Nejrychlejší časy v Jerezu sice zajíždělo Ferrari, přes jeho zlepšení ale podle pozorovatelů mezi favority na titul patří stále Mercedes, kterému se meziročně mohlo podařit navýšit výkon své pohonné jednotky až o 80 koní.
Letošní vůz W06 Hybrid je hodně podobný loňskému Mercedesu: "Auto je evolucí, ve skutečnosti je však v mnoha částech velmi odlišné, což zvenčí vidět nelze," tvrdí Costa pro La Gazzetta dello Sport. První test byl podle něj "ve všech ohledech pozitivní."
"Zlepšení ve srovnání s rokem 2014 jsou v souladu s tím, co jsme očekávali. Do Španělska jsme si nejeli ověřit výkonnost, ale spíše spolehlivost a chování auta," pokračuje zástupce Mercedesu. Kolik z jeho skutečné rychlosti jsme tam mohli vidět? "Velmi málo. Ale myslím si, že to bylo stejné také u ostatních týmů."
Chytřejší podle něj nebudeme ani po posledních testech v Barceloně: "Skutečné situaci porozumíme až v prvním závodě v Melbourne. A možná ani tam ne - možná si budeme muset čtyři či pět závodů počkat."
Nico Rosberg ujel v Jerezu s Mercedesem největší vzdálenost ze všech - o 100 kol více
než jeho týmový kolega Lewis Hamilton (foto: Daimler AG)
Costa nechtěl prozradit, kolik vývojových žetonů pro pohonnou jednotku letos použili - každopádně nejezdili s loňským motorem: "Můžu potvrdit, že používáme naši novou pohonnou jednotku pro rok 2015, která je odlišná od té loňské."
Na otázku, zda si Mercedes můžu udržet svou dominanci a výkonnostní náskok na soupeře z loňské sezóny, odpovídá: "Stanovili jsme si podstatně vyšší cíle ve srovnání s minulým rokem." A ty se jim zatím daří plnit. Podařilo se konkurenci dosáhnout vyššího pokroku?