Prohlášení týmů po kvalifikaci v Rakousku: Hamilton prý není zklamaný

F1NEWS.CZ, 21. června 2014, 15:18 Google+

Jak hodnotí své dnešní výkony při kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska jednotliví piloti a představitelé týmů? Nadšení panuje u Williamsu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 21.06. 16:40) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

WILLIAMS

Felipe Massa, 1. místo
Jsem velmi hrdý na to, co se dnes přihodilo, skvělý okamžik! Williams a já prožíváme podobné pocity. Je to už hodně dlouho, co jsem naposledy vyhrál kvalifikaci. Rozhodně se musíme soustředit na zítřejší závod.

Jde o nádherný moment a já jsem na tom nejlepším místě, na kterém lze být - na prvním. Po dlouhé době doufám, že jde jen o začátek skvělých možností. Doufám, že v této pozici budu znovu. Williams jsou znovu na špici, zpět v boji. Mám radost za sebe i za tým.

Valtteri Bottas, 2. místo
Jde o nejlepší pozici v mé dosavadní kariéře, zbývá už jen jediná příčka. Gratuluji Felipemu, jde o skvělý výsledek pro tým. Učinili jsme během roku pokrok a nyní jsme získali takový výsledek - tvrdá práce se vyplácí.

Zítra to bude, myslím, jiný příběh. Je před námi obrovská práce, abychom vozy Mercedesu a některá další auta, která si také mohou vést dobře, udrželi za zády.

Claire Williamsová, šéfka týmu
Jsem trochu v šoku. Nejsem si jistá tím, jestli jsme něco takového čekali, ale mám radost z Felipeho po smůle, kterou měl v minulých několika závodech. Nyní to musíme využít a zítra získat hodně bodů.


MERCEDES

Nico Rosberg, 3. místo
Nedal jsem dohromady perfektní kolo, abych pravdu řekl. Ztratil jsem i kvůli smyku Lewise. Musíte ubrat dvě nebo tři desetiny sekundy kvůli žlutým vlajkám. Nebylo by možné můj čas zlepšit. Rozhodně mě to stálo čas, ale tak to prostě občas je.

Rozhodně jsem nečekal, že Williamsy budou dnes přede mnou. Odvedli skvělou práci. Třetí místo je ok pro start do závodu. Těším se.

Lewis Hamilton, 9. místo
Musím se podívat na data, co se vlastně stalo. Dupnul jsem na brzdy a pak jsem zkrátka dostal smyk. Nejsem zklamaný, jsem v pohodě - zítra půjde o dlouhý závod. Máme ten nejlepší motor, snad se tedy budu schopný posunout dopředu.

Paddy Lowe, technický ředitel
Williams má stejnou pohonnou jednotku, jejich auto funguje výborně na super-měkké směsi. Pro Lewise to bude z deváté pozice - Hülkenberg je až desátý za ním - samozřejmě těžší než zepředu.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 4. místo
Nebyla to normální kvalifikace, což jsme využili v náš prospěch, protože není normální vidět za námi Hamiltona, například. Musíme být na tuto pozici pyšní. Musíme být klidní, protože jsme ráno byli 1,1s za Mercedesy. Máme před sebou Mercedes o jednu desetinu a jeden za námi. Nemyslím, že všichni využili naplno svůj potenciál, protože podmínky byly trošku náročné. 

Red Bull bývá konkurenceschopný, především v neděli, takže očekávám, že Ricciardo a Vettel se všemi jeho novými pneumatikami, budou mít silný závod. Takže bude těžké udržet si čtvrté místo.

Kimi Räikkönen, 8. místo
Trápil jsem se hodně v první zatáčce a nedokázal ji zvládnout správně. Věděl jsem, že mám tři kola a zkoušel to znovu a znovu, ale v posledním kole jsem probrzdil a v tu chvíli bylo po všem. Byla to ta první zatáčka a potom už jsem ztrácel čas kvůli vibracím na rovinkách a jen zajel kolo abych měl měřený čas.

Bylo to zklamání. Po celý víkend je náročné dát dohromady jedno dobré kolo. Rychlost není špatná, kdybychom dali dohromady dobré kolo, ale s tím se trápím. Nakonec to nebyla úplná katastrofa, ale není to to, co bych chtěl. Lepší je pro nás závod, abychom správně pracovali s pneumatikami. V kvalifikaci to je pro mě z nějakého důvodu náročnější a nejen tento víkend. V závodě je to lepší.

Pat Fry, ředitel vývoje šasi
Když se podívate na výsledky kvalifikace od začátku roku, ta dnešní byla neobvyklá, ale nechme okolnosti stranou, gratuluji Felipemu, protože si tuto pole position opravdu zasloužil. Tady ve Spielbergu se počítá výkon a tak je start ze druhé řady dobrý výsledek. Je zde lehké chybovat, zvlášť v první zatáčce a v posledních dvou, a protože to je krátký okruh, provoz je také problémem. 

Fernando z auta dostal maximum a zítra bude jak atakovat, tak bránit. Bohužel Kimi neměl čisté kolo kvůli chybě v první zatáčce a nyní musíme jeho auto zlepšit, aby s ním byl spokojenější, protože jeho kvality jsou nezpochybnitelné. Závodní rychlost je povzbudivá, vyrovná se Williamsu a Red Bullu, takže očekáváme těsný závod, stejně jako byla kvalifikace.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5. místo
Bylo to náročné a popravdě to tak je po celý víkend. Vypadalo to, jako bychom z auta museli vymáčknout všechno a stačí to na první pětku. Celý víkend to bylo těžké a musím vzdát respekt ostatním, že jejich auta zvládli připravit tak dobře. Páté místo bylo maximum.

Sebastian Vettel, 13. místo
Neměli jsme žádné konkrétní potíže, jen chyběla rychlost. Daniel byl rychlý v páté zatáčce a také druhé (celý víkend). Uvidíme, jak bude probíhat závod. Mělo by být tepleji a doufejme, že uděláme pokrok a dostaneme se před nějaká auta.

Christian Horner, šéf týmu
Myslím, že páté místo je maximum. Daniel z auta dostal maximum a bylo to náročné. Sebastian se trápil s rychlostí na jedno kolo a je to pochopitelně zklamání nedostat se do první desítky. Povzbudivé však je, že závodní rychlost vypadá lépe a snad vzrostou i teploty. Budeme se zítra před domácím publikem snažit.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 7. místo
Můj dnešní výsledek je zatím můj nejlepší a s prací, kterou tým odvedl, jsem spokojený. Podařilo se nám dát vše dohromady jako puzzle a proti včerejšímu dni jsme udělali velký krok kupředu. Je škoda, že kvůli žlutým vlajkám ve druhé zatáčce jsme nemohli plně využít potenciál našeho vozu, ale sedmá pozice je pro start do závodu dobrá. Okruh se mi moc líbí a doufám, že se nám bude v závodě dařit.

Jean-Eric Vergne, 15. místo
Celý den se potýkáme s nastavením vozu. Trápila mne neustálá přetáčivost, díky čemu nebylo snadné dát dohromady dokonalé kolo pro postup do třetí části. Je to škoda, protože tým udělal na autě hodně práce a nové díly fungují. Dnešní kvalifikace je z těch, které se nevydařily, ale závod nás teprve čeká a budu se snažit zítra získat to, co jsme dnes ztratili.

James Key, technický ředitel
Přivezli jsme poměrně velké změny aerodynamiky a dobrou zprávou je, že docela dobře fungují a nabízí velký prostor pro další vývoj. Jsme rádi, že se Daniil dostal do Q3 a získal sedmý čas, ale celkově máme smíšené pocity, protože JEV není po celý den s vozem zcela spokojený. Nedaří se mu najít ideální vyvážení, ale na dlouhých stintech s ním byl spokojený, tak jsme pro zítra optimističtí.

 

MCLAREN

Kevin Magnussen, 6.
Pokud by dnes vše šlo perfektně, pak si myslím, že jsme mohli být v nejlepší pětici. Udělal jsem drobnou chybu v poslední zatáčce mého posledního kola v Q3, i tak jsem ale dostatečně spokojený s tím, jak se dnes věci vyvíjely. A myslím, že spokojený může být i celý tým - rozhodně děláme pokroky, takže to teď jen musíme udržet.

Je také příjemné pozorovat více promíchané pořadí. Je celkem překvapivé, jak rychle byl stažen náskok Mercedesu, a je příjemné vidět Williams na čele. Vzhledem k zítřku nevím, jestli naše závodní rychlost bude tak silná, jako tak kvalifikační dnes, ale odvedeme maximum.

Jenson Button, 12. místo
Dnešní ráno mi to hodně pokazilo, ale myslím, že bychom se do nejlepší desítky stejně dostali, kdyby mi vyšla poslední jízda. Byl jsem sedm sekund za Lotusem, ale blokoval jsem kola v každé zatáčce a nakonec jsem překonal, ale stálo mě to hodně času.

Není to ale tak špatné, jsme na 11. pozici [díky penalizaci Péreze - pozn. red.], můžeme nasadit na start nové pneumatiky a hrát si se strategií. Vyšlo to v minulosti Force Indii, takž uvidíme, jestli to bude fungovat i u nás.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jenson dnes nepostoupil do Q3 jen velmi těsně - o 0,113 s. Proto můžu celkem opodstatněně říct, že by určitě postoupil, pokud by nepřišel o možnost jezdit ve třetím tréninku, nebýt problému s brzdovým systémem.

Kevin odvedl výbornou práci během kvalifikace, když skončil na 6. místě, jen o 0,049 s za pátým Red Bullem Daniela Ricciarda. OK, my nepovažujeme šesté, nebo dokonce ani páté místo, za dostatečně dobré.

McLaren je tady proto, aby vyhrával a cokoliv horšího nás nikdy neuspokojí. Dnešní výkonnost nás ale povzbudila, protože ukazuje, že jsme na správné vývojové cestě. Řím nebyl postaven za den, Wokingu to může trvat déle - ale dostáváme se do toho.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 10. místo
Musíte být na metr přesní a já pochopitelně trošku vyjel mimo (komentuje výjezd za bílou čáru v zatáčce č.8 kvůli kterému mu komisaři neuznali kolo v Q3). Je to opravdu těžké, ostatní mají stejný problém. Z vozu to vidíte jinak než zvenčí. Dal jsem do toho všechno a byl tam jen malý rozdíl. Musím se podívat, jak těsné to bylo. 

V zatáčce. č.6 nebo 7 někdo vyjel mimo a na trati byly nečistoty. Pochopitelně to poznamenalo pneumatiky a potom přišla zatáčka č.8., kde to není jednoduché. V Montrealu jsme také neměli skvělou kvalifikaci a závod byl dobrý, takže doufám, že to zde v Rakousku bude podobné. Věřím, že můžeme bojovat o body. Takový je cíl.

Sergio Pérez, 11. místo
Zkusili jsme jen jedno rychlé kolo v Q2, ale bohužel jsem nedal dohromady perfektní kolo. Je to náročný okruh a trápili jsme se s fungováním pneumatik, ale nemyslím, že to zítra bude problém. Bude to náročné a nepřidá tomu, že startuji o pět míst vzadu než jsem si vyjel. Musíme se však dívat kupředu a uvidíme, jak to dokážu zlepšit. Důležité bude první kolo a strategie, protože zde není lehké předjíždět. Máme k dispozici hodně pneumatik a měli bychom to využít k našemu prospěchu, abychom se dostali na body.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Bylo to solidní odpoledne v našem podání. Přes noc jsme udělali pokrok a vyřešili problém s vyvážením a do kvalifikace jsme šli v dobré formě. Checo se málem dostal do Q3, ale nakonec do dokázal Nico, kterému však nakonec jeho kolo nebylo uznáno. Odstartuje desátý, ale s naší závodní rychlostí máme šanci se posunout a získat body.

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 14.
Budeme startovat ze 13. místa, jedno na roštu získáme, což je vždy příjemné. Myslím, že jsme proti včerejšku, kdy jsme měli potíže s pohonnou jednotkou, udělali velký pokrok. Dnes to bylo o něco lepší, měli jsme trochu více výkonu a lepší vyvážení.

Poslední kolo bylo dobré z pohledu balíku, který v současnosti máme, i když ještě stále nejsme tam, kde bychom chtěli. Doufali jsme, že na této trati budeme o něco konkurenceschopnější, žel   na rovinkách a ve stoupáních ale trpíme.

Na zítřek se těším. Naše tempo se dnes zlepšilo a ukázali jsme, že při dlouhých jízdách máme potenciál, tak snad v neděli odjedeme dobrý závod.

Romain Grosjean, 16.
Není tajemstvím, že se tento víkend zatím trápíme. Odjel jsem velmi dobrou první část kvalifikace, ale ta druhá byla mnohem těžší. Jde o náročný víkend a naše rychlost s nízkým množstvím paliva není skvělá, jak jsme dnes viděli.

Včera jsme prokázali s vysokým množstvím paliva dobré tempo, snad jej tedy budeme moci v zítřejším závodě co nejlépe využít. Předjíždění bude určitě obtížné, protože maximální rychlost nepatří mezi naše silné stránky letos. Podíváme se ale po dobré strategii či po nějaké zkratce na trati, která by nám mohla v závodě pomoci.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Očekávali jsme, že se dneska budeme trápil a kvalifikace to žel potvrdila. Naším hlavním problémem byl nedostatek přilnavost na měkčí směsi z alokace pneumatik tady. Letošní směsi jsou stále v absolutním měřítku dost tvrdé. Znamená to, že je pro nás těžké dostat pneumatiky na jejich optimální provozní rámec. Totéž platí pro ostatní týmy, když vezmete v potaz rošt zítřejšího závodu.

Vůz E22 je stabilnější a lepší při větším množství paliva, naše relativní závodní tempo by tedy mělo být lepší. Příliš mnoho chytrých strategických permutací k dispozici nemáme, přesto se na všechny možnosti podíváme, abychom v závodě měli co nejvyšší šanci.

 

SAUBER

Adrian Sutil, 17. místo
Kvalifikace proběhla v pořádku a tým mě na trať vyslal ve správný čas, takže jsem se nezdržoval za jinými auty. Nastavení bylo oproti zbytku víkendu nejlepší a dostal jsem z auta ve svém rychlém kole maximum. 17 místo není uspokojivé, ale nyní se nemůžeme posunout výš a musíme tuto situaci akceptovat. Zítra musíme získat víc.

Esteban Gutiérrez, 19. místo
Věděli jsme, že to bude náročné. Jsme limitováni a chybí nám rychlost, což není uspokojivé. Musíme dál pracovat, protože nás dohánějí ostatní týmy. Co se okruhu týče, osmá zatáčka je náročná. Nedostali jsme penalizace za přejíždění čáry (v pátek), ale dnes a zítra to tak bylo a bude. 

Když na to tlačíte, ve vysoké rychlosti v té zatáčce, je riziko, že vyjedete mimo. To je něco, na co se musíme podívat. Těším se však na zítřejší závod, stát se může cokoliv.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Víkend zatím ukázal, že je to pro nás náročný okruh. Ukázal to také výsledek kvalifikace. Za daných okolností bylo Adrianovo kolo v prvním a druhém sektoru bylo dobré, ale jsme překvapeni, kolik jsme ztráceli ve třetím sektoru. Uděláme co bude v našich silách, abychom udrželi rychlost s vozy před námi a využít příležitosti.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 19. místo
Jsem s výsledkem spokojen. Stále nám na Sauber chybí pár desetin, ale také jsme nedali dohromady dobré kolo. Máme na víc. V prvním pokusu jsem neměl rádio, takže to bylo naslepo. Nebylo to tak dobré, ale i tak to bylo slibné v porovnání se Sutilem přede mnou a Gutiérrezem, který byl v tu chvíli za mnou.

Druhý pokus byl lepší a myslím, že to ukazuje, že stále máme kus práce, abychom je dostihli. Pokud z auta zítra dostaneme maximum, rozhodně s nimi můžeme bojovat a doufám, že získáme dobrý výsledek.

Max Chilton, 21. místo
Ztratil jsem trošku času ve třetím tréninku a neměl nejlepší přípravu. Ve druhém pokusu jsem se dostal za Ericssona a nebyl jsem schopen svůj čas zlepšit. To bohužel umožnilo Kobajašimu dostat se přede mě. Jsem si jist, že rychlost máme, takže vzhledem k penalizaci, zítra bude první na pořadí dostat se vedle Caterhamu a potom auta před nimi.

John Booth, šéf týmu
Je to celkově celkem zklamání, ale z dobrých důvodů. Byli jsme blízko Q2, ale nejsme dost rychlí. Nebyla to kvalifikace bez problémů - Jules neměl rádio hned po výjezdu. Odvedl však dobrou práci i bez podpory inženýrů. Jeho další pokus nebyl nejlepší a myslím, že to mohlo být lepší. Max měl dobrý víkend, ale tratil čas na konci tréninku a v jeho posledním pokusu ztrácel čas na rovinkách, což musíme prošetřit. Se závodní rychlostí jsme spokojeni, přestože zítra bude tepleji, což změní chování pneumatik. 

Gratuluji Williamsu za jejich výsledek. Je to vždy povzbudivé vidět příklady, kdy je těžká práce vložená do zlepšování výkonů odměněna.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 20. místo
Oproti ostatním závodům jsme zkusili něco jiného s nastavením a to nám pomohlo a na jiných okruzích z toho vytěžíme ještě víc. Pomohlo to zmenšit ztrátu na soupeře a když to fungovalo v Rakousku, kde jsou nižší nároky na aerodynamiku bude to fungovat ještě lépe v Silverstone, kde je aero balík velmi důležitý. Je to pro tým povzbuzení.

S touto změnou si myslím, že to byla jedna z nejlepších letošních kvalifikací. Mohl jsem ještě získal jednu desetinu, ale jel jsem naplno téměř celé kolo a jsem rádi, že jsme blíž našim soupeřím jak to naznačovaly časy z pátku. Bude to proto vzrušující závod a bude to těsné, čekám souboje od první zatáčky a klíčová bude strategie a zastávky. V tom jsme byli letos dobří. A bude to ještě důležitější než obvykle. 

Marcus Ericsson, 22. místo
Od první kola v ranním tréninku jsem byl s autem spokojenější. Zlepšila se trakce, vyvážení, lépe se řídilo. Chtěl jsem dál pracovat na brzdách a myslím, že jsme našli malé zlepšení. V Q1 jsem měl dva pokusy na super-měkké sadě, ale nedal jsem dohromady čisté kolo a konečný čas mě zklamal. Z časů to vypadá, že týmy s Renaultem se trápí a v kombinaci s provozem na tomto krátkém okruhu to znamenalo, že jsem nedal dohromady tři čísté sektory v žádném z rychlých kol.

Můj konečný čas není reprezentativní, ale co se stalo, stalo se. Nyní se soustředím na závod a chci to vylepšit. S plnou nádrží tu vypadáme dobře a myslím, že bychom si zasloužili štěstí, to snad zítra přijde. A ať už přijde či nikoliv, já budu dál dělat co nejlepší práci.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Neměli jsme dnes žádné konkrétní problémy a z motoru dostali maximum. V tréninku jsme ladili turbo a baterie. Ale pohonná jednotka fungovala dobře podle očekávání. Ale pro tým bylo náročnější najít rychlost. Kamuj odvedl dobrou práci, že se dostal před Chiltona a uvidíme, co přinese zítřek.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Rakousku: Hamilton prý není zklamaný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 21.06.2014 16:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Grafika: Startovní rošt Velké ceny Rakouska po trestech pro Chiltona a Péreze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud