Od roku 2008 se počet diváků snížil z 600 milionů na 425 milionů v loňském roce. Hlavním důvodem je to, že tato série postupně přešla v mnoha zemích z vysílání, které bylo zdarma, na placené kanály - v České republice k tomu dojde v tomto roce.
Ve Velké Británii začala například v roce 2012 vysílat všechny závody televize Sky Sports, zatímco konkurenční BBC jich zdarma přinesla pouze polovinu. Pokles se nezastavil ani v roce 2014, kdy tam došlo k poklesu sledovanosti o dalšího 1,5 milionů diváků na 27,6 mil.
Ecclestone a F1 na tom ale paradoxně vydělala - cena práv za přenosy stoupla o 110 % na 105 milionů dolarů ročně. Týmy z toho na odměnách dostávají 63 %, což loni činilo 797,5 milionů dolarů.
Šéf F1 pro Wall Street Journal uvedl, že "funguje dobře. Stále se nám dostává v TV velmi dobrého pokrytí. Jen došlo k tomu, že nám teď dostává většího pokrytí od lidí, kteří platí." Diváci se nyní s větší pravděpodobností podívají na více než jeden závod.
Výraznější úspěch F1 zaznamenala v USA, kde loni stoupla sledovanost o 10,1 %
(foto: Red Bull Racing)
Zatímco globálně zájem o F1 klesá, v USA sledovanost minulý rok vzrostla o 10,1 % na celkových 12,6 mil. diváků. Počet těch, kteří se podívali na 4 - 9 závodů, dokonce stoupl o 128 %, a počet těch, kteří sledovali více než 10 závodů, se zdvojnásobil. Velká cena Kanady 2014 přilákala 3,5 milionů diváků.