Mercedes loni získal jedenáctkrát double, tj. obsadil první dvě místa v závodech, a vyhrál 18 z 19 kvalifikací. Očekává se, že si svůj náskok přenese také do letošní sezóny, a bude tak měřítkem pro své soupeře, kteří mu budou chtít cestu za obhajobou titulu překazit.
"Mercedes měl loni velkou výhodu a zkusit ji snížit, obzvlášť u motorů, které mají samozřejmě dlouhou zaváděcí dobu, to není jednoduchý úkol. Ale Renault na tom tvrdě pracuje, takže našim partnerům věříme," sděluje pro Sky Sports Adrian Newey, konstruktér Red Bullu.
"Myslím, že to bude těžké porazit Mercedes, ale my se o to rozhodně pokusíme. Máme skvělý tým, skvělé partnery, skvělý motor a skvělé piloty," uvádí Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu, který zahajuje spolupráci s Hondou, od níž bude odebírat pohonné jednotky.
Své nové auto MP4-30 představí příští čtvrtek - 29. ledna, tři dny před zahájením předsezónního testování v Jerezu, kde si jej budou moci poprvé vyzkoušet závodní piloti Fernando Alonso, jenž po loňské sezóně opustil Ferrari, a Jenson Button.
McLaren se rozhodně pokusí o to, aby porazil Mercedes (foto: McLaren)
"Je to příjemné pozorovat, jak u nich stoupá nadšení. Telefonují, přijíždějí do továrny, pokládají inženýrům otázky a dovolávají se všech, protože se už nemůžou dočkat, až se dostanou za volant," popisuje atmosféru v týmu Boullier.
Mluvčí Mercedesu potvrdil, že do sezóny nakonec vstoupí s novým motorem, aby Hondě zmenšil prostor pro vývoj svých pohonných jednotek, šest žetonů si ale ponechá pro případné úpravy v záloze. Japonská automobilka je totiž přeci jen bude moci vyvíjet i po jejich homologaci 28. února v rámci průměru z nevyužitých žetonů ostatními výrobci - ti jich mají k dispozici 32 (každý z nich).