Grosjean je Suzukou nadšen, váží si místních fanoušků

Robert RoBertino Pavelka, 22. září 2015, 13:20 Google+

Devětadvacetiletý Francouz se do Suzuky vrací rád, zaznamenal tu jedno pódiové umístění (2013) a ve své dosavadní kariéře tu odkroužil nejvíc kol na vedoucí pozici. I na to vzpomínal v rozhovoru před Grand Prix Japonska.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean se netají svou náklonností k trati v Suzuce

Grosjean se netají svou náklonností k trati v Suzuce | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Proč máte Grand Prix Japonska v takové oblibě?

Suzuka je asi mojí nejoblíbenější tratí v šampionátu, má to hned několik důvodů. Především je to rok 2013, kdy jsem tu 26 kol vedl. Hodně se mi líbí také proto, že je pro pilota velkou výzvou, také tu jsou nadšení fanoušci. Není tu jediná zatáčka, která by neměla svá úskalí. Po objetí jednoho kola v Suzuce cítím, že jsem byl podroben skutečnému testu a mohu být hrdý, že jsem ze sebe vydal maximmum. 

Čím je Suzuka specifická?

Je to ten typ trati, na které se můžete pořád zlepšovat, i když jde třeba o maličkosti. V tomto směru jde o speciální okruh. Po každém sektoru si můžete na chvíli vydechnout... ale ne nadlouho. Nejsou tu žádná místa pro případné chyby, únikové zóny jsou relativně malé, dráha poměrně úzká, zejména na vrcholu celé trati. Prostě to tu miluju. Každý metr Suzuky je zvláštní a současně výzvou. Zatáčka Spoon je fantastická, projet ji vozem F1 je opravdu vzrušující.

img-responsive

Na rok 2013 Grosjean velice rád vzpomíná. | foto: Red Bull Racing

Kde se na Suzuce nejlépe předjíždí?

Je tu pár dobrých míst, třeba v první zatáčce, ale pouze tehdy, pokud se vám podaří dobře vyjet z poslední šikany. Ale asi nejlépe to funguje v šikaně samotné, po dlouhé rovince a průjezdu oblouku 130R. Pokud se udržíte v závěsu soupeře před sebou, můžete ho předjet na brzdy. Malá šance je také ve vlásence a možná bych se odvážil i ve Spoon, ale to už vyžaduje určitou statečnost a musíte se spolehnout na pilota před vámi, že bude spolupracovat. Jak jsem řekl, je to úzká trať a předjetí vůbec není snadné, ale je to když se vám nějaký manévr povede, určitě budete cítit velké uspokojení.

Vraťme se ještě ke Grand Prix Japonska jako takové...

Je potřeba zmínit fanoušky. Jsou zvláštní, jedineční. Mám za to, že Suzuka je jediným závodem v šampionátu, kam přijedete ve čtvrtek a tribuny jsou téměř plné. Všichni zůstanou na svých místech, dokud neopustíme okruh. Jsou prostě skvělí, loajální a velmi dobře informovaní o našem sportu. Mají to zakotveno ve své kultuře, nelze si představit, že by se tu Grand Prix nekonala. Závodit se tam musí, už jenom proto, abych od fanoušků pokaždé dostal svého mini-Romaina. Fantastické.

Jak bude trať vyhovovat Renaultu E23?

Suzuka upozorní na dobré aspekty podvozku, bude to určitě lepší místo pro využití předností našeho šasi než v předchozím závodě. První sektor dovoluje dosáhnout jistého rozdílu, takže chce to jet opravdu na maximum.

img-responsive

Pod singapurskými světly se Romainovi nedařilo. | foto: Lotus F1 Team

Co byste ještě řekl ke Grand Prix Singapuru?

Pokoušeli jsme se o strategii, která nezafungovala. Ono se to později snadno říká, že pokud by všechno fungovalo, byli bychom spokojeni. Jako tým jsme odvedli dobrou práci, podařilo se během víkendu vylepšit vůz a kvalifkace po několika těžkých předchozích pokusech byla celkem dobrá. Závod byl těžký, snažili jsme se jak to jen bylo možné, ale bohužel to pro nás nedopadlo dobře. Chci proto věřit, že v Japonsku naši bodovou sbírku rozšíříme.

Kdy můžeme očekávat vaše rozhodnutí, co bude v roce 2016?

Brzy.

Vytisknout

Diskuze: Grosjean je Suzukou nadšen, váží si místních fanoušků

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Seriál F1 se stále otevřeným koncem: Lotus - Renault...

Lotus - Renault: další překážky na obzoru?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud