Za italský tým budou letos závodit Max Verstappen a Carlos Sainz mladší - prvnímu je teprve 17, druhému 20 let. Toro Rosso se drží své politiky - dávat šanci mladíkům a vychovávat talenty pro mateřský Red Bull, podle Coultharda si to ale vyžádá svou daň.
"Inženýři a konstruktéři musí pokračovat v práci s tím, že co podle nich ten nejlepší balík pro vývoj vozu, ale vy potřebujete za volantem vůdcovství. Potřebujete interakci mezi jezdcem a aerodynamikem nebo hlavním mechanickým inženýr, je to tak důležité!
Dva mladí piloti musí zkušenosti někde získat. V mnoha ohledech je proto lepší párovat jednoho zkušeného jezdce s jedním nováčkem. Ale takový je formát Toro Rosso. Je zkušebním polem pro mladé piloty, a pokud si povedou dobře, mohou se posunout na další úroveň," přibližuje Coulthard pro Sky Sports.
Podle něj bude muset tým upravit letos své rozbory s inženýry, aby z mladých jezdců vymámil ty správné informace: "Musí zvolit trochu jiný formát schůzek, chápání a výchovy pilotů a opravdu se z nich pokusit něco vydolovat kladením správných otázek."
Max Verstappen při testech v Abú Zabí (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Zkušenosti jsou přínosné v tom, že můžete zdokonalovat oblasti vývoje, které jsou podle nich klíčové. Co ztěžuje rychlejší jízdu. Zdá se to jako jednoduché pro položení otázky, ale oddělení aerodynamiky od mechaniky je někdy tak obtížné!" upozorňuje Coulthard.
Původně měl u Toro Rosso zůstat s ohlášeným Verstappenem Daniil Kvjat, toho si však do svého týmu vytáhl Red Bull poté, co je Sebastian Vettel překvapil s odchodem k Ferrari. Mohli si ještě nechat zkušeného Jeana-Erica Vergneho, místo toho ale uzavřeli smlouvu s Carlosem Sainzem mladším.