V Jerezu auto zprovoznili, v Barceloně bude třeba zabrat, nový motor na cestě
"V prvním testu v Jerezu to celé bylo o zprovoznění auta. V každém ohledu jsme jezdili velmi konzervativně a moc jsme se nevěnovali práci na nastavení," uvádí Marko pro F1 insider. To se ale v Barceloně změní: "Musíme nyní začít pracovat na tom, abychom auto zrychlili, jinak nám před prvním závodem v Melbourne nezbyde čas."
V Jerezu jezdili s pohonnou jednotkou Renault, která obsahovala ještě hodně dílů z minulého roku: "V Jerezu šlo o směsici starých a nových dílů a jezdili jsme s omezeným výkonem motoru." Prvního většího vylepšení, na kterém pro francouzského výrobce pracoval Mario Illien, se ale nedočkají "dříve než ve třetím závodě v Číně."
Jak je na tom Red Bull s rychlostí?
Při prvních předsezónních testech toho moc nepředvedl: Daniel Ricciardo předvedl až 12. nejrychlejší čas, na Ferrari přitom ztrácel 2,5 sekundy. Jeho týmový kolega Daniil Kvjat na tom byl ještě hůře (+3,1 s). Neoslnili ani ujetou vzdáleností: za čtyři dny ujeli jen 735 km, hůře na tom byl už pouze McLaren, který se trápil s novou pohonnou jednotkou Hondy (více zde).
Podle vlastních propočtů ale Red Bull v Jerezu za těmi nejrychlejšími - za Sauberem a Ferrari - moc nezaostával. Mercedes má podle nich očividný náskok, Ferrari s Williamsem ztrácejí kolem osmi desetin, o další 3 desetiny sekundy zpět jsou Sauber a Toro Rosso.
Red Bull toho v Jerezu moc nepředvedl, podle Helmuta Marka jsou ale
s novým vozem RB11 spokojeni (foto: Red Bull)
Rakouský tým to ale časy na dráze moc nepotvrzoval: "Kamufláž zmátla i stopky," vysvětluje s úsměvem Marko. "Ale my věříme, že jsme postavili opravdu dobré auto. A nejen my, ale i Toro Rosso, které nikdy nejezdilo s prázdnými nádržemi a stále bylo rychlé.
Pro Melbourne všichni dostaneme stejně velký balík aerodynamických vylepšení, který bude zřejmě hotový pro druhý test v Barceloně. Ale jak jsem řekl: Jsme optimisté a věříme, že v Barceloně toho předvedeme o něco více."
White v Renaultu ustoupil do pozadí, věnuje se technologiím
V závěru se dotkl interní situace u Renaultu, kde se Rob White stáhl zdánlivě do pozadí: "To, co se stalo částečně i na přání Whitea, bych nazval pouze restrukturalizací. Nyní se stará jen o technologii. To je a vždy bylo jeho hlavním zájmem. Vzdal se všech těch obchodních věcí, se kterými se musel v posledních letech vyrovnávat."