Španělského pilota řadí odborníci pro jeho všestrannost k absolutní jezdecké špičce. Fernando letos dokázal pro Scuderii s ne příliš povedeným vozem F14 T získat 133 bodů, zatímco jeho týmový kolega Kimi Räikkönen pouze 45. Finský pilot není žádným nováčkem, přesto je mezi nimi velký rozdíl patrný i v kvalifikacích, v nichž jasně prohrává 2:12.
V poslední době se hodně spekuluje o Alonsově možném odchodu z Maranella. Co by to znamenalo? Niki Lauda minulý týden prohlásil: "Bez Fernanda Alonsa by Ferrari bylo v pytli." A Giancarlo Minardi, s jehož malým týmem Fernando v roce 2001 debutoval, dodal: "Pokud Ferrari ztratí Alonsa, bude to pro tým katastrofou, a ta potrvá roky!"
Situaci má pilot ve svých rukou - odejde pouze tehdy, bude-li sám chtít. Mnozí se přiklánějí spíše k názoru, že příští sezónu bude ještě působit u Ferrari a až po ní přestoupí k jinému týmu. Důvodem by mohlo být to, že příští vůz bude prvním vozem technického ředitele Jamese Allisona po jeho příchodu z Lotusu. Léta však přibývají, tituly nikoliv, a nadšení se evidentně vytrácí.
Vzpomněl jsem si přitom na slova Gillese Villeneuva na adresu opěvovaného Ferrari: "Když tam přijdete poprvé a vidíte závodní oddělení, Fiorano a všechno ostatní, divíte se, jak vůbec mohou prohrát závod. Ale čím déle jste s nimi, tím více chápete.."
Fernando Alonso skončil kvůli "nešťastné strategii" v Singapuru těsně
pod stupni vítězů (foto: Scuderia Ferrari)
Zpřetrhá Alonso veškeré vazby, vsadí na nejistotu a zariskuje s přestupem k McLarenu, jehož poslední sezóny nejsou nikterak hvězdné? Do týmu přecházejícím na zcela novou pohonnou jednotku Hondy - další velkou neznámou - a pod vedení Rona Dennise, se kterým před sedmi lety vůbec nevycházel?
Není tajemstvím, že Honda má o služby Španěla eminentní zájem za jakoukoliv cenu, oznámení jeho přestupu do Wokingu by ale tento víkend v Suzuce bylo spíše překvapením.
O jeho odchodu můžete hlasovat v anketě na hlavní stránce.