Co se na vozu STR10 změnilo? Nový je nos podobný Williamsu, nová je aerodynamické uspořádání, chlazení a zavěšení.
"Auto je tady radikálně odlišné, takže musíme začít znovu," uvádí Key pro Autosport k práci na nastavení. "Samotné auto je téměř zcela nové: aero, chlazení, zavěšení a nos." Přiznává, že se v přední části vozu nechali inspirovat svým soupeřem z Grove.
"Jde o směr Williamsu. My jsme vždy věděli, že to je ta správná cesta. Jediný důvod, proč jsme udělali dlouhý nos, bylo to, že tento je technicky náročnější u nárazových testů, a my jsme chtěli v pohodě projít. Nos a zbytek vozu představuje skutečný závodní vůz. Všechno předtím bylo vyrobeno o měsíce dříve z pohledu aerodynamiky," vysvětluje technický ředitel.
Srovnání staršího a nového auta STR10 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Konzervativní přístup zpočátku zvolili proto, aby nováčci v týmu - Max Verstappen a Carlos Sainz, jr. - mohli co nejvíce jezdit. "Chtěli jsme mít zkrátka bezpečné auto. Bylo konzervativní, abychom měli nějaký základ."
Tohle je ale závodní auto. Já bych si byl býval přál začít vlastně s ním, protože jde o velký krok ve srovnání s prvně představeným vozem. To je to, na čem jsme pracovali," hlásí se Key hrdě k vylepšenému monopostu Toro Rosso, s nímž včera Sainz ujel přes 400 km.