Sportovní ředitel Mercedesu po skončení testování v rozhovoru pro Sky Sports přiznal: "Používali jsme jen jeden motor, ale možná nejde opravdu o jediný motor, protože jsme ho obnovovali a pracovali na různých komponentech." I když se tedy nejednalo o identický kus po všech 12 dní, tak Stříbrné šípy přesto potvrdily, že nebudou mít problém s letošním omezením: 4 ks pohonných jednotek pro jezdce na celou sezónu.
Mercedes naznačil, kdo bude v sezóně 2015 pánem: kromě nejrychlejších kol si připsal také nejvíce kilometrů - během tří předsezónních testů jich ujel celkem 6120,6. V pátek předvedl Nico Rosberg na měkkých pneumatikách čas o 2,5 sekundy lepší čas než Lewis Hamilton pří vítězství v loňské kvalifikace, navíc na měkké směsi. Williams ztrácel 0,271 s, Bottas však použil minimálně o půl sekundy rychlejší super-měkkou směs (více ve shrnutí zde).
Mercedes dále přiznal, že si vyzkoušel plný výkon svého hybridního motoru. "Potřebujete jezdit na 100 procent, protože musíte přijít na to, kdy se pokazí. To je součástí programu - jezdit s motorem naplno, abychom poznali, kde se můžou objevovat problémy," vysvětluje Wolff.
S testováním byl pochopitelně spokojený, časy naznačují, že mají opět velký náskok: "Bylo to dobré. Ujeli jsme solidní vzdálenost, vyřešili hodně problémů - celé to bylo o spolehlivosti. Na voze jsme pracovali hodně dobře. Bylo to vše, co jsme chtěli dosáhnout."
Mercedes má opět našlápnuto k titulu a rád by si co nejdříve pojistil služby Hamiltona
(foto: Mercedes AMG F1 Team)
V závěru se dotkl také jednání o nové smlouvě s Hamiltonem. Ta současná vyprší na konci tohoto roku. "Řešení dlouhodobého kontraktu není něco, co zvládnete za noc. Jde o složitou strukturu a vypadá to mnohem jednodušeji, než tomu je ve skutečnosti je. Jde nám to ale dost dobře.
Již mnohokrát jsem řekl, že nejednáme s nikým jiným. Rád bych, aby k podpisu došlo raději dříve, než později. Jsme v dobré náladě, Lewis chce zůstat s námi. V podstatě se to ubírá správným směrem," dodává Wolff.