Před víkendem došlo v F1 k omezení v oblasti radiokomunikace týkající se výkonnosti pilota, nakonec byly povoleny pouze rady týkající se nastavení volantu pro řešení výkonnosti a spolehlivosti techniky (více zde).
Podle závodního ředitele McLarenu však Red Bull přesto nové nařízení porušil. Týmům bylo řešeno, že nesmí podávat jezdcům instrukce týkající se průjezdu konkrétních zatáček či kontaktu s obrubníky. Rakouský tým však několikrát svému jezdci Danielovi Ricciardovi sdělil: "Vyhýbaní se obrubníkům na výjezdu může pomoci problému s autem."
Co na to Boullier? Podle něj se přístup týmů k závodům moc nemění, "více nás ale zaměstnává naslouchání ostatním, zda nedělají něco jako Red Bull, který to v případě Ricciarda učinil dvakrát," cituje jej Autosport.
Podle něj šlo o zakázanou zprávu: "Myslím, že to bylo kódované, ano. Prošetření je na FIA, takže k tomu nemám co říci. Šlo ale o divnou zprávu. Kdyby se objevila jednou, bylo by to OK, ale dvakrát či třikrát, to už je trochu zvláštní."
"Daniel měl problémy se spolehlivostí, proto jsme mu říkali, aby se
vyhýbal obrubníkům," hájí se Christian Horner (foto: Red Bull Racing)
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera však o nic neobvyklého nešlo: "Samozřejmě jsme s Charliem mluvili a řekli mu, že měl Daniel nějaké problémy se spolehlivostí. Proto jsme mu říkali, aby se vyhýbal obrubníkům, protože to poškozovalo baterii. Myslím, že to bylo rozumné. Je to o nalezení správného kompromisu při omezení rádia."
I kdyby o kódovanou zprávu nešlo, tým nesmí pilotovi říci, aby se vyhýbal obrubníkům. Tento zákaz je explicitně definován v technické směrnici, kterou FIA zaslala týmům v pátek. Komisaři v průběhu závodu ale žádný tým za používání nepovolených zpráv nepotrestali.