Dle informací německého motorsport-total.com změnil Caterham vlastíka a už tak není v rukou Tonyho Fernandese. To nakonec sám malajský podnikatel potvrdil dnes přes Twitter. "Formule 1 nefungovala. Dnes uzavřu svůj účet na Twitteru. Nebojte se snít, věřit v neuvěřitelné a nikdy neakceptujte ne jako odpověď. Stůjte si za tím, čemu věřite a bojujte proti utlačování a - to je asi nejdůležitější - užívejte si života," napsal na svůj účet Tony Fernandes a nakonec dodal. "Možná se vrátím."
Žádnou oficiální zprávu o prodeji týmu nebo o jeho novém vlastníku jsme zatím nedostali, dle informací německého media by ale nový vlastík měl pocházet z Arabského poloostrova.
Pro připomenutí uveďme, že Caterham vznikl z tehdejšího týmu Lotus, který do F1 vstoupil v roce 2010 společně s Virginem (dnešní Marussií) a HRT, které od konce roku 2012 už na roštu také nevídáme. Dle jejich původních plánů chtěli mít rozpočet v maximální výši 45 milionů Eur. To podporoval i tehdejší šéf FIA, Max Mosley. Ten ale v čele FIA skončil a jeho nástupce tuto myšlenku už tak nepodporuje.
Tony Fernandes se o chod týmu nějakou dobu osobně staral
(foto: Team Caterham F1)
Fernandes se pak právně přel o jméno Lotus s druhým týmem F1, někdejším Renaultem a dnenším Lotusem. Nicméně Fernandes od roku 2012 tým přejmenoval na Caterham, když koupil britského výrobce silničních vozů a stal se tak další firmou v portfoliu Fernandese. Ke konci roku 2012 se tento majitel společnosti Air Asia stáhl z každodenního dění v F1 a jako nástupce na postu šéfa týmu jmenoval Cyrila Abiteboula, který dříve pracoval pro Renault.
Dle informací Němců navíc tým dluží asi 20 milionů Eur. Navíc díky 9. místu Julese Bianchiho z Marussie zřejmě letos skončí mezi konstruktéry poslední, a tak nemůže počítat s žádnými penězi za televizní práva od Bernieho Ecclestona. Selhala navíc spolupráce s francouzskou Alpinou, což je odnož Renaultu, na vývoji silničního vozu. Společný Joint-Venture moc dlouho nevydržel a dle spekulací to znamenalo také konec zlevněných motorů pro Caterham.