Může Red Bull převzít továrnu Renaultu ve Viry?

iM2, 25. června 2014, 20:28 Google+

Dilema Red Bullu ohledně motorů nabírá na obrátkách. Mohlo by pro Red Bull dávat smysl převzetí motorářského oddělení Renaultu ve francouzském Viry-Chatillon. Kdo by se postaral o vývoj?

Počet komentářů:  53 komentářů (Poslední 28.06. 10:30) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Red Bull dal Renaultu do své domácí Grand Prix ultimátum a Francouzi lidem od Red Bullu slíbili, že jejich pohonná jednotka bude do té doby podávat odpovídající výkony. Nicméně právě výkon pohonné jednotky v Rakousku byl zklamáním. Není divu, že se v Rakousku paddockem rychle šířila zpráva, že by si Red Bull mohl začít jednotku stavět sám společně s firmou AVL z Grazu. 

Štýrská firma je v F1 dobře známá, protože v minulosti spolupracovala s mnoha stájemi. Nicméně reálně vzato, stavba pohonného ústrojí by zabrala několik let. Teď ale přišla nová spekulace o tom, jak by Red Bull mohl tento čas zkrátit - mohl by totiž převzít motorárnu Renaultu ve Francii. Výhodou by bylo, že by společnost mohla pod svým jménem, možná pod jménem hlavního sponzora Infiniti, stavět svoje pohonné jednotky velmi rychle. Pokud by tedy měla aktuální pohonná jednotka Renaultu určitá slabá místa, o kterých už se také psalo, tak by se samotný Red Bull mohl postarat o jejich odbourání.

"Něco se musí změnit, pokud chceme zlepšit výkon. A to nejen pro tuto sezonu, ale mnohem důležitěji pro tu následující," řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner před několika dny. Brita také frustruje, "že jednoduše nebylo docíleno žádného zlepšení". Pokud by na výše zmíněné myšlence mělo být něco pravdy, tak by Red Bull mohl v rámci pravidel pro příští sezonu Renaultu s pohonnou jednotkou něco pomoci a kompletně nový agregát bychom mohli čekat pro rok 2016.

 

Do té doby by mohl rakouský koncern motorové oddělení ve Viry-Chatillon restrukturalizovat. Nakonec Red Bull má s Renaultem platnou smlouvu až do konce roku 2016. Ve Viry by ale mohlo dojít také k pořádnému zemětřesení a osazenstvo místní fabriky by se mohlo změnit výrazně. Red Bull by pak dosadil svoje lidi, kteří by se vyvarovali předešlých chyb a postavili kompletně novou pohonnou jednotku. 

V posledních hodinách se také začlo mluvit o tom, že Lotus, který byl dlouhá léta továrním týmem Renaultu, možná v budoucnu bude využívat motory Mercedes. Motory Renault by tedy využíval už jen Caterham a oba týmy Red Bullu. Po finanční i sportovní stránce letos těžce bojující tým Caterham má s Red Bullem užší vztah, protože od nich odebírá také převodovky. Pokud by v budoucnu z Milton Keynes tedy odebírali celý paket, tak by to mohlo pokrýt část nákladů na vývoj. Nakonec týmový šéf Caterhamu, Cyril Abiteboul, v minulosti pracoval pro Renault v jejich motorářském oddělení.

Jisté je, že konzultant Red Bullu pro motorsport, Helmut Marko, byl v poslední době ve Viry-Chantillon velmi často. To ale na druhou stranu vzhledem k velkým problémům agregátů Renaultu zkraje sezony a podané ruce právě z Milton Keynes a Faenzy nemusí nutně značit blížící se převzetí Red Bullem. Pokud by ale na této myšlence bylo něco pravdy, tak by se o vývoj pohonné jednotky v budoucnu mohla postarat dvě esa - Adrian Newey a jeho dřívější kolega z dob McLarenu, Mario Illien. 

Newey bude u týmu i v budoucnu, byť v roli jakéhosi mentora, nicméně má se starat především o další projekty. Konstrukce nové pohonné jednotky by mohla být přesně tou výzvou, kterou Adrian znuděný neustále se zpřísňujícími se pravidly v oblasti aerodynamiky hledá. 

Mario Illien byl hlavní osobou stojící za velmi silnými pohonnými jednotkami Mercedesu v 90. letech. On sám potvrdil pro německý 'Sport Bild', že byl členem pracovní skupiny, která navrhovala pravidla pro nové pohonné jednotky. Jejich vzájemná spolupráce by tedy mohla být možná. "Kontakt mezi Adrianem a Mariem je stále velmi dobrý," řekl Helmut Marko pro Sport Bild.

Vytisknout

Diskuze: Může Red Bull převzít továrnu Renaultu ve Viry?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 28.06.2014 10:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 53 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Mattia Binotto po závodě ve Francii

Massa varuje Binotta. A co mu radí?

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

McLaren: Forma Williamsu bude kolísat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. "Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud