Po týdnech diskusí mezi šéfy týmu a technickými řediteli ohledně podoby nových pravidel dnes dojde v rámci Komise F1 v Ženevě k rozhodujícímu hlasování. Hovoří se o úpravách motorů, aerodynamiky, širších vozech a širších pneumatikách.
Minulý rok bylo schváleno, že k většinovému souhlasu ohledně změny pravidel pro příští rok musí dojít mnohem dříve, než tomu bývalo. Znamená to, že pravidla pro rok 2016 se po 1. březnu mohou změnit pouze po jednomyslném souhlasu všech týmů, k čemuž v F1 dochází velmi vzácně.
Týmy jsou rozděleny v názorech na rozsah a rychlost zavedení změn. Zatímco změny u motorů, které by měly dosahovat výkonu 1000 koní, se nedají do roku 2017 realisticky očekávat, některých změn bychom se příští rok již dočkat mohli - například širšího rozchodu, širších pneumatik a vyššího přítlaku.
Týmy se liší v názorech na to, od kdy přistoupit ke změnám. Odklad na rok 2017 by byl podle některých přijatelnější z pohledu nákladů. To je názor McLarenu či Mercedesu, zatímco Red Bull se snaží prosadit změny co nejdříve a Ferrari je někde na půl cesty. Odložení širších pneumatik by bylo i v souladu s kontraktem Pirelli - ten vyprší v roce 2016.
Součástí navrhovaných změn je také přechod na širší pneumatiky (ilustrační foto: Pirelli)
Pokud by dnes při hlasování byly proti pouze jeden či dva týmy, pak by změnám od příštího roku nezabránily. Pokud Komise F1 změny schválí, potom dojde ještě na výjimečné faxové hlasování Mezinárodní rady motorsportu FIA, která je musí ratifikovat.
To proto, že její zasedání není plánováno dříve než na 20. března - téměř tři týdny po termínu, kdy musí být o změnách rozhodnuto. Pokud F1 komise tento týden nebude souhlasit se zavedením změn od roku 2016, pak budou odloženy až na sezónu 2017.