Vettel přišel o výkon kvůli poruše turba a MGU-H
Naděje mistra světa s Red Bullem na dobrý výsledek vzaly brzy za své. Po startu se sice dostal na třetí místo, po výjezdu safety caru však jeho motor náhle ztratil výkon.
"Problém se objevil, když jezdil za safety carem. Při startu bylo vše v pořádku. Očividně odstartoval dobře a pak doslova kolo před restartem se to pokazilo. Mysleli jsme si, že to dokážeme resetovat, ve skutečnosti šlo ale o mechanické selhání," vysvětluje šéf týmu Christian Horner.
Po prvních čtyřech závodech Red Bull Vettelovi musel vyměnit šasi, smůlu měl pak i ve Španělsku, kde musel měnit převodovku a dostal penalizaci. Znovu ji musel měnit také v Monaku - tentokrát bez trestu.
"Jde o problém Renaultu, takže si myslím, že byste o důvodech měli hovořit s Renaultem. Je to samozřejmě frustrující, protože to opravdu zničilo jeho víkend," dodává Horner.
Trápení Maldonada a Toro Rosso
Ještě hůře dopadl Pastor Maldonado, který se svým Lotusem ani neodstartoval. Důvod? "Kvůli problému s palivovým systémem zůstal stát na roštu. Další vyšetřování týmu odhalilo problém s palivovým čerpadlem. Budeme jej dále studovat a před dalšími závody jej vyřešíme," uvádí Renault.
S technickými problémy bojovalo i Toro Rosso, které s oběma vozy postoupilo do poslední části sobotní kvalifikace. Jak Daniil Kvjat, tak i Jean-Eric Vergne museli odstoupit kvůli problému s výfukem. Mladý Rus v 10. kole, Francouz s kouřícím monopostem v kole 50. Přitom až do penalizace ve 34. kole za nebezpečné vypuštění jezdil na bodech.
Pastor Maldonado si ve Velké ceně Monaka kvůli palivovému čerpadlu neužil ani metr
(foto: Lotus F1 Team)
Hodnocení Renaultu
"Dnes to bylo hodně hořkosladké. Ricciardovo tempo bylo velmi rychlé a dokázal během závodu dobře pečovat o pneumatiky. V tomto závodě jsme letos byli vůbec nejkonkurenceschopnější. Nakonec žel Hamiltona kvůli povaze okruhu nedokázal předjet," komentuje Rémi Taffin z Renaultu.
"Dojet na třetím místě je dobrý výsledek, měli bychom z toho učinit ale náš standard: musíme se snažit ještě usilovněji a uspět. Romainovo osmé místo a Caterhamy finišující těsně za body představovaly silné zakončení velké ceny," hodnotí šéf traťových činností Renaultu pozitiva.
Vše ale nešlo hladce: "Nebylo to bez problémů. Vettel měl po startu problém s pohonnou jednotkou, přišel o výkon a nakonec musel odstoupit. Věříme, že šlo o problém, který se týkal turba a MGU-H, ale plně to vyšetříme, až se motor vrátí k plné diagnostice do továrny. Také jsme měli na startu problémy s Maldonadovým vozem. Zatím to vypadá na selhání palivového čerpadla, což způsobilo ztrátu tlaku paliva.
Tento týden jsme učinili v určitých oblastech pokrok, ale také jsme pozorovali, že se vrátily určité potíže se spolehlivostí, takže nás ve Viry čeká dlouhý týden. Využijeme ho však produktivně, abychom se do Kanady vrátili silnějšími. Připravujeme pro ní další vylepšení," dodává Taffin.
Oba vozy Toro Rosso odstoupily kvůli problémům s výfuky (foto: Scuderia Toro Rosso)
Shrnutí Velké ceny Monaka z pohledu Renaultu
- druhé podium v řadě za sebou pro Daniela Ricciarda
- Ricciardo dojel třetí, půl sekundy za druhým Hamiltonem - letos zatím nejtěsnější finiš
- Romain Grosjean získal pro Lotus osmé místo po tvrdém boji v závodě, v němž se po prvním
kole ocitl na 19. místě
- Caterham získal svůj zatím nejlepší výsledek v sezóně: Marcus Ericsson skončil jedenáctý
- v knížectví šlo o závod odpadnutí: jedna třetina z 22 vozů odstoupila kvůli mechanickým
problémům či po nehodě, v důsledku toho vyjelo zpomalovací vozidlo vícekrát