Lotus se o to pokoušel již minulý rok v prosinci, do závěru tohoto týdne byl ale neúspěšný. Dnes se ale konečně mohl pochlubit tím, že je zvládl: "Jsme zpět poté, co jsme prošli homologačními testy FIA."
"Naše E23 se dává moc pěkně dohromady," těší se Lotus a přidává další detailní snímek nového monopostu (viz níže). Ten kvůli změně pravidel už nebude obsahovat dvojitý asymetrický nos. Další velkou změnou je přechod od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu, podstatně se má zlepšit také aerodynamika.
Jak moc se bude nový monopost lišit od loňského E22? "Nosy budou vypadat jinak, jak jsme mohli už vidět během tréninků v Austinu. Předpokládám, že by se dal popsat jako konvenčnější. Karosérie E23 bude o něco užší: kryt motoru a zadní křídlo budou jiné. Přední křídlo by také mělo v prvním závodě vypadat odlišně. Opravdu celé auto by mělo vypadat jinak. Při pravidelném pozorování v aerodynamickém tunelu vypadá velmi hezky," poznamenal po loňské sezóně technický ředitel Nick Chester.
Detail nového monopostu E23 (foto: Lotus F1 Team)
Úspěšné zvládnutí nárazových testů již dříve potvrdili McLaren, Sauber či Toro Rosso. Ty jsou nutnou podmínkou pro možnost účasti v předsezónních testech, které začínají 1. února ve španělském Jerezu.
Lotus již dříve zveřejnil několik detailních snímků nového vozu (pro zvětšení klikněte):