Domácí závodník musel kvůli potížím s pohonnou jednotkou Renaultu vynechat druhý trénink, zítra bude muset nastoupit s novou. Počet motorů na sezónu se letos přitom snížil z pěti na čtyři kusy na jezdce.
"O zítřek nemám obavy. Šlo o práci, kvůli které se nevyplatilo vyjet odpoledne na pět kol. Raději ji udělat pořádně a ujistit se, že máme závodní auto, které zítra něco ujede. Mám důvěru v to, že tomu tak bude. Bylo by to příjemné dneska, je to příliš brzy být o víkendu na dně. Zítra se tedy vzchopíme," věří Ricciardo.
O něco hůře nese situaci vedení Red Bullu, Toro Rosso totiž také řešilo problémy s pohonnou jednotkou. Odborný poradce Helmut Marko pro AMuS uvedl: "Naše závěry jsou zdrcující. Když se vám po 50 kilometrech porouchá motor, pak je to fatální, protože na celou sezónu máte jen čtyři. Ale vypadá to na nové poškození, s nímž jsme se při testech nesetkali."
Šéfové týmu kritizují Renault: výkon motoru je stejný jako loni, ovladatelnost horší
Šéf týmu Christian Horner se do Renaultu pustil rázněji: "Motor od loňského Abú Zabí stojí. Bylo nám slíbeno o 30 až 50 koní více. A širší výkonové pásmo."
Daniel Ricciardo věří, že po výměně motoru bude vše v pořádku
(foto: Infiniti Red Bull Racing)
Se svou kritikou přispěchal také Marko: "Ovladatelnost všech motorů je výrazně horší než při testech. Chceme se zlepšit, místo toho děláme krok zpět... Když se auto hýbe při brzdění a výkon je při akceleraci nesouvislý, pak se těžko pracuje na nastavení a jezdí konstantně. Odstup od špičky je hrozivý."
"Musíme pochopit, proč jsme ve vývoji udělali krok zpět. Red Bull může Renaultu pomoci se softwarem, k tomu nám ale musí poskytnout všechna data a umožnit nám důležité činnosti," pokračuje Marko.
Nový nos opět neprošel nárazovými testy
Problémy má ale i Red Bull se svým aerodynamickým vývojem - během dvou dní dvakrát selhal u povinných nárazových testů s novým krátkým nosem, kolem kterého staví nový aerodynamický balík, jež by jim pomohl zrychlit až o půl sekundy na kolo. Sesterskému týmu Toro Rosso se s novým nosem podařilo přijít při posledních testech v Barceloně a vůz STR10 poté zrychlil o osm desetin sekundy.