Mercedes dnes poprvé v roce 2015 obul měkké pneumatiky a ukázal svou sílu, když na nich zvládl kolo za 1:22,792 min. Druhý Williams a třetí Sauber na stejné směsi ztráceli přes 1,2 sekundy, čtvrté Ferrari dokonce přes 2,5 sekundy.
Svůj dosud nejlepší den má za sebou McLaren. Button sice těsně před koncem na okraji dráhy odstavil vůz MP4-30 poháněný Hondou kvůli nespecifikované elektrozávadě, to už měl ale za sebou přes 100 kol, konkrétně 470 km. Největší vzdálenost ujel Vettel s Ferrari - 143 kol neboli 665,6 km.
Svoji premiéru při testech zvládla s novým vozem VJM08 Force India (foto). Auto vybalila a během jediného odpoledne hned urazila 76 kol, tj. 358,4 km. Jako první s ní dostal příležitost Nico Hülkenberg.
Konečné výsledky druhého dne
První dva dny dohromady
Zbarvení u týmu a vozu označuje dodavatele motoru (Ferrari/Honda/Mercedes/Renault),
u časů směs pneumatik (žlutá = měkká; bílá = středně-tvrdá)
Fotogalerii z druhého testování v Barceloně najdete zde.
Průběh dne:
18:02 Příčinou předčasného, i když jen velice těsně ukončeného testu, byl Maldonadův Lotus, který se zastavil ve vjezdu do boxů. Takže v tuto chvíli je symbolicky šachovnicovou vlajkou ukončen druhý den testů na Circuit de Catalunya.
17:59 A máme pro dnešek po testování - je tu potřetí červená vlajka!
17:58 Máme tu ještě zlepšení, Nico Hülkenberg zajel nejdřív 1:28,785, vzápětí se ještě polepšil na 1:28,412.
17:55 Dnes jsou piloti diví do práce, Rosberg, Nasr, Vettel, Maldonado, Kvjat a Hülkenberg už jsou na trati. Prakticky chybí jen Bottas, Button a Verstappen už nemají k dispozici monopost.
17:52 Takže ještě na pár posledních minut zelená vlajka.
17:49 Odtahový Unimog odváží McLaren ze scény, snad tedy ještě těch 10 minut stihneme.
17:48 Zprávy uvádějí problémy v zadní části McLarenu, ale nejsou zatím konkrétní. Podle odhadů by na posledních deset minut testů měla být dráha opět volná. Je otázkou, jestli bude tak krátkého času ještě vůbec někdo chtít využít.
17:46 Williams už zřejmě využije zastavení testů k zakončení dnešního programu: "Náš dnešní program je de facto splněn, už se zaměříme na přípravu vozů pro zítřek."
17:45 Buttonův monopost se nacházel blíže zatáčce č. 8. V tuto chvíli už je na místě odtahový vůz.
17:40 Nasr se tedy na okruhu ani neohřál a je otázkou, jak rychle se podaří odsunout stojící McLaren z okruhu - času už do konce dnešních testů nezbývá nijak mnoho.
17:39 Takže chvála McLarenu možná byla poněkud předčasná, ale počkejme si na oznámení důvodu, proč Button zůstal stát na výjezdu ze zatáčky č. 7
17:38 A je tu dnešní druhá červená vlajka. Má ji na svědomí práve čerstvý stovkař Button.
17:37 Po delší pauze se objevuje opět Felipe Nasr, jemuž zatím stále náleží třetí příčka.
17:34 Button právě vstoupil do pomyslného Klubu stovkařů.
Na Circuit de Catalunya dnes bylo pěkně živo - dokládá to i dvojice Felipe Nasr na Sauberu, jehož sleduje Daniil Kvjat (foto: Miquel Rovira)
17:33 Jak se zdá, rychlého kola už se dočkáme jen stěží. Maldonado právě má k dispozici neoznačené pneumatiky, Button by se mohl pokusit, ale zatím to spíš vypadá, že chce v závěru testů ještě procvičit zastávky v boxech. Každopádně je pro něj potěšitelné, v jaké kondici dnes McLaren jezdí.
17:30 Hülkenbergova odpolední etapa obsahovala 73 kol a právě skončila.
17:28 Na trati je teď skupina pilotů, kterou bychom mohli nazvat "smečkou na středně tvrdých pneu". Takovou směs zvolili Button, Vettel, Maldonado, Kvjat a Hülkenberg. Zvláště McLaren může být s dnešním testováním spokojen, poprvé absolvoval testovací program bez potíží.
17:22 Opět něco málo názorů Karuna Chandhooka: "Měl jsem možnost vidět Rosberga mezi zatáčkami 7 až 9, jeho vůz působil opravdu velice rychle. Přesto se domnívám, že se na jeho času částečně podepsala kvalita trati, která je proti včerejšku v jiné kondici. Věřím, že Massův včerejší čas by byl Bottas dnes schopen ještě o tři čtyři desetiny zlepšit."
17:21 Právě Nico Hülkenberg, který absolvoval 68 kol, prožil zajímavý příběh. Nová Force India VJM07 byla dokončena ve výrobní továrně v Silverstone včera kolem osmé hodiny. Za 23 hodin už byla v Barceloně, kde měli mechanici zhruba pět hodin na to, aby ji uvedli do stavu schopného testování. Na večer je naplánována porada inženýrů a rozbor chování novinky na trati.
17:20 Čtyřicet minut před koncem druhého testovacího dne jsou na trati pouze tři piloti, všichni mají obutou středně tvrdou směs. Rosberg zajel čas 1:26,990, Vettel 1:30,345 a Kvjat 1:30,918. Krátce předtím dosáhl Hülkenberg výkonu 1:32,356.
17:15 Na trať vyrazil ke svému třetímu stintu Rosberg, ale tentokrát zvolil tým středně tvrdou směs. Nadále s ním na trati zůstávají Kvjat, Maldonado a Vettel.
17:13 Pastor Maldonado absolvoval zastávku v boxech a je zpět na trati. Přítomný Karun Chandhook označil jízdní vlastnosti lotusu za "nervózní" a domnívá se, že pokud tým nedokáže sezení monopostu vylepšit, budou mít piloti potíže stejně jako loni.
17:11 Nico Hülkenberg pokračuje v prvním stintu nového vozu na středně tvrdých pneumatikách, absolvoval 62 kol.
17:10 O štěstí se budou pokoušet ještě Nasr, Kvjat, Hülkenberg a Vettel.
17:07 Lotus se posouvá výš, Maldonado využil měkké směsi a zapisuje si výkon 1:26,705.
17:05 Nejmladší pilot v testovacím poli Max Verstappen končí. Toro Rosso oznámilo důvod: "Maxův pobyt na trati končí kvůli problémům s elektrikou. Ale má důvod k úsměvu a s najetými 139 koly je spokojen."
17:04 Můžeme si brzy udělat malé srovnání - Pastor Maldonado vyráží na měkkých pneu, Hülkenberg se pohybuje kolem hodnoty 1:31.
17:03 Mercedes dál drtí konkurenci - třetí fialový sektor v Rosbergově podání, výsledný čas "jen" 1:22,802, ale pořád na hony vzdálený od ostatních.
17:02 Společnost na okruhu mu budou dělat Jenson Button a Nico Hülkenberg, oba na středně tvrdé směsi. Okamžitě po Rosbergově času se začaly objevovat názory, že letošní sezóna F1 je vlastně daná.
17:01 Nico Rosberg začíná poslední testovací hodinu opět na měkké směsi.
17:00 Testování v únoru je pochopitelně něco jiného než závodní režim a kvalifikace v květnu, kdy se v roce 2014 jela Grand Prix Španělska na stejné trati. Tehdy zajel pole position Rosbergův kolega Lewis Hamilton - jeho čas 1:25,232. Co dodat?
16:59 Bottas se snaží nevzdat situaci, v dalším kole je téměř o tři vteřiny rychlejší, ale potřeboval by ještě další čtyři ubrat - poněkud propastná situace.
16:57 Na trati jsou teď Valtteri Bottas a Daniil Kvjat, ale jako by jim Rosbergův čas zasadil ránu kladivem - jejich časy se pohybují někde kolem 1:30,6.
16:54 S pocitem dobře vykonané práce se Rosberg vrátil do boxů. K jeho velkolepému představení mu stačila pouhá čtyři kola. Poslední kolo předtím, než zamířil k mechanikům, mělo hodnotu 1:24,098.
16:52 Mezitím se zlepšil i Jenson Button na 1:25,590, ale jeho výkon zůstává ve stínu toho, co předvedl Nico Rosberg.
16:45 Podle oficiálního prohlášení pojede Rosberg vůbec poprvé během zimních testů na měkké směsi. A my jen můžeme zírat, co to pro konkurenci znamená! Fialová barva a čas z říše (pro někoho) snů - 1:22,792!!!
První výjezd na měkkých pneumatikách proměnil Nico Rosberg v čas o více než vteřinu rychlejší před konkurencí (foto: Mercedes AMG F1 Team)
16:40 Vettel vytrvale krouží po Circuit de Catalunya - nejspíš má v úmyslu zbavit Verstappena prvenství co do ujetých kol. Nejdřív ale musí pokořit Nasra.
16:37 Jenson Button ukončil svou misi na měkkých pneu, vzápětí ho následoval Bottas a krátce nato i Hülkenberg, zatímco Kvjat může ocenit šikovnost mechaniků Red Bullu, kteří připravili jeho RB11 k dalšímu testování.
16:35 Nico Hülkenberg se drží časů kolem 1:32, ale je evidentní že Force India dnes nemá jako hlavní zájem atakování nejrychlejších časů, nýbrž zjistit, jak se chová nový typ na trati, a především sbírat důležitá data.
16:34 Na trati se teď nacházejí Bottas, Button, Verstappen, Hülkenberg a Vettel.
16:32 Button se snaží, je rychlý, ale zatím ho srážejí drobné chybičky, jež ho stojí cenné setiny. Prozatím se blíží pomalými krůčky i k hranici 100 okruhů - klub stovkařů ještě zůstává ve stejném složení.
16:30 McLaren má obutou měkkou směs, dá se očekávat další zlepšení, ale i přes výborný čas v prvním sektoru se to zatím nedaří. Felipe Nasr mezitím ukončil závodní simulaci.
16:28 Vědět o sobě dal Jenson Button - téměř o dvě vteřiny lepší čas ho posouvá na páté místo, také díky dvěma sektorum zajetým v "zelené". Ovšem výkonem 1:26,362 pořád ztrácí více než vteřinu na Vettela.
16:23 Přechod na měkkou směs se ihned projevil - Rosberg má na kontě své osobní maximum nejen ve třetím sektoru, ale i dnes - 1:24,319. Je ale zajímavé, že na středně tvrdých pneumatikách zajíždějí piloti Mercedesu časy nepříliš vzdálené těm na měkkých.
16:20 Máme tu hned několikeré přezouvání - Rosberg se chystá nejspíš na měkkou směs, obdobně je na tom Felipe Nasr, ale časy zatím viditelně lepší nejsou. Verstappen na tvrdé směsi zajel čas 1:28,778, Vettel v krátkém úseku na středně tvrdých pneu absolvoval čtyři kola v rozpětí 1:26,6 až 1:27,9. Rosberg je nyní pod přímým dohledem Toto Wolffa.
16:18 Red Bull označil jako příčinu zastávky problém se senzorem hydrauliky. Předpokládá, že závada bude velice rychle odstraněna.
Pohled do boxů Red Bullu, kde musí řešit technický problém u Kvjatova vozu (foto: Red Bull Racing)
16:15 Na trati je opět Nico Hülkenberg, tentokrát na tvrdých pneu. Verstappen na středně tvrdé směsi absolvoval kola v rozpětí 1:29,2 po 1:31,4.
16:13 Zatím stále nebyla zveřejněna informace o důvodu zastavení Daniila Kvjata, díky němuž byl na krátkou dobu test přerušen.
16:10 Max Verstappen zvládl simulovanou zastávku v boxech a pokračuje v závodním režimu. Zajímavá zpráva ze strany FIA: v důsledku Alonsovy nehody hodlá prosadit zavedení speciálních kamer na vozech, které by napomohly lepšímu prověření příčin nehod.
16:09 Pozornost upoutává zadní partie Lotusu E23; tým dnes testuje nové provedení aerodynamických prvků.
16:05 Na trati máme opět Vettela, s ním krouží také Verstappen, Nasr a Maldonado - u všech se dá předpokládat závodní simulace. Zatím nejrychlejší se zdá být Nasr výkonem kolem 1:29.
16:03 Rosberg se vrátil do boxů - jeho časy kolísaly od 1:25,5 po 1:29,1. Pokud bychom ale odečetli nejhorší výkon (zapříčiněný míjením jiného vozu na trati), byl jeho nejslabší čas 1:27,4.
16:01 Kromě osobního zlepšení Rosberga po jeho delší polední pauze a nárůstu počtu absolvovaných kol se žádné další posuny nekonají - je to dáno tím, že většina zúčastněných nyní absolvuje delší stinty.
16:00 Momentálně nejlepším výkonem Buttona na středně tvrdých pneu je 1:31,433. Konstantně si vede i Felipe Nasr, který během 14 kol jen třikrát klesl mimo čas 1:30 - zpomalil ale jen o pouhou vteřinu.
15:58 Oficiální sdělení Mercedesu k pozdějšímu výjezdu na trať: "Prováděli jsme nějaké mechanické změny během polední pauzy, které se poněkud protáhly".
15:57 V závěru druhé odpolední hodiny můžeme konstatovat, že dnešní klub stovkařů má už čtyři členy: jsou jimi Verstappen, Nasr, Vettel a Maldonado.
15:55 Máme tu opět komentář expilota Karuna Chandhooka ohledně výkonu Maxe Verstappena: "Udělal na mě velký dojem zejména v prvních třech zatáčkách, myslím si, že plně potvrdil pochvalné pověsti, které ho provázely. Dle mého názoru je vedle Rosberga a Vettela jediným, kdo dokáže plně využít možností okruhu. Působí na mě velmi klidně a sebevědomě."
15:52 V setrvalém intervalu krouži po okruhu Jenson Button - časy jsou pravidelně kolem 1:31. McLaren se ve Španělsku těší poměrně velké podpoře.
15:48 Navíc červené Ferrari končí svůj stint na tvrdé směsi - Vettel je v boxech. Při své anabázi absolvoval nejrychleji kolo za 1:29,2, nejpomaleji 1:34,3.
15:46 Rosbergovi zatím nehrozí žádné nebezpečí od Vettela, jeho výkony se pohybují kolem 1:29,6.
15:45 První měřené kolo vicemistra světa má hodnotu 1:25,572 - zajel ho na středně tvrdé směsi.
15:44 Konečně se dočkali i fanoušci Mercedesu - Nico Rosberg dozajista dobře zažil oběd a vyráží ke svým odpoledním testovacím okruhům.
15:43 Vettel má k dispozici tvrdou směs, Verstappen a Hülkenberg jedou na středně tvrdé. Nico si zatím vede dobře, prostřední sektor pro něj znamená osobní maximum.
15:40 Sociálními sítěmi se nesou pochvalné hlasy ohledně zařazení týmu Manor/Marussja na startovní listinu šampionátu F1 2015.
15:39 Hranice 100 kol pokořena a hned dvakrát - zasloužili se o to Verstappen a Vettel. Pouze Bottas a Rosberg plus pochopitelně Kvjat zůstávají v boxech.
15:36 Na trati jsou Nasr, Verstappen a Vettel - čtyřnásobný mistr světa zapisuje po znovuobnovení provozu jako první měřitelný čas - 1:30,227. Abyste se nenudili, milí čtenáři, najdete v galerii i obrázky nového Toro Rosso.
15:35 Zdá se, že nejpravděpodobnější příčina Kvjatova zastavení v zatáčce 1 byla mechanická porucha. Do boxů dorazil pochopitelně ve skrytu tradiční tmavé plachty.
15:32 Je to tady, třepotá se zelená vlajka, můžeme opět do akce.
15:28 Red Bull už se blíží do boxů, zdá se, že brzy opět začneme testovat.
15:27 Ve vynucené pauze si můžeme říci, že Bottasův čas je druhým nejrychlejším, jakého bylo během všech testů v Barceloně dosaženo. Kvjatův vůz je nakládán na odtahové vozidlo, letmým pohledem nejsou vidět žádné škody. A ještě jedno porovnání, jak jsou dnes testy bezproblémové: zatímco včera odkroužili všichni piloti pouze 257 kol, dnes, kdy ještě chybí do konce testů dvě a půl hodiny, už jich zvádli více téměř dvojnásobně.
15:25 Red Bull stále stojí v zatáčce 1, Kvjat už se dopravil do boxů na alternativním vozidle. Mimochodem, jde o dnešní první neplánované přerušení testů.
15:22 Nasrova závodní simulace je tím pádem přerušena. Při letmém porovnání se zdá, že přeci jenom o něco lepších časů než Sauber dosahuje Lotus E23.
15:21 Na vině je Kvjatův Red Bull, podle informací z okruhu zůstal stát v zatáčce č. 1
15:20 Máme tu červenou vlajku. Než se vyjasní, oč jde, můžete si prohlédnout ve fotogalerii pod článkem dnešní obrázky Ferrari.
15:16 Zatímco Maldonado a Nasr brzy zaútočí na hranici 100 absolvovaných kol, Daniil Kvjat hodlá zaútočit jinde - na trať vyráží s měkkou směsí.
15:14 Bottas se vrací do boxů, jeho útok na měkkých pneumatikách byl úspěšný.
15:13 U Sauberu nejspíš pokračuje závodní simulace - Nasr nijak nereagoval na fakt, že ztratil nejlepší čas. Při zastávce v boxech si ponechal středně tvrdé pneu.
15:11 Williams se posouvá do čela - Valtteri Bottas potvrzuje dobrou formu a prolomil hranici 1:23. Na měkkých pneumatikách zajel čas 1:23,995.
15:10 Button po 13. kole zamířil do boxů, kde jsou v tuto chvíli ještě Rosberg, Vettel, Kvjat a Hülkenberg.
15:09 Hülkenberg odkoužil na neoznačených pneumatikách 19 kol v časech kolem 1:29. Jen o něco málo pomalejší je v tuto chvíli Verstappen, jeho výkony mají rozpětí 1:30,7 až 1:30,9.
15:06 Felipe Nasr má na svém Sauberu C34 středně tvrdou směs, na níž odjel 18 kol, ale jeho rychlost zdaleka nedosahuje maximálního výkonu, jenž zajel dopoledne.
15:04 Poslední Vettelovo kolo před zajetím k mechanikům trvalo 1:30,523. Do dalšího se promítla část plánované zastávky (1:37,520). Oslavovat mohou u McLarenu - Jenson Button právě překonal hranici 60 kol, čímž v letošních zimních testech dosáhl nejvyššího počtu.
15:03 Max Verstappen má obutou středně tvrdou směs, ale není nijak rychlý. Že by nějaká tajná strategie ze strany Toro Rosso?
15:00 Další zlepšení nám předvedl Nico Hülkenberg, ale zase jen v rámci vlastního progresu: 1:29,287. Vettel absolvoval zastávku v boxech.
14:59 Valtteri Bottas poslední sektor v zelený neproměnil, ale vede si výborně. Pořád ale ztrácí téměř vteřinu na Felipe Nasra. Nad okruhem se vznáší otazník - objeví se také konečně Rosberg? Jako jediný ještě odpoledne nezapsal jediné kolo.
14:58 Poměrně neobvyklý obrázek - na trati je osm monopostů. V této konkurenci zajel Bottas první dva sektory v zelené barvě - na středně tvrdé směsi. Pro informaci. Vettel jede na tvrdých pneu. Bottas své kolo dokončil ve velice svižném tempu a patří mu druhá příčka - 1:24,944.
14:55 Máme tu přehled Vettelových posledních kol - 1:29,185; 1:29,046; 1:29,191; 1:29,608; 1:32,432 a 1:29,411. Zvýrazněný čas byl ovlivněn přítomností Maldonadova Lotusu - Sebastian mu uvolňoval cestu.
14:52 Není vyloučeno, že podobnou taktiku zvolí i Sauber a Felipe Nasr. Ostatně něco podobného jsme viděli i včera odpoledne v podání Marcuse Ericssona, tak by to nebylo takové překvapení.
14:51 Zdá se, že Ferrari a Sebastian Vettel vsadili na absolvování delšího pobytu na trati, mohli by se také přiklonit k závodní simulaci. Němec se blíží hranici 100 odjetých kol.
14:50 Také Jenson Button je zpět na trati - už má na kontě 50 testovacích kol.
14:48 Vettel je opět na trati s tvrdými pneumatikami. Nasr svůj druhý stint absolvuje na středně tvrdé směsi a po zastávce v boxech si připisuje následující časy: 1:32,702; 1:31,958; 1:31,677 a 1:31,545.
14:42 Ideální počasí na Circuit de Catalunya trvá: slunečno, vzduch / trať - 13,7 / 23,9 stupňů C.
Nico Hülkenberg svým prvním odpoledním výjezdem na trať překonal dvojnásobně vše, co dnes doposud na trati absolvoval (foto: Miquel Rovira)
14:41 Hülkenberg uzavřel svou první část jízd, činila deset kol a jeho nejlepší výsledek se vešel pod hodnotu 1:30. Ovšem ani čas 1:29,866 ho neodpoutal od posledního místa z testovací devítky.
14:40 Máme pro vás také podrobnosti ohledně Alonsovy nehody: jeho vůz vyjel z trati v rychlosti kolem 135 km/h, při nárazu činila rychlost pořád ještě nebezpečných 105 km/h. Při prvním nárazu do zdi činilo přetížení hodnoty 31 G, přičemž na hlavu jezdce působilo 16 G. Druhý náraz už byl podstatně méně agresivní - 18 G, na Alonsovu přilbu tlačilo 8 G.
14:37 Na trati se objevuje zatím nejméně aktivní pilot Nico Hülkenberg, okamžitě zajíždí čas 1:30,240, čímž si zlepšuje osobní maximum. Kvjat je také rychlejší, zapisuje si výkon 1:26,965.
14:33 Valtteri Bottas si zlepšil vlastní nejlepší výkon, ale posun v pořadí se mu zatím vyhnul: na středně tvrdých pneu zajel čas 1:25,789.
14:32 Ještě si připomeňme nejlepší Buttonovy časy při jeho prvním výjezdu, trvajícím šest kol: 1:31,711 a 1:31,023.
14:30 Jedinou změnou je momentálně posun Vettela do čela v oblasti absolvovaných kol. Button se vrací do boxů, Kvjat opět vyráží na trať, na níž je poměrně živo: jsou tu ještě Maldonado, Verstappen, Bottas a Nasr.
14:28 Sergio Pérez si na své testovací kilometry počká s největší pravděpodobností až do neděle: "Na novém voze je hodně starších komponentů, takže víme, jak s nimi pracovat a využít jich pro další zlepšení," svěřil se v boxech. Předpokládá se, že nový vůz bude mít lepší aerodynamiku, protože byl vyvinut zcela nový balíček.
14:27 Vettel má připsáno přesně 12 odjetých kol na tvrdých pneu, na okruhu jsou nyní Button, Maldonado a Nasr.
14:24 Dočkáme se i McLarenu - Jenson Button načíná další porci testovacích kol.
14:21 Kvjat po šesti poměrně rychlých kolech zajíždí do boxů, Vettel dokončil desítku okruhů v poměrně konstantním rozmezí 1:29 až 1:30.
14:20 Další rychlé kolo ruského pilota - 1:27,257, zajeté na středně tvrdé směsi. Znamená však pouze jeho osobní zlepšení.
A zase do práce! Pastor Maldonado vyráží na odpolední část testů (foto: Lotus F1 Team)
14:14 Vettel přidává další časy: 1:29,268, 1:29,569 a 1:29,760. Daniil Kvjat je podstatně rychlejší: 1:27,461 (znamenalo by to pro něj posun na 6. místo za Verstappena).
14:11 Vettel začíná časy 1:29,461 a vzápětí 1:29,161 - těchto časů dosahuje na tvrdých pneumatikách. Na trať vyrážejí i Maldonado a Kvjat.
14:08 Na trati je čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel, jehož dopolední účast na trati byla hodně zaměřena na dlouhé pasáže a testování aerodynamiky.
14:07 Až na Sauber a Ferrari je u ostatních týmů klid, asi se zažívá chutná krmě. Jen pro informaci, sečteno bez rozdílu odjely všechny vozy dopoledne 465 kol.
14:05 Felipe Nasr se jako první vrhl do víru testovacích jízd, ale zatím spíš připomíná námořníka s oblibou se vracejícího do rodného přístavu - po jednom kole je zpět v boxech.
14:04 V Barceloně je celkem slunečno, teplota vzduchu 12,6 C, trať má téměř dvojnásobnou hodnotu: 24,4 stupňů C. Pro testování jsou to dobré podmínky.
14:00 Zelená vlajka nám zahajuje odpolední část druhého testovacího dne na okruhu Circuit de Catalunya.
13:57 Videovzkaz Fernanda Alonsa najdete zde.
13:55 Pomalu se nám blíží konec přestávky vyhrazené pro oběd - uvidíme, zda Force India a Red Bull zapíší nějaké časy posouvající je do popředí a zda Rosberg "umravní" nováčka Nasra.
13:01 Mike Gascoyne před chvíli oznámil, že opouští skupinu Caterham a že se těší na nové výzvy v oblasti motorsportu, automobilového průmyslu či mořeplavby.
McLaren za dopoledne ujel slušných 44 kol (foto: McLaren)
13:00 Vozy se vracejí do boxů, začíná hodinová obědová přestávka.
12:59 První měřené kolo Hülkenberga - 1:31,165 min.
12:58 Před obědem se snaží co nejvíce kol nasbírat Force India. Button měl nakročeno ke zlepšení po prvních dvou sektorech, v tom třetím ale zvolnil. Za sebou má 40 kol.
12:55 Pět minut před obědovou přestávkou krouží i Button.
12:53 Opět se předvádí Kvjat.
12:51 Rosberg jde před svého krajana Vettela na druhou pozici - 1:25,216 min. Středně-tvrdá směs.
12:50 Pirelli vysvětluje, že defekt Force Indie během instalačního kola "byl záležitostí ráfku, nesouvisel s pneumatikou."
12:49 Hülkenberg se vrátil z druhého okruhu.
12:47 Button se vrací do boxů, McLaren má na kontě 38 kol.
12:41 Nasr další zlepšení na měkkých pneumatikách - 1:24,071 min. Krátké stinty, zřejmě simulace kvalifikace.
12:40 Force India je po Red Bullu druhým týmem, který využívá v nose S-kanál (více zde). Ten nabírá vzduch ve spodní částí a vede ho k horní ohnuté části, což zlepšuje obtékání vzduchu na jeho povrchu.
12:35 Švýcarskému týmu se v testech daří. Včera zde úspěšně zvládl i plnou závodní simulaci.
12:32 Ferrari se na čele dlouho neohřálo, na měkké směsi ho překonává Sauber - 1:24,479 min.
12:30 Hamilton zavítal do garáže Mercedesu, postává u vozu. V něm je Rosberg připravený vyrazit.
Detail zadní části Force Indie VJM08 (foto: Albert Fabrega)
12:26 Force India po instalačním kole zmizela v boxech. Nevyšlo dle plánu, Hülkenberg při něm dostal defekt.
12:25 Manor vyvíjí nové auto, k nárazovým testům se chystá 5. března. O den později odlétá náklad do Austrálie.
12:21 Vettel to oslavuje na měkkých pneumatikách dnešním rekordem - 1:25,339 min.
Konečně jsme se dočkali, nová Force India poprvé v roce 2015 vyráží vstříc prvním kilometrům (foto: Sahara Force India)
12:20 Hülkenberg s novou Force Indií poprvé na trati.
12:12 Nad Barcelonou se začínají sbírat mračna.
12:11 Nasr na středně-tvrých pneumatikách zrychlil - 1:26,408 min.
12:09 Red Bull tento týden zkoušel v nárazových testech u FIA nový krátký nos. Neuspěl.
12:05 Ferrari dnes upravilo na pokyn FIA pozici své pravé kamery na nose.
12:02 Fanoušky Ferrari těší Vettel druhým místem - 1:25,902 min. Měkké pneumatiky, na rovince za Williamsem, který dosahuje nejvyšších rychlostí, zaostal o 6,5 km/h.
Sauber dnes prohání nováček Nasr (foto: Sauber F1 Team)
12:00 Force India za zavřenými dveřmi na chvíli nastartovala motor Mercedesu. Nevypadá to ale, že by se chystala už vyrazit.
11:56 Button po dalších sedmi kolech na středně-tvrdých pneumatikách v boxech.
11:55 Verstappen třetí s časem 1:26,667 min na středně-tvrých pneumatikách.
11:52 Marussia/Manor by dnes měla být Mezinárodní automobilovou federací potvrzena na soupisku týmů pro sezónu 2015.
11:48 Na okruhu sleduje testování i Niki Lauda, který byl včera stižen chřipkou a strávil den v hotelovém loži. Dnes už je ale v mnohem lepší kondici.
11:47 Jenson Button se zlepšil, ovšem pouze co se týče osobního výkonu - stále čeká na zdolání hranice 1:28. Jeho nový výkon zatím má hodnotu 1:28,052.
11:46 Vettel si odskočil do boxu, kde mechanici bleskově vyměnili u jeho Ferrari SF15-T přední spoiler. Němec se už vrátil na trať.
11:45 Na trať se vydávají Button a Vettel. Je stále pod mrakem, 10 stupňů C ve vzduchu a jak nám ukazují záběry, Španělé se dnes opět dostavili na okruh sledovat druhý den testů spíše ve skrovnějším počtu.
11:40 Nico je nyní na okruhu sám. Je v tom kus jisté symboliky, jako když v právě uplynulé sezóně jezdil většinou na čele. Ovšem Massa je přesvědčen, že právě Williams by mohl německou automobilku v letošním roce pořádně potrápit.
11:38 Rosberg na středně tvrdé směsi krouží kola v intencích 1:26 až 1:26,6.
11:36 Pastor Maldonado dnes zkouší v Catalunyi novou geometrii přední nápravy Lotusu E23.
11:35 Na trati zůstávají pouze Rosberg a Kvjat.
11:32 I přes své mládí má Holanďan první fanoušky na tribuně, kteří ho podporují tradičně oranzžovým transparentem.
11:28 Další mladík, Max Verstappen, se nám dere vzhůru testovacím polem - právě zdolal Maldonada je nyní třetí časem 1:26,957.
11:27 Felipe Nasr by měl už za 14 dní prožít skutečný debut na trati Grand Prix. Poslechněme si, co říká jeho kolega Ericsson: "Sauber za svou historii poskytl možnost velkému množství pilotů se prosadit do F1. Je to velmi profesionální tým, má opravdu dobrý vůz. To pak dává pilotům důvěru ve vlastní zlepšování."
11:26 Kvjat usedá do vozu, dočkáme se konečně letmého kola?
11:25 Hülkenberg stále vysedává v civilu v motorhomu Force Indie. Doufá, že po obědě vyrazí. Nový monopost VJM08 zná zatím jenom z počítače. "Vypadá skvěle," pochvaluje si.
11:20 Brit se s McLarenem vrací do garáže, na kontě má 22 kol.
McLaren se dnes probudil k životu (foto: Honda Racing F1)
11:14 Button na středně-tvrdé směsi ukrajuje ze svého času, zůstává šestý - 1:28,646 min.
11:09 Další zrychlení Bottase - 1:26,032 min.
11:05 Mercedes v Boxech, na dráze Nasr s Vettelem.
11:00 Mercedes jezdí ale o 2,5 sekundy rychleji.
10:56 Maldonado je na středně-tvrdých gumách podobně rychlý jako Vettel.
10:53 Ano, povedlo se to. I když to Nicovi moc práce zas nedalo, Seb zajel kolo o tři sekunkdy pomaleji.
10:52 Williams v boxech, Mercedes s Ferrari pokračuje. Předjede Rosberg Vettela?
10:49 Rosberg na středně-tvrdé směsi zvedá laťku na 1:25,365 min.
10:46 Bottas ze zlepšil na 1:26,790. 4,655km dráhu sdílí s Maldonadem a Rosbergem.
10:42 McLaren má nazuty středně-tvrdé pneumatiky, zvládl 7 kol. Bottas na tvrdých.
10:40 Konečně delší stint McLarenu, 6 kol v řadě za sebou a zlepšení na 1:26,790 min.
10:35 McLaren se zapisuje časem 1:28,868 min.
Button vyráží za prvním letmým kolem (foto: McLaren)
10:35 Button vyráží vstříc dalším kolům.
10:34 Venezuelan servává na dráze, nyní jezdí nad hranici 90 vteřin. Najel do 20. okruhu.
10:27 Maldonado se dostal na čtvrté místo - 1:28,153 min.
10:26 Zdá se nám, že Ferrari oproti hvězdné formě v Jerezu, kde skončil třikrát ze čtyř pokusů na prvním místě, trochu ztrácí dech na rychlejším okruhu kladoucím větší důraz na aerodynamiku. Včera nestihlo nasadit novinky a narazilo také na první problémy se spolehlivostí. Během zimy rozhodně dosáhlo pokroku, ale zřejmě není tak obrovský. Räikkönen se včera už tolik neusmíval - jeho hodnocení najdete zde.
10:24 Fin to zvládl na tvrdé směsi pneumatik, při teplotě 15 °C. Velmi slušné kolo.
10:20 Na druhou pozici se dostává Bottas - 1:26,909.
10:19 Red Bull to dnes zkouší bez křidélka nad difuzorem (tzv. monkey seat)
10:17 Venku je i McLaren, zvládl dnes své 8 kolo. To už je více než včera.
10:15 Jeho týmový kolega Rosberg se mezitím na středně-tvrdých pneumatikách probojoval na špici - 1:25,730.
10:14 Hamilton dnes nejezdí, usilovně vyjednává o své smlouvě. Rád by jakožto mistr světa vydělával více než Alonso a Vettel, na spadnutí je tříletá smlouva v hodnotě 150 milionů liber. V Brackley po šesti hodinách jednání k podpisu zatím nedošlo, na šéfy ale zapůsobila Lewisova vytrvalost a pozornost vůči detailům při jednání o smlouvě, která může vést k tomu, že u Mercedesu zůstane až do konce své kariéry.
10:07 Red Bull oznamuje, že se Kvjat "dnes dopoledne soustřední hlavně na aerodynamické jízdy."
10:05 Vettel jde na třetí příčku - 1:29,3722. Zapisuje se Maldonado - 1:30,722 min - a zlepšuje se Rosberg - 1:38,350 min.
10:02 Konečně je rušněji: Ferrari, Lotus, Mercedes a Red Bull venku.
Sebastian Vettel zatlačován mechaniky Ferrari do garáže (foto: Scuderia Ferrari)
10:00 Bottas zvládl 14. okruh, stále však bez času.
9:58 Force India skládá za zavřenými dveřmi dohromady nové auto. Hülkenberg by se měl po obědě ukázat na trati.
9:56 Pirelli přivezlo k tomuto testu kromě obvyklých středně-tvrdých pneumatik také vývojové prototypy. Každý tým má k dispozici dvě sady.
9:54 Button v boxech, chvíle ticha.
9:51 McLaren opět opouští garáž. Po příšerném včerejším dnu jde o dobrý začátek. Na voze se zatím neobjevily žádné Kielovy trubice ani flow-vis, tým je v programu notně pozadu.
9:47 Bottas s Williamsem krouží s Toro Rosso. To má v Barceloně kompletně přepracované auto - více zde.
9:41 Své časy vylepšili Verstappen (1:28,408) i Rosberg (1:42,315 min).
9:39 Pro fanoušky Caterhamu - dnes začal rozprodej závodního týmu. Zakoupit se dá i předváděcí monopost, startovací cena je 21 tisíc liber.
9:37 McLaren kontroluje prvotní data z předchozích kol, "pak začne testování."
Ukázka měřicí soustavy Red Bullu - nastavení proudění v přední části auta je důležité pro fungování zbytku karosérie včetně difuzoru (foto: Albert Fabrega)
9:31 Časy na kolo nemá cenu dopoledne řešit. "Jsou relevantní pouze v okně mezi 11. - 16. hodinou, kdy jsou také dobře navzájem srovnatelné," vysvětluje šéf strategií Mercedesu James Vowles.
9:28 Button absolvoval další 2 kola. Honda zní dnes o něco jemněji než v předchozích dnech.
9:27 Ferrari dnes nasazuje novinky, Vettel má nové přední křídlo. Kimi měl včera skoro stejné auto jako minulý týden.
9:25 Nasr jde do čela na super-měkkých pneumatikách - 1:27,965 min.
9:23 Ferrari a Lotus v boxech, střídají je Sauber a Red Bull.
9:21 Téměř všechny vozy zatím vyjeli s různými měřicími soustavami, týmy se věnují aerodynamickým zkouškám.
Mercedes po ránu monitoruje proudění vzduchu za předními koly (foto: Albert Fabrega)
9:19 Přidává se Vettel s Ferrari.
9:17 Maldonado má pro sebe volnou trať.
9:16 Rosberg urazil už 5 kol, zamířil do garáže.
Pestrobarevný Sauber pět v boxech (foto: Sauber Motorsport AG)
9:13 Sauber používá pro měření aerodynamiky více barev u flow-visu: zelenou a červenou.
9:11 McLaren má na kontě 2 instalační okruhy. Potřeboval by dnes ujet minimálně 50 kol - a ne jen jednokolové stinty.
Pastor Maldonado vyjíždí s vylepšeným Lotusem (foto: Lotus F1 Team)
9:07 McLaren dnes vyrazil včas, už má také nainstalováno.
9:06 První měřená kola: Toro Rosso 1:56,933 a Mercedes 2:03,183 min.
9:02 Na okruh ihned vyrazili Vettel, Maldonado, Verstappen, Bottas a Nasr.
9:00 Začínáme.
8:59 Pokud vás zajímá vývoj maximálních rychlostí, zde jsou ty nejvyšší dosažené včera:
8:55 Teplota vzduchu dosahuje 7 °C, trať 13 °C.
8:53 McLaren to včera zabalil hodně brzy. Button si dopoledne teprve ve svém 7. kole všiml vibrací, mechanici poté odhalili únik hydrauliky. Pro opravu bylo zapotřebí vyměnit celou pohonnou jednotku Hondy, což je časově náročný úkon, který do konce nestihli. Tým zvládl jen několik aerodynamických testů a jediné měřené kolo.
Páteční ráno na okruhu Circuit de Catalunya (foto: Lotus F1 Team)
8:50 Hlavním investorem do vzkříšené Marussie / Manoru má být Stephen Fitzpatrick, šéf energetické společnosti Ovo.
8:45 Mračna se rozplývají, nad okruhem se ukazuje modrá obloha.