Tým z Wokingu přivezl poslední větší balík novinek včetně upraveného předního křídla do Singapuru, tam ovšem nefungoval zcela podle jeho představ. V Japonsku došlo k určitému vylepšení, díly však stále potřebovaly další vývoj.
Ten nesl ovoce až minulý týden v Rusku, kde jeho piloti obsadili 4. a 5. místo, přičemž předčili i Ferrari a v šampionátu přeskočil Force Indii a slušně ji poodskočil. Otázkou je, zda se tak velké úsilí kvůli jedné velké ceně vyplatí?
"Nehoníme se za postavením v šampionátu, ale za restrukturalizací týmu, abychom mohli stavět na nové struktuře a být konkurenceschopní dříve než později. Důvodem vzestupu je velký balík, který jsme přivezli do Singapuru," uvádí Boullier.
"Je pravda, že máme další velký balík, který nasadíme před koncem sezóny. Není navrhován pro to, aby nám přinesl výhodu s ohledem na dvojnásobek bodů [udílený v Abú Zabí]. Je spíše o položení základů pro budoucnost. 100 % [letošního vývoje] je aplikovatelných na příští auto," vysvětluje závodní ředitel McLarenu.
Kevin Magnussen dojel v Rusku po startu z 11. pozice pátý, jeho týmový kolega
Jenson Button dokonce čtvrtý (foto: McLaren)
Přemýšlí také o překonání Ferrari v šampionátu konstruktérů? "Jde spíše o tom, abychom týmu vrátili tempo a získali v posledních třech závodech nějaké dobré výsledky. Pokud bude výkonnost našeho vozu dobrá a my odjedeme silné závody jako v Rusku, pak se uvidí, jestli získáme další pozici v šampionátu. Potěšilo by mě to.
Ale nemyslím si, že bychom měli pro tento rok nějaký jiný cíl, než přestavět tým a připravit se co nejrychleji opět na boj," dodává Boullier v telefonickém rozhovoru s novináři. Minulý víkend v Soči získal McLaren po Austrálii svůj druhý nejlepší výsledek a odvezl si 22 bodů. Ferrari má před ním na čtvrté příčce náskok 45 bodů.