Druhá série testů na barcelonském okruhu Circuit de Catalunya opět představila v nedbalkách tým McLaren, k němuž se přidat tentokrát i Mercedes. Hamilton trávil prakticky polovinu odpoledního testovacího času v motorhomu, aby se poté dozvěděl, že má po zbytek jízd volno.
Do čela se probojoval v 64. ze svých celkový 103 okruhů Felipe Massa ma měkkých pneumatikách, Hamilton se na středně-tvrdých neubránil frontálnímu útoku Marcuse Ericssona na Sauberu se super-měkkou směsí. Tento tým zkoušel závodní simulaci, v závěru obul superměkké pneumatiky a díky Švédovým výborným finálním kolům předstihl Mercedes.
Oba vedoucí piloti byli také jediní, který se přehoupli přes hranici 100 odjetých okruhů - možná by se k nim přidal i domácí matador Carlos Sainz jr., ale ten se postaral po první odpolední hodině o přerušení tréninku a mechanici mu nestačili dát jeho Toro Rosso dohromady dříve než před koncem testu. O druhou červenou vlajku se zasloužil Daniil Kvjat už v úvodu samotných jízd.
Konečné výsledky
Zbarvení u týmu a vozu označuje dodavatele motoru (Ferrari/Honda/Mercedes/Renault),
u časů směs pneumatik (červená = super-měkká; žlutá = měkká; bílá = středně-tvrdá)
Maximální rychlosti
Fotogalerii z druhého testování v Barceloně najdete zde.
Jak den probíhal:
18:00 Právě skončil první testovací den na okruhu Circuit de Catalunya - jeho pomyslným vítězem se stává Felipe Massa na Williamsu.
17:55 Posledních pět minut je jako stvořených pro simulaci kvalifikačního kola - otázkou je, zda se o to někdo pokusí.
17:51 Švéd je zjevně dobře naladěn a startuje nejspíš na svou poslední akci - a hned dokazuje, že mu to lidově řečeno jede - 1:24,276. Na trati ještě setrvávají Kvjat, Räikkönen a Sainz jr.
17:50 Karun Chandhook potvrdil, že závěrečný atak Ericssona na superměkké směsi byl plánován. S jezdcem se tato strategie domluvila při poslední zastávce.
17:46 Zlepšující se Ericsson zamířil do boxů, na trati zůstává dvojice Räikkönen a Sainz jr. Testovací den č. 1 vstupuje do své poslední čtvrhodiny.
17:42 Marcus Ericsson v závěru tréninku přikládá pod kotel - zdolal právě druhého Hamiltona časem 1:24,610. Čas zajel na superměkkých pneumatikách.
17:32 Massa se stává dalším členem pomyslného klubu stovkařů - právě tolik kol na Circuit de Catalunya dnes absolvoval.
17:30 Do konce prvního dne chybí už jen půl hodina - časy v čele se nám změnily pouze tím, že Ericsson přešel na měkkou směs a posunul se imaginární stupně vítězů.
17:23 Na trať se nám vrací Carlos Sainz jr. na renovovaném Toro Rosso a hned se uvedl výborným časem: 1:26,962.
17:17 Ericsson si znatelně polepšil, měkké pneu se ukázaly být jako dobrá volba. Posouvá se na třetí místo - 1:25,330.
17:13 Massa a Grosjean jsou na trati, Ericsson si na měkkých pneu zajel nejrychlejší první sektor - samozřejmě ve svém osobním počinu.
17:10 McLaren a Mercedes si tedy mohou podat ruce, jejich dnešní výkon byl poznamenán technickými problémy. Massu nic takového nesužuje, blíží se hranici 100 odjetých kol.
17:09 V tuto chvíli je na trati nejrychlejší Kimi Räikkönen, ale časy se pohybují kolem 1:27. Iceman má na svém Ferrari tvrdou směs.
17:05 Mercedes má pro dnešek po testování: "Skončili jsme. Problémy byly diagnostikovány jako porucha MGU-K. Mechanici na tom zapracují, jsme si jisti, že zítra budeme testovat."
17:02 Massa se vrací do boxů, aby ho na trati vystřídala dvojice Kvjat a Grosjean. Chystá se na ní také Räikkönen.
16:58 Brazilec dosahuje časy kolem 1:58 a v tuto chvíli je na trati sám. Nemáme ale přesnou představu, kolik má paliva v nádržích.
16:54 Na trati je opět Felipe Massa, aby dokončil své 85. testovací kolo.
Marcus Ericsson a tým Sauber si v prvním testovacím dnu zkoušeli závodní simulaci (foto: Sauber F1 Team)
16:51 Kimi Räikkönen nám předvedl toto: 1:27,4; 1:27,4; 1:27,7; 1:27,6; 1:27,6; 1:27,7; 1:27,8; 1:28,2; 1:28,3. Vcelku vyrovnané výkony, ale nikterak blízké vedoucímu kvartetu.
16:48 Po delší době opět nějaký výkon - Massa zajel čas 1:28,484 na středně tvrdé směsi.
16:42 Kvjat se vrací na trať a bere s sebou Massu, aby se Räikkönen nejspíš necítil tak sám.
16:40 Iceman zajel na středně tvrdých pneu čas 1:27,440. To je téměř o vteřinu horší čas než jeho maximum.
16:35 Na trať se opět vrací Kimi Räikkönen. Kvjat strávil na okruhu symbolický čas a je zpátky v boxech.
16:34 Další fotky nové vývojové pilotky Lotusu Carmen Jordá zde.
16:30 Posledních 12 kol absolvoval Ericsson v rozpětí 1:29,4 až 1:31,3. Na svém Sauberu má tvrdé pneu.
16:26 Na trati je relativní klid - Marcus Ericsson krouží pravidelná kola v simulaci závodního režimu, překonal už hranici 100 absolvovaných okruhů. Teď se k němu přidávají Grosjean a Kvjat.
16:20 V tuto chvíli krouží po trati jen Ericsson v závodní simulaci.
16:16 K Massovi a Ericssonovi se přidává ještě Daniil Kvjat.
16:14 Ericsson si zajel čas 1:30,063, Massa si obul středně tvrdé pneu a začal jezdit kola v rozmezí 1:28 až 1:29.
16:09 Mercedes oznámil, že má problém na hybridním systému. To je důvod, proč jsme ho odpoledne zatím na trati neviděli.
16:06 Sauber s Marcusem Ericssonem jedou závodní simulaci. Švéd právě zastavil v boxech výměně pneumatik.
16:05 "Williams vypadá na měkkých gumách vyváženě, proto Massa zajel tak dobrý čas. Zdá se, že na středně tvrdých pneumatikách zkoušejí závodní nastavení, pokoušejí se zamezit nedotáčivosti zadní části, zvýšit přítlak na přední nápravu a šetřit spoiler," takové jsou postřehy bývalého pilota F1 Karuma Chandhooka.
16:03 Ferrari je zpět v boxech, Massa a Ericsson teď mají Circuit de Catalunya jen pro sebe.
15:59 Závěr první odpolední testovací hodiny je poněkud ospalý - Ferrari jede viditelně opatrně, Mercedes stále neujel jediný metr, Hamilton nadále sedí v motorhomu.
15:57 Jediná laťka, kterou Marcus Ericsson posouvá, je ta v počtu absolvovaných kol. Jinak stále vede Felipe Massa nejrychlejším časem dosaženým v obou testech - 1:23,500.
15:55 Na trati teď jsou pouze dva Seveřané - ale ani jeden se nezdá být nijak bojovně naladěn, spíš se pohybují jako sběrači kilometrů
15:52 Ericsson nezaznamenal žádný výrazný čas - pohybuje se někde kolem 1:31. To Räikkönenova rychlost se zdá už jen od pohledu být poněkud vyšší.
15:49 Že by to byla telepatie? Fin vyvezl po dlouhé době své Ferrari z boxů a krouží po trati. Zatím najel po Buttonovi nejmenší počet kol.
15:48 Tribuny pochopitelně nejsou plně obsazené, ale někteří piloti se těší podpoře přítomných, například Kimi Räikkönen si může prohlédnout velký transparent s nápisem: Ať vyhráváš nebo prohráváš, jeď, taťko!
15:45 Nejpilnějším jezdcem dneška je zatím Marcus Ericsson - odkroužil 75 kol. Za ním jsou Massa a Sainz jr., jenž však zatím tráví nucenou přestávku.
15:40 Massův výkon je o více než půl vteřiny lepší než Grosjeanův čas, který zajel v testovacím programu minulý týden (1:24,067).
15:37 A je tu nový muž v čele dnešních testů - Felipe Massa láme rekord a posouvá se na špici časem 1:23,500. Brazilec svůj čas zajel na měkkých pneumatikách, nyní se vrátil do boxů a chystá se na kvalifikační simulaci.
15:32 Jedna zpráva, která se testů až tak netýká: Lotus F1 Team dnes oznámil jako vývojovou jezdkyni Španělku Carmen Jordá. Měla by se objevit v kokpitu během sezóny 2015 a usednout do typu E23 hybrid. Zatím intenzivně prochází tréninkem na simulátoru v základně týmu v Enstone.
Susie Wolffová bude mít konkurenci - Lotus oznámil Španělku Carmen Jordá jako
vývojovou jezdkyni (foto: Lotus F1 Team)
15:28 Opět něco metea - jak už bylo řečeno, vzduch má hodnotu 14 stupňů C, dráha je pochopitelně teplejší - 21,1 stupňů C. A Mercedes stále napíná své fanoušky a soupeře - už 90 minut.
15:27 Massa zajel svůj čas na středně tvrdých pláštích.
15:26 Zdaleka tak dobře se nedařilo Grosjeanovi, který si jen vylepšil své maximum, v tabulce to ale na posun nestačilo - 1:26,177.
15:24 Felipe Massa nechce dále ztrácet čas a krátce po otevření trati se dostává na první místo časem 1:24,687.
15:23 Vůz byl dopraven do boxů na nákladním autě s jeřábem, pochopitelně skrytý pod plachtou, ale zdá se, že příčinou jeho odstavení byla mechanická porucha.
15:20 Dobrá věc se podařila, Španělovo Toro Rosso je v boxech, takže vlaje zelená vlajka a testy mohou pokračovat.
15:17 Jako už v několika případech není odstavený vůz v dosahu kamer, takže prozatím není možné přesně určit příčinu Sainzových problémů.
15:12 Mladík v barvách Toro Rosso patřil k těm aktivnějším pilotům. Teď ale zapříčinil nechtěnou pauzu, takže si dovolme opět poinformovat, že nad okruhem je proměnlivá oblačnost a teplota vzduchu se vyšplhala na 14 stupňů C.
15:09 Máme tu dnes podruhé červenou vlajku. Důvodem je Sainzův vůz stojící v zatáčce č. 10.
15:04 Zavřená garážová vrata McLarenu dokazují, že pro dnešek tým na okruhu končí. Pouhých sedm absolvovaných kol není nic, čím by se stáj mohla chlubit.
15:03 Ani hodinu po obědové pauze se na trati zatím neukázal Lewis Hamilton.
Problémy McLarenu nadále přetrvávají, Button pro dnešek v Catalunyi skončil (foto: McLaren)
15:01 Dobrou práci odvádí i Carlos Sainz jr. na středně tvrdých pneu, jeho Toro Rosso krouží konstantní časy.
14:59 Na trať se vydává i Felipe Massa na středně tvrdých pneu, zatímco Grosjean má pláště měkké. Massa zajíždí čas 1:25,113, což je zlepšení jeho osobního výkonu, ale na Hamiltona to nestačí.
14:58 Tři vozy krouží po Circuit de Catalunya - Ericsson, Sainz jr. a Grosjean. Uvidíme, zda se nějak zapíší do zatím setrvalé tabulky.
14:55 Na trať se poprvé v odpoledním programu chystá Grosjean.
14:53 Sauber teď jezdí po trati osamocen.
14:50 Kimi zajel osobní nejlepší kolo, ale stále je na 4. místě. Ericsson má střední sadu a jezdí časy kolem 1:31 min. Podle času se zdá, že má v palivové nádrži dost paliva.
14:47 McLaren pro dnešek končí! Britové stále bojují s problémy s pohonnou jednotkou - dnes je zastavil únik hydrauliky. Tým musí vyměnit motor, to ale do 18. hod nestihne.
U Ferrari letos zažívají mnohem poklidnější předsezonní testy, jejich monopost navíc vypadá o mnoho lépe než vloni (foto: Scuderia Ferrari)
14:42 Massa po pěti kolech přerušil svůj druhý stint. Jeho časy byly: 1:26,1 min - 1:26,5 - 1:27,0, pak zajel kolo za 1:31,1 min. Dojel v něm totiž Ericssona.
14:40 Mechanici Lotusu tlačí jejich E23 boxy. Monopost byl na kontrole u komisařů FIA, tým se chce ujistit, že je na autě vše v pořádku.
14:38 Velice konstantní časy v hodnotách 1:27 min zajíždí Carlos Sainz junior.
14:36 Po obědě jsme zatím na trati neviděli tyto jezdce: Hamiltona, Grosjeana a Buttona. Poslední zprávy od McLarenu mluvily o řešení problému s motorem.
14:35 Massa byl v boxech pro další sadu měkkých gum. Na té minulé najel 15 kol. Vše nasvědčuje tomu, že Brazilec simuluje závod. Na měkkých gumách krouží také Ericsson.
Mluvili jsme o velkých vylepšeních na voze Toro Rosso, zde fotka nového předního křídla a nosu (foto: Scuderia Toro Rosso)
14:28 Máme tu časy z dlouhého výjezdu Massy. 1:27,5 min - 1:27,6 - 1:28,7 - 1:30,7 - 1:30,2 - 1:30,1 - 1:30,8 - 1:30,5 - 1:30,4. Brazilec se teď nechal předjet Sainzem, nemělo totiž žádný smysl mu vzdorovat. Jeho čas v tom kole spadl na 1:32,3 min. Pak zajel 1:31,6 min a 1:31,4 min.
14:27 Massa najíždí do svého již devátého měřeného kola. Časy zajíždí konstantně kolem minuty a 30 vteřin.
14:25 Jak se daří Robertu Kubicovi, který se rozhodl i pro letošní sezonu zůstat ve WRC? Zatím má za sebou se svým nově zformovaným týmem dvě soutěže šampionátu.
14:23 Sainz kroužil na zimní sadě gum. Na jeho osobní maximum mu ale chyběly tři desetiny vteřiny.
14:19 Massa stále krouží, jeho časy se už propadly na 1:30 min. Na čtvrté místo se posunul Kimi Räikkönen, na vedoucího Hamiltona mu ale chybí 1,5s.
14:16 Na trať vyjíždí také Carlos Sainz s Toro Rosso STR10, na kterém je spousta novinek, auto by mělo být ve srovnání s minulým týdnem o 0,9s na kolo rychlejší.
14:14 Pilot Williamsu teď jezdí spíše pomalejší časy kolem 1:27 min. Že by začátek delšího výjezdu? Uvidíme...
14:10 Brazilec pak zajel do boxů, nicméně na trať se rychle vrátil a připsal si dnešní první měřený čas odpoledne - 1:25,963 min. Tento čas zajel na měkké sadě gum.
14:04 K Massovi se připojuje také Marcus Ericsson se Sauberem, který dopoledne stihl odjezdit 34 kol.
14:01 Čas nemarní u Williamsu a Massu hned posílají na trať.
14:00 Pokračujeme, odpolední sekce testů odstartovala.
13:52 Za osm minut opět začínáme, déšť ustal, ovšem slunce přes mračna vidět není. Teplota je teď na 11°C.
13:37 Do boxů se teď mohou dostat fandové, aby měli na co koukat, tak jim Red Bull a Toro Rosso vystavily svá auta před garáž. Jedná se samozřejmě o starší modely, aby se tak zabránilo špionáži.
13:25 Force India otevřela garáž - ovšem pouze kvůli tomu, aby se fanoušci mohli rozloučit s vozem VJM07. S novým VJM08 by měl zítra odpoledne vyrazit jako první Hülkenberg.
13:15 První informace z tiskové konference McLarenu, kde Dennis promluvil o Alonsově nehodě a stavu, naleznete zde.
13:08 Další informace o partnerství Manoru a McLarenu najdete v tomto článku.
13:00 Dopolední část končí. Pokračování opět za hodinu.
12:57 V boxech je i nováček u Red Bullu, zřejmě jsme viděli poslední výjezd dopolední části.
12:55 Na trati už zůstal jen Daniil - 1:43,075 min. je prakticky stejný čas, jako zajel Mercedes.
12:51 Přinášíme dojmy testovacího pilota Ferrari, Estebana Guttiéreze, který se v rámci filmovacího dne svezl s letošním monopostem Scuderie. V článku naleznete také video. Estebana zaujal hlavně výkon motoru, který se ve srovnání s loňskem zvýšil - více zde.
12:48 Kvjat se znovu vrací na dráhu.
12:43 Hamilton je za stejných podmínek jasně rychlejší než Kvjat. - 1:43,064 min.
12:40 Vychutnat si volnou trať jede Hamilton.
12:38 Trať opět zeje prázdnotou - Red Bull zamířil k mechanikům.
12:36 Williams a Lotus si zřejmě prodlužují obědovou přestávku - oba týmy využily zhoršených podmínek pro to, aby odtlačily své vozy k technickým komisařům. Ti zkontrolují, jestli odpovídají technickým pravidlům.
12:31 Red Bull nechává Rusa stále kroužit, čas zlepšil o 3 vteřiny na kolo.
12:29 O tom, že trať opravdu není moc mokrá, svědčí fakt, že se za Red Bullem nezvedá při průjezdu po cílové rovince praktický žádný sprej vody.
12:28 Kvjat na přechodné sadě zajel čas 1:55,255 min.
12:27 Podle Jamese Keye, technického ředitele Toro Rosso, stáj přivezla pro poslední test prakticky nový vůz - tak velké změny Italové udělali.
12:26 Konečně zní motor! Toro Rosso se vrací na trať.
12:21 Karun Chandhok se přesunul do středně rychlé sekce zatáček 7 a 8: "Grosjean dost často blokoval kola, zdálo se, že bojuje s vyvážením brzd. Sainz jezdí hodně agresivně, připomíná mi Alonsa, avšak Toro Rosso nevypadá dobře. Záď auta je nestabilní a také trakce není nic moc. Mercedes je perfektní, jede jako po kolejích. Hamilton autu hodně věří, [monopost] dělá, co chce. Williams vypadá jako auto, se kterým se dá hodně snadno jezdit. Massa mi připadá, že se ani moc nesnaží.
12:19 Lehké mrholení stále odrazuje všechny účastníky prvního dne testů k jakýmkoliv výjezdům.
12:13 Volnějších chvíle můžeme využít k dalším informacím ohledně týmu Manor. Stáj si už minulý týden zajistila dodávky motorů od Ferrari, včera jmenovala svého prvního jezdce - Willa Stevense. V týmu se všichni snaží stihnout již první závod v Austrálii. Dnes zástupci stáje oznámili, že prodloužili své technologické partnerství s týmem McLaren.
12:11 Mercedes nasadil pro poslední zimní test nové díly, které se snaží mechanici úzkostlivě střežit před zraky ostatních.
12:07 Proč týmy během deště v testech nejezdí? Protože se inženýři o nových autech moc nedozví a zároveň stoupá riziko vyjeti z tratě a poškození auta.
12:02 Na okruh dopadly první kapky. To je zřejmě důvod, proč se na trati nejezdí.
12:00 Aktuálně jsou všichni v boxech.
11:56 McLaren chystá na 12:30 tiskovou konferenci, účastnit se ji bude jak Dennis tak Boullier.
Grosjean si postěžoval, že by rád hodně jezdil, tak se dnes činí - aktuálně má na svém kontě 33 kol (foto: Lotus F1 Team)
11:52 Uzdravující se Fernando Alonso byl prý varován, aby svůj návrat na závodní tratě nijak neuspěchal. Při nárazu měl navíc utrpět otřes mozku. Gil De Ferran, vítěz slavného závodu Indianapolis 500 a dvojnásobný šampión série IndyCar, který má za sebou už také několik zranění, řekl BBC Sport, že uspěchaný návrat "je to nejhorší věcí, kterou může jezdec udělat".
11:50 Před chvílí jsme informovali o tom, že na trati byl Carlos Sainz. Španěl jezdil na zimní sadě gum. Na Massově Williamsu jsme mohli vidět flow-viz v oblasti výfuku.
11:48 V garáži McLarenu dnes můžeme vidět i Rona Dennise, CEO skupiny McLaren. Že by nám přijel oznámit, že se mu už konečně podařilo pro tým sehnat titulárního sponzora?
11:47 Na trati se po nějaké době objevuje Hamilton a chvíli po něm také Kvjat.
Felipe Massa s Williamsem by dnes měli mít v plánu prý závodní simulaci, tak uvidíme...
(foto: Williams F1 Team)
11:42 Romain Grosjean je dnes hodně pilný. Na kontě má už 26 kol a svoje osobní maximum teď srazil o půl vteřiny. Tribuny na okruhu v Barceloně jsou zatím obsazeny jen velmi zlehka. Chybí domácí magnet, Fernando Alonso, který byl včera propuštěn z nemocnice.
11:40 Carlos Sainz junior vyjíždí na trať a po 25 instalačních kolech zajíždí první rychlejší čas - 1:27,866 min.
11:37 Druhý jezdec Toro Rosso, Max Verstappen strávil dopoledne stáním u trati a pozorováním dění. Toro Rosso si z něj na Twitteru utahuje, jestli by nebylo lepší dělat spíše rozhovory.
11:35 Levé přední zavěšení Ferrari je pokryté zelenou barvou, tým tedy zkouší nějaké novinky.
11:33 Na trati je teď Räikkönen na Ferrari a Kvjat na Red Bullu. Dosavadní průběhy testů dle mnohých naznačují, že právě tyto dva týmy by si mohly být za zřejmě dominantním Mercedesem hodně blízko. Nesmíme ale zapomínat ani na Williams.
11:31 Svá maxima teď zajíždí Räikkönen a Kvjat.
11:29 Do boxů teď zajel po desetikolovém stintu Hamilton. Následuje jej i Massa, na zádi jeho vozu vidíme Flow-viz. Inženýři se tak snaží pochopit proudění vzduchu kolem zádi jeho monopostu.
11:27 Nějaký extra čas dnes ještě nezajelo Ferrari s Räikkönenem za volantem. na nejlepší času mu chybí 3,130 sekundy. SF15-T je zřejmě asi hodně natankované.
11:25 Hamilton teď zajel hodně pomalé kolo. Důvodem je to, že si chce nechat poodjet Ericssona na Sauberu.
11:22 Zlepšení si teď připisuje Massa. Jeho čas je 1:26,083 min. Čas zajel na středních gumách a na trati ohřáté na teplotu 14°C.
11:20 Hamilton krouží na střední sadě gum s časy: 1:25,192 min, 1:26,040 min, 1:25,947 min, 1:26,224 min, 1:26,063 min a 1:26,480 min.
11:14 Jediným mužem na dráze je teď Hamilton. Sice nezlepšil svoje maximum, ale v minulém kole zajel 1:25,192 min, což je takřka o sekundu rychlejší než maxima všech ostatních.
11:11 Na jedno kolo teď po nějaké době vyjel McLaren s Buttonem za volantem, Brit ale hned zajel zpět do garáže. Na trati tak operují Hamilton, Kvyat, Grosjean a Ericsson.
11:09 Osobní maximum se Sauberem zajíždí Marcus Ericcson. Čas 1:27,802 min ale stačí jen na páté místo.
11:07 Mercedes se na Twitteru chlubí dosavadním průběhem dnešního dne. Pochvalují si 26 kol na kontě Lewise Hamiltona a nejrychlejší čas 1:24,881 min. Jedná se o druhý nejrychlejší čas předsezonních testů. Brit ho zajel na střední sadě gum.
11:04 K mechanikům zajíždí Carlos Sainz. V pravé části jeho difuzoru vidíme zelený flow-viz. Toro Rosso má na autě hodně nových dílů a musí je řádně vyhodnotit. Zajímat je samozřejmě bude korelace dat mezi aerodynamickým tunelem a realitou.
11:03 A jaká je dnes v Barceloně teplota? Aktuálně je na teploměrech 8°C.
11:00 Na středních gumách teď zajel svoje maximum Romain Grosjean. Od Williamsu jsme zaslechli, že je dnes v plánu závodní simulace.
10:55 Hamilton teď krouží již osm kol na střední sadě gum. Časy se pohybují kolem 1:26 min, nejhůře jednou zajel 1:27 min.
10:53 Na trati jsou Massa, Grosjean a Sainz. Španěl je jediným, kdo ještě nemá zajeto měřené kolo.
10:46 Kvjat se posouvá časem 1:25,987 min na druhé místo. Kolo zajel na středních gumách.
10:42 Honda zněla dost hrubě. Na rovinkách byla pomalá - Buttonovi bylo naměřeno jen 254,7 km/h, zatímco Grosjean těsně před ním 272 km/h.
10:40 Bývalý pilot F1 Karun Chandhok pozoruje dění v zatáčce č. 10: "Red Bull vypadá, že je vyvážený, ale nikomu se zatím nepodařilo pneumatiky zahřát - to je ten největší problém, zejména u předních pneumatik. Lewis je jediný, kdo se snaží dostat do předních pneumatik energii a zahřát je."
10:36 Button má za sebou první měřené kolo - 1:31,479 min.
10:35 Vyjíždějí Ferrari a McLaren.
10:29 Massa se zlepšuje na 1:26,399, Grosjeanův první čas - 1:28,625 min.
10:27 Williams se po delší pauze vrací na trať, doprovázejí ho Toro Rosso a Lotus.
10:20 V Barceloně se otepluje - vzduch 8 °C, trať 16 °C.
10:17 Force India potvrzuje, že s novým vozem by měl zítra odpoledne vyrazit Hülkenberg. Nico by měl pokračovat i v sobotu, Pérez se za volant posadí až v neděli.
10:15 Red Bull přerušil ticho, vyjíždí na dráhu.
10:08 Hamilton po sérii dalších rychlých kol (1:25,750 a 1:25,533 min) míří do boxů.
Grosjean opouští garáž Lotusu (foto: Lotus F1 Team)
10:05 Mercedes na středně-tvrdé směsi krouží velmi rychle - 1:24,881 min. Kamerky už má dle doporučení FIA upravené, jsou k monopostu uchyceny na tenkých držácích, podobně jako zpětná zrcátka.
10:02 Hamilton vylepšuje dnešní rekord - 1:25,976 min.
9:59 Kvjat jde před Ferrari - 1:27,825 min.
9:53 Button míří na trať k druhému kolu.
9:50 Nainstalováno už má i Lotus.
Jenson Button po instalaci (foto: McLaren)
9:40 Hamilton zrychluje na 1:26,437 min.
9:37 Massa na tvrdé směsi zvládá kolo za 1:26,867, na stejných pneumatikách ho překonává Hamilton - 1:26,787 min.
9:36 Alonso nemůže testovat, protože dle italských médií trpí po havárii silnými bolestmi hlavy a zad.
9:35 Do listiny se zapisují Hamilton (1:31,669) a Massa (1:27,105).
9:32 Sauber vyráží na super-měkkých pneumatikách.
9:30 McLaren v instalačním kole.
9:28 Toro Rosso má krom víceprvkového předního křídla také nový krátký nos - vykrojená špička podobná Williamsu.
9:27 Kimi - 1:30,271. Sainz střídá Kvjata na okruhu.
9:25 Kromě Lotusu a McLarenu jsme viděli již všechny monoposty. A Force Indie - ta se ale až do zítřka či do soboty neukáže, čeká na nové auto.
9:23 Räikkönen přidává - 1:30,703. Zapojuje se Red Bull, který před chvíli zastavil v pitlane.
9:19 Ferrari neztrácí čas a míří rovnou do letmého kola - 1:32,451 min.
Nové zadní křídlo Williamsu (foto: Albert Fabrega)
9:17 Na vozech si všímáme záplavy novinek. Nové přední křídlo má Toro Rosso, Mercedes přivezl nové přední i zadní křídlo a upravené přední zavěšení.
9:16 Pokračujeme, Kvjat odklizen.
9:14 Red Bull (stále v kamufláži) stojí na konci boxové uličky.
9:12 A máme zde první červené vlajky.
9:11 Red Bull tento týden provádí nárazové testy nového krátkého nosu. Force India připravila tři verze - krátký, střední a dlouhý. Na včerejších snímcích ukázala ten středně dlouhý. Krátkou verzi chce nasadit i Toro Rosso. Ferrari v nejbližší době ani v Melbourne kratší verzi nepředstaví.
9:09 Williams přivezl spoustu nových dílů - mj. i nové zadní křídlo, které spočívá na centrálním pilíři, který britský tým dosud nevyužíval. Přivezl také novou podlahu a deflektory.
9:06 Instalují také Hamilton a Sainz.
Ericsson vyráží k instalačnímu okruhu (foto: Sauber F1 Team)
9:02 Renault přivezl nové díly a software pro svůj motor s vnitřním spalováním a turbo, Red Bull a Toro Rosso budou moci jezdit s plným výkonem.
9:01 Jako první se objevují Seveřané - Räikkönen a Ericsson. Následuje Massa.
9:00 Zelená svítí na konci boxové uličky, vozy mohou na trať.
8:52 Mercedes sice minulý týden zajel až druhý nejrychlejší čas, dosáhl ho však na středně-tvrdé směsi. Je favoritem letošní sezóny. "Podle našich čísel to až tak dobrý čas nebyl. Ale myslím si, že se do toho dostáváme a věříme si, protože máme dobré auto," uvedl k tomu Rosberg.
8:50 Nad okruhem se vyjasňuje, teplota vzduchu se blíží 5 °C, trať 7 °C.
Ráno na okruhu Circuit de Catalunya (foto: Honda Racing F1)
8:45 Jsme zvědavi na to, kolik kol zvládne McLaren. Alonso byl včera propuštěn po nedělní havárii z nemocnice, ve voze jej tentokrát nahradí Magnussen. S úpravou těsnění MGU-K Hondy pomáhali inženýři McLarenu ve Wokingu. "Soustředění a odhodlání vládne v garáži toto ráno," uvádí Honda.
8:40 V Barceloně nechybí Force India, nový vůz VJM08 ale nasadí až zítra či v sobotu - na okruh ještě nedorazil. Dnes jezdit nebude.