Pilotů stav
Tým s potěšením potvrzuje, že se Fernando "v nemocnici rychle zotavuje a hovoří s rodinou, přáteli a nemocničním personálem." Pilot byl včera převezen sanitkou z místa nehody do lékařského centra, kde se mu dostalo první pomoci, poté byl pod sedativy letecky převezen do nemocnice.
V ní podstoupil "podrobnou a kompletní analýzu svého stavu včetně CT a MRI skenů, které jsou zcela obvyklé. Aby bylo zajištěno soukromí a klid pro poklidné zotavení a dostal se z vlivu včerejších léků, zůstává v nemocnici na další pozorování."
Tým mu chce dát možnost se rychle zotavit, aby mohl vyhodnotit, zda bude moci tento týden v Barceloně v testování pokrčovat.
Hora de comer! Muchas gracias por vuestro apoyo! Lunch time! Thank you for your support! pic.twitter.com/v6cUCfKXNL
— Luis Garcia Abad (@lsgrcbd) February 23, 2015
Příčina nehody
V posledních 24 hodinách pečlivě analyzuje poškození Fernandova auta a telemetrii, aby porozuměl příčinám jeho nehody: "I v této rané fázi jsme dokázali dojít k jistým závěrům.
Jeho vůz najel zeširoka do zatáčky č. 3, což je rychlá pravotočivá zatáčka v kopci. Díky tomu se dostal na umělou trávu na vnější straně dráhy, následkem toho ztratil trakci, což vedle k nestabilitě. Vystřelilo jej to zpět směrem k vnitřní straně okruhu, kde znovu získal trakci a bočně narazil do stěny," píše McLaren.
"Naše nálezy naznačují, že nehoda byla způsobena nepředvídatelnými nárazy větru v tomto místě okruhu a v té době, což podobně ovlivnilo ostatní piloty (např. Carlose Sainze, jr.). Kategoricky můžeme konstatovat, že u Fernandova vozu není ani náznak nějakého mechanického selhání.
Také můžeme potvrdit, že jsme nezaznamenali absolutně žádnou ztrátu aerodynamického přítlaku, což naznačuje, že auto neutrpělo žádný pokles v aerodynamice, přestože bylo vystaveno významnému přetížení.
Nakonec to můžeme prozradit, že nedošlo k žádnému elektrickému výboji ani k žádné nepravidelnosti u ERS systému ve voze - ať už před nehodou, během ní ani po ní. Poslední bod vyvrací mylné pověsti, které se nedávno rozšířili, že Fernando byl kvůli elektrické závadě v bezvědomí.
Jednoduše to není pravda. Naše data jasně ukazují, že podřazoval současně při plném brzdění až do okamžiku prvního nárazu, což by samozřejmě nebylo možné, kdyby byl v tom čase v bezvědomí.
Fernando Alonso včera krátce před nehodou (foto: McLaren)
Náraz
Naše data také potvrzují to, že Fernandovo auto narazilo na vnitřní straně do betonové stěny - nejprve pravým předním kolem, a pak svým pravým zadním. Šlo o významný boční náraz, který vedl k poškození přední těhlice a poloosy.
Po prvotním nárazu vůz klouzal 15 sekund podél zdi, než se zastavil. Všechna čtyři kola zůstala připevněná na voze, karosérie ani nárazová struktura mezi předními a zadními koly ale neutrpěla žádné poškození.
Fernandovi přejeme rychlé zotavení. Pokud budeme mít další novinky, budeme vás samozřejmě informovat," dodává McLaren.