomujeme si, že máme na čelo velkou ztrátu, a uděláme vše pro to, abychom ji stáhli. Jde o zajímavý rok, protože ve vývoji máme mnohem více možností než loni.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 4. místo
Nakonec to byl velmi pozitivní výsledek. Bohužel jsme přišli o možnosti bojovat o třetí místo v boxech. Ale co s tím mohu udělat, občas se to stává. Vyjel jsem za Ricciardem a on byl pomalý, ztratil jsem v tom kole sekundu a půl a stálo mě to pozici. Potom jsme dál bojovali, ale oproti Sebastianovi jsme pomalejší. Ale pamatuji si, že loni to bylo horší, takže pro začátek je to dobré. Myslím, že budeme bojovat s Ferrari a věřím, že budeme silnější co se vývoje týče. Těším se.

Valtteri Bottas, neodstartoval
Na problémech se zády jsem od chvíle, kdy se objevily, hodně pracoval, abych byl připraven, takže zpráva, že nemohu nastoupit byla velkým zklamáním, ale to rozhodnutí respektuji. Nyní mám dva týdny do dalšího závodu, abych mohl pokračovat v léčbě, abych byl zcela fit a ještě silnější. Už se nemohu dočkat, až usednu za volant. FW37 vypadá velmi konkurenceschopně a jsem si jistý, že můžeme bojovat o pódia.

Pat Symonds, technický ředitel
Ferrari je rychlejší než my. Takticky to byl náročný závod. Museli jsme se na začátku vyvarovat podseknutí, Vettel byl rychlý. Pak už jsme s tím toho ale moc nemohli udělat. Malajsie nám bude vyhovovat více, Austrálie je celkem unikátní. Mercedes, my a Ferrari budeme vpředu, to se nezmění.

Wolffová by nezávodila, není naše rezervní pilotkou, je testovací jezdkyní. Momentálně rezervního pilota nemáme, podíváme se na možnosti. Valtteri snad bude v Malajsii v pořádku.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 5. místo
Jsem s pátým místem během mého prvního závodu v F1 velmi spokojen. Je to pro všechny v týmu úleva, že jsme dokázali získat body a jsem za to rád. Byl to náročný závod. Hned po startu tam byl zmatek v první zatáčce a někdo do mě narazil. Myslel jsem, že je vůz poškozen, ale po pár kolech jsem zjistil, že je vše v pořádku. Potom šlo vše podle plánu.

Marcus Ericsson, 8. místo
Tým odvedl fantastickou práci přes zimu. Je to pro všechny skvělé, získat takový výsledek během prvního závodu. Viděli jsme pokrok už v testech a jsem za tento výsledek nesmírně rád. Pro mě jsou to první body v F1 a to je také skvělé. Nyní na tomto můžeme stavět. Pořád se na mě někdo tlačil zezadu, takže to nebylo lehké. Bylo to pro mě i všechny v týmu emotivní.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Byl to úžasný víkend, už od testů jsme věděli, že auto je mnohem konkurenceschopnější, a to i ohledně šasi, i ohledně motoru. V této oblasti odvedlo Ferrari skvělou práci, už při testech jsme to očekávali, ale až teď nám dnešní výsledek ukázal, že tomu skutečně tak je. Zkrátka se nám plní sny při prvním závodě sezony. I Ferrari po stránce šasi udělalo velký krok a přiblížilo se k Mercedesu. Opravdu jsme neměli tak vysoká očekávání, doufali jsme v body a v to, že budeme lepší než minulý rok, ale nakonec jsme překvapeni až tak dobrým výsledkem.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 6. místo
Dneska bylo opradu obtížné řídit auto, co se týče ovladatelnosti motoru. Ani jsem nemohl předjet sauber. Alespoň jsem se mohl soustředit na konzistentnost. Celý závod byl obtížný, ale kdybych měl ukázat na něco pozitivního, tak by to byla spolehlivost. Musím sice soucítit s týmovým kolegou, ale po problémech je dobré dojet do cíle aspoň s jedním autem. Zimní testování bylo mnohem lepší než minulý rok, ale nakonec jsme asi 2 až 2,5 sekundy za nejrychlejšími. Čekali jsme, že budeme ztrácet, ale ne tolik. Ale je to tak, jak to je, a budeme se snažit se zlepšit po zbytek roku. Bojoval jsem se Sauberem, ale neměli jsme na to. Vůz je nekonzistnentní a pomalý.

Daniil Kvjat, neodstartoval
Musel jsem během cesty na start zastavit, protože jsme měli problém, myslím, že něco s převodovkou. Samozřejmě to není nejlepší pocit, když se díváte na ostatní jak závodí a vy jen sedíte. Od teď se to může jen zlepšit, takže jsem pozitivně naladěn. Týmu věřím. Za dva týdny je další závod a budeme tvrdě pracovat.

Christian Horner, šéf týmu
Bylo zklamáním, že Daniil ještě před startem musel odstoupit. Daniel udělal maximum s tím, co měl k dispozici. Bohužel to odpovídá tomu, kde se nyní nacházíme a že před sebou máme kus práce. Šesté místo je to nejlepší, co jsme během náročného dne mohli získat.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 7. místo
Jsem velmi spokojený se startem sezóny a dnešním výsledkem - oba vozy na bodech, to je vždy pozitivní. Byl to dobrý závod, neudělal jsem chybu a zatímco pomohla spolehlivost našeho auta, využili jsme problémů ostatních, což je v této části sezóny důležité. Byli jsme připraveni, když na to přišlo, měli jsme dobrou strategii a pod tlakem jsme podali výkon. Co se výkonnosti týče, ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale všichni tvrdě pracují, abychom vůz zrychlili. Nyní se po zisku bodů můžeme těšit do Malajsie a snad uděláme další pokrok.

Sergio Pérez, 10. místo
Byl to neobvyklý závod, kde se stalo spousta věcí, ale s body jsem spokojen a Nico také získal body, což je pro tým skvělé. Jeli jsme jinou strategii, abychom zvýšili naše šance, já vyjel na středně trvdé sadě. Bohužel jsem byl nucen vrátit pozici Ericssonovi a zasekl jsem se za Buttonem. Byl na měkké sadě a i když jsem byl rychlejší, nebylo lehké ho předjet a ztratil jsem tam. I tak se soustředím na pozitiva - zisk bodů v náročném závodě, což je dobrý výsledek pro tým.

Vijay Mallya, šéf týmu
Zisk bodů s oběma vozy je pozitivní start a odměna za tvrdou práci týmu přes zimu. Při vysoké úmrtnosti vozů jsme těžili ze spolehlivosti VJM08, což je naše silná stránka. Nico zajel skvěle, bez chyb a měl vše pod kontrolou. Nepochybovali jsme, že bude bodovat. Sergio měl náročnější závod, musel se potýkat s kontaktem a smykem a z pneumatik na svém dlouhém stintu vytěžil maximum a získal bod. Na začátku bohužel musel vrátit získané pozice, jinak by byl blízko Nicovi. Ale i tak je to dobrý start orku a můžeme z Melbourne odjet pozitivně naladěni.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz Jr., 9. místo
Abych byl upřímný, byl to dobrý závod, užil jsem si ho. Třeba když jsme závodili s Red Bullem. Měli jsme ale drobně poškozené přední křídlo. Bohužel jsme měli celkem velké problémy se spotřebou paliva, takže hlavním úkolem bylo dokončit závod. Myslím, že jsme měli potenciál skončit i výše, ale nakonec je 9. pozice pro můj první závod dobrá. Start se mi nepovedl, jak jsem chtěl, šťouchl jsem do jednoho Ferrari, za což se omlouvám.

Max Verstappen, nedokončil
Je to smůla, mohl jsem dosáhnout na body. První stint na středních pneumatikách byl celkem dobrý, držel jsem se jezdců přede mnou, kteří byli na měkkých pneumatikách, a za mnou na mě nikdo netlačil. Až do zastávky v boxech šlo vše dobře, ale potom jsem uviděl, že jde dým z auta a tým mě požádal, abych zastavil. Teď ještě nevím, co přesně stálo za problémem nebo jestli je motor poškozen.

Phil Charles, šéfinženýr
Byl to frustrující den, víme, že jsme měli na víc. Mohl to být dobrý den, ale zastavily nás problémy a dost nás to stálo. Carlos měl problém s nastavením softwaru po safety caru, což ho stálo dvě místa a problém s kolem během zastávky v boxech ho stál hodně času a také se kvůli potížím nemohl bránit proti Sauberu ke konci závodu. Pro něj to nebyl bezproblémový závod, ale stále získal body, což je pozitivní.  Maxův den je zklamánm, protože strategie znamenala, že by získal body. Se všemi těmi potížemi a pokud odmyslím, co mohlo být, byl to pozitivní den a je škoda, že piloti nezískali body, které si zasloužili. Víme, co musíme zlepšit a budeme se snažit, aby se tyto věci již neopakovaly.

 

McLAREN

Jenson Button, 11. místo
Přišel jsem o bod, to je děsné, že? Body pro nás momentálně stejně nic neznamenají, musíme toho dokázat a udělat mnohem více, než budeme konkurenceschopní. Pro nás šlo ale o dobrý den, dojet až do cíle - nejdelší stint, který jsme do tohoto týdne zvládli, čítal 12 kol, takže si myslím, že to je dost působivé.

Stále jsme o velký kus pozadu, jde však o dobrý výchozí bod. Během závodu se hodně šetřilo palivem a pro mě to bylo dost těžké, přesto jsem si to užil a po 20 kol jsem bojoval s Pérezem, což jsem nečekal. Užil jsem si to, a pak to jen dovezl domů. Získali jsme spoustu užitečných dat, snad nám to pomůže k pokroku před Malajsií.

Kevin Magnussen, nestartoval
Je pozitivní, že máme auto, které může dokončit závody. Ve voze jsem měl problém, nevíme, čím to bylo. Nevím, jestli je po motoru. Zakouřilo se z něho, ale opravdu nevím, co přesně bylo příčinou. Fernando podle mě bude v Malajsii závodit.

Eric Boullier, závodní ředitel
Nesmírně náročný víkend a není lehké v něm hledat pozitiva, ale faktem je, že existují. První a hlavní - Jenson dojel do cíle. Zajel velmi dobře a udržel za sebou Checa po dlouhou dobu, získali jsme díky němu a odjetým 56 kolům spoustu dat. Ale zároveň byl předjet ne o kolo, ale o dvě vítězem (Hamiltonem) a musíme co se výkonnosti vyšplhat vysokou horu. Rychlost však byla slušná a máme nevyužitý potenciál ve voze i motoru. 

Co se Kevina týče, měl smůlu, že musel odstoupit kvůli zatím nespecifiovanému problému s motorem ještě před startem. Ale chci poděkovat mechanikům, kteří dnes tvrdě pracovali. Jsou to hrdinové. Za dva týdny je tu Sepang, kde bude hodně horko a nechci uspěchat předpovědi, ale budeme tvrdě pracovat, abychom udělali pokrok, tím si můžete být jisti.

 

LOTUS

Romain Grosjean, nedokončil
V zaváděcím kole auto přestalo mít výkon. Nevíme přesně, kde vznikl problém. Je to škoda, ale je to první závod, stát se může cokoliv a my dnes neměli štěstí.

Pastor Maldonado, nedokončil
Je to náročná zatáčka, už v minulosti se to ukazovalo, ale závodění je takové. Byl to těsný start a jeli jsme do úzké zatáčky. Získali jsme tři nebo čtyři pozice a bylo to slibné. Potom jsme cítil, že do mě někdo zezadu narazil, ale neviděl jsem to. Je těžké určit, čí to byla chyba, já cítil jen kontakt. Je to zklamání, protože to pro nás byla skvělá šance mít dobrý závod. Závodní rychlost byla lepší než kvalifikační, do dnes to byl dobrý víkend, což je slibné. Víme, že vůz je dobrý a jsme na tom o dost lépe než loni. Máme dobrý základ a dobrý motor. Také budeme mít novinky, takže to bude ještě lepší.

Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Frustrující den. Není to způsob, kterým by někdo chtěl začít sezónu a v garáži znělo jen pár vybraných slov, když jsme zjistili, že náš závod tak brzy končí. Obzvlášť frustrující je to proto, že jsme mohli získat velmi dobrý výsledek. Nenecháme se tím však odradit a nadále si udržíme nadšení do dalších závodů. Jak jsme viděli, stát se může cokoliv. Zůstáváme pozitivně naladěni.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Melbourne: Räikkönen věří, že nejsou tak daleko od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.03.2015 09:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Double Mercedesu, rychlé Ferrari, pomalý McLaren. V cíli jen 11 vozů.

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud