Romain Grosjean v sobotu ujel 116 kol, čas 1:24,200 min. stačil na 5. místo. Francouz ztratil na špici 1,178s. Je třeba však podotknout, že zatímco Brit použil při svém pokusu měkkou sadu, Francouz super-měkkou. "Byl to dlouhý pracovní den. Podmínky na trati se hodně měnily. Ráno to šlo dobře, odvedli jsme hodně práce na aerodynamice a nastavení.
Chtěli jsme před Melbourne vyzkoušet co nejvíc věcí. Odpoledne jsme simulovali závod a provedli další výkonnové testy," řekl Francouz, který dnes najel 540 kilometrů. Lotus E23 zatím nepotkal ve Španělsku žádný technický problém (jaká to změna ve srovnání s loňskem). "Jsou jisté oblasti, ve kterých můžeme lépe využít našeho potenciálu.
Máme teď dost dat na to, abychom se připravili na Melbourne. Už se těším na start sezony," říká jezdec, zítra od něj převezme auto kolega Maldonado. V letech 2012 a 2013 dojel Lotus 24krát na podium, Kimi Räikkönen dva závody vyhrál. Velikou předností tehdejších vozů byla ohleduplnost k pneumatikám.
Ohleduplnost k pneumatikám by mohla být tajnou zbraní E23 - navázal by tak na předchůdce E20 a E21 (foto: Lotus F1 Team)
Tou by mohl disponovat i nový E23 - alespoň takový dojem auto zanechává z zimních testech. "Během zimních testů je vždy těžké přinutit pneumatiky spolupracovat. V závislosti na tom, jestli jste v provozním okně nebo ne, se dost mění chování auta."
V teplých podmínkách by mohl Lotus opět patřit k nejšetrnějším. "Obvykle je to naše vlastnost," odpovídá vyhýbavě jezdec. "Musíme si počkat na horké závody, v těch chladných se potřebujeme zlepšit."