MERCEDES
Nico Rosberg, 1. místo
Pro mě jde určitě o další zvláštní den. Lewis jel dobře a ohromně na mě tlačil. Vyvinul tlak, ale já jsem zachoval klid a vyjel jsem si ke konci díky čerstvějším pneumatikám náskok. Děkuji týmu za veškerou jejich skvělou práci.
Lewis Hamilton, 2. místo
Něco prošlo hledím. Nebylo to nic důležitého. Nemyslím, že to nějak ovlivnilo výsledek. Pro nás to byl dobrý den, je velmi důležité, že jsme získali další double. Měl jsem skvělou rychlost a cítil jsem, že jsem silný, ale předjíždění je neuvěřitelně náročné.
Co se komunikace s týmem a zajetí do boxů po nehodě Sutila týče - věděl jsem, že mě tým nezavolá. Když jsem byl u McLarenu, měli jsme dva různé stratégy, každý měl na starosti svého pilota a ten můj by mě v té chvíli zavolal do boxů. U Mercedesu máme jednoho, je skvělý, ale jeho úkolem je získat co nejlepší výsledek pro tým a proto kdo je první, je první a kdo je druhý, je druhý.
Toto Wolff, výkonný ředitel
Fantastický výsledek v závodě, kde jsme byli pod tlakem. Šest výher v šesti závodech a pět doublů za sebou - fantastický výkon. Gratulace Nicovi k bezchybnému závodu a Lewisovi, že dojel do cíle i přes neočekávané nepříjemnosti. Oba jeli naplno a bylo to náročné na pneumatiky. Lewis měl poté problém s okem, Daniel ho dojel. Ale ukazuje to, že nesmíme usnout na vavřínech, protože rivalové jsou nám v patách. Není místo na chyby. Užívejme si tyto chvíle, zítra pokračuje tvrdá práce.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Jsem spokojený. Závod ke konci ožil. Start nebyl dobrý a to bylo frustrující. Potom měl Vettel problém, Kimi defekt pneumatiky a dostal jsem se na třetí místo, kde jsem doufal, že budu. Od restartu jsme šetřili pneumatiky, abychom dojeli do cíle a 20 kol před koncem jsem cítil, že je to ok a že na to můžu zatlačit. Poprvé jsem cítil, že řídím auto a dojel Lewise. Nemohl jsem ho ale předjet. Byla to zábava, konec byl lepší než začátek.
Sebastian Vettel, nedokončil
Je to zklamání. Měl jsem dobrý start a potom ztratil turbo a musel odstoupit. Tým dělal, co se dalo. Cítil jsem se bezmocně a pídil se po odpovědích, co mohu udělat, ale nedalo se nic dělat. Včera jsme opravili ERS, nyní přišlo turbo. Posuneme se kupředu a snad to pro nás brzy bude lepší.
Christian Horner, šéf týmu
Musím se nejprve Sebastianovi omlouvit za problém s motorem. Je to frustrující po jeho dobrém startu pro něj závod skončil předčasně. Daniel potom těžil s defektu Kimiho a získal prázdné místo na trati a jel svůj vlastní závod. Zmenšili jsme ztrátu na Mercedes, ale tady v Monaku se těžko předjíždí. Je to nejtěsnější výsledek k Mercedesu za celý rok a poprvé jsme opravdu závodili, takže to je známka pokroku. Gratuluji také Marussii k prvním bodům. Není to nikdy lehké a zasloužili si to.
FERRARI
Fernando Alonso, 4. místo
Nemyslím, že pódium dnes bylo reálné. Nebyli jsme dost rychlí a tohle je maximum, abych byl upřímný. První tři ukázali potenciál a byli rychlejší než já, zasloužili si to, protože byli nedostižní. Tohle je maximum a v Kanadě se budeme snažit být ještě blíž. Na konci jsem měl problém s brzdami, které brzdily jen napravo, takže jsem se musel držet levé strany. Snažil jsem se dostat auto do cíle.
Neměli jsme rychlost stíhat ty vepředu, ale máme náskok na ty za námi. Problémem byl start, kde nefungoval KERS, takže jsem neměl výkon ve třetí zatáčce okolo kasína. Měl jsem štěstí, že mě nikdo nepředjel. Potom začala elektronika fungovat a to byla dobrá zpráva. Po startu jsem se obával, abych nemusel odstoupit.
Kimi Räikkönen, 12. místo
Měl jsem dnes smůlu, škoda, po tak dobrém startu a posunu na třetí místo. Auto drželo dobře a rychlost byla dobrá. Bohužel pod safety carem do mě narazil Chilton a musel jsem opět do boxů, což mě stálo dobrý výsledek. Je mi líto, že i přes tvrdou práci jsem nezískal dobrý výsledek. Víme, že máme co dělat a soupeři jsou kus před námi, ale jsem si jistý, že když budeme pokračovat touto cestou, výsledky se dostaví. Možná s trochou víc štěstí.
Marco Mattiacci, šéf týmu
Monako je nepředvídatelný závod a byli jsme si vědomi, že se může odehrát spousta věcí. Pokud bychom si udrželi třetí místo, bylo by to pro tým oživení, ale věci mimo naši kontrolu znamenaly, že se to nestalo. Všichni pracujeme naplno a jsem si jistý, že díky profesionalismu lidí kolem se brzy zlepšíme a budeme konkurenceschopní. Musíme najít způsob, jak dosáhnout ambiciózních cílů, o které by Ferrari mělo bojovat.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 5. místo
Deset bodů je skvělou odměnou po tak těžkém závodě. Posledních dvacet kol bylo opravdu náročných, protože moje super měkká sada pneumatik byla na konci životnosti a bylo složité udržet za sebou ostatní auta a držet se dál od bariér. Při pár příležitostech jsem se dotkl zdi, ale přežil jsem to a udržel páté místo. Naštěstí moje auto bylo ve správných místech rychlé - nájezd do tunelu a také v poslední zatáčce. Pár momentů jsem si v závodě užil, zvlášť moje předjetí Magnussena. Musel pustit před sebe Toro Rosso a ztratil trošku rychlost a já viděl příležitost, abych se před něj v zatáčce č.8 dostal. Na trati jako je Monako vám takový manévr přivolá na tvář velký úsměv.
Sergio Pérez, nedokončil
Byl jsem v souboji s Nicem, který byl přede mniou a na vrchol zatáčky jsem vjel normálně. Byl jsem v závodní stopě před Jensonem, když se dotkl mého zadního kola a roztočil mě a já skončil v bariérách. Nečekal jsem, že se objeví tam, protože tam nebylo dost místa pro další auto. Byla to smůla. Jako závodník máte dobré i špatné neděle, ale tohle je rozhodně jeden ze závodů, který chci co nejrychleji zapomenout. Je to zklamání, že jsme přišli o příležitost získat body, ale auto bylo mnohem lepší než ve Španělsku. Nicův výsledek to dokazuje. To je pozitivní znamení před závodem v Montrealu.
Vijay Mallya, šéf týmu
Dnešní závod vyrovnal naše nejepší umístění v závodě v Monaku, takže jsem pochopitelně spokojen s výkonem Nica. Zajel čistý a dobrý závod, byl schopen ustát tlak v posledních dvaceti kolech na starých pneumatikách. Také předvedl jeden z nejlepších předjížděcích manévrů v této sezóně a myslím, že si dnešní den bude dlouho pamatovat. Bohužel dnes přišlo i zklamání, když byl Checo v prvním kole natlačen do bariéry. Jsem si jistý, že by jinak také bojoval o body, ale věřím, že příště zabojuje. Naše rychlost byla dobrá a to je dobré znamení před přípravou na další závod v Kanadě.
McLAREN
Jenson Button, 6. místo
Typické Monako. V závodě dělali lidé chyby, auta byla všude kolem. Musel jste se soustředit, držet se vláčku a šetřit pneumatiky. Během posledního stintu jsem šetřil pneumatik a propadl se do čistého vzduchu za Kevinem. a potom už to bylo jen o tom dojet. Nemohl jsem se dostat před Nica. Nebyl to špatný výsledek, na Hülkenberga už jsme neměli. Modré vlajky přišly neuvěřitelně rychlé. Užil jsem si zábavy, i když jsem skončil šestý. Ale celkově jde pro nás o celkem slušný výsledek.
Kevin Magnussen, 10. místo
I přes spoustu věcí, které byly dnes proti nám - zdržení v provozu při zastávce v boxech, nebezpečné vypuštění auta na dráhu v boxové uličce, potíže s motorem - auto bylo dobré. To je pozitivní. Možná to není zvenčí vidět, ale věci se posouvají kupředu.
JEV si to asi nenaplánoval - to není nikdy chyba pilota, to se prostě stane. A smůla byla, že jsem nemohl dokončit souboj s Hülkenbergem, šetřil jsem pneumatik a očekával, že Nico se bude trápit, ale potom jsem měl problém s motorem a propadl jsem se. Nejsem si jistý, co se na konci stalo. A nevím, co se stalo s Kimim - jel jsem vnitřkem, abych zablokoval jeho stopu do zatáčky, ale on se rozhodl stejně to zkusit. Je to těžké tady předjíždět. Zkusil to a nefungovalo to, takové je závodění.
Eric Boullier, závodní ředitel
Šesté a desáté místo není to, co bychom chtěli, ale musíme být realisté a uvědomit si, že je to dobrý výsledek.
Pro Kevina to bude náročné přijmout, vypadalo to, že bude nejméně šestý, když ho zradila pohonná jednotka. Naštěstí jsme to napravili a on mohl pokračovat, ale incident s Kimim mu také nepomohl. Jako obvykle Jenson ukázal zkušenost a probojoval se polem z dvanáctého místa.
Chci také pogratulovat Marussii k zisku prvních bodů v F1. Jules jel fantasticky a je to pro ně skvělá odměna. Zaslouží si to.
WILLIAMS
Felipe Massa, 7. místo
Jsem velmi spokojen. Riskoval jsem při změně strategie a musel udržet pneumatiky, což se mi podařilo. Využil jsem příležitosti, když ostatní chybovali nebo odstoupili. Mohlo se toho stát hodně, takže jsem rád, že to fungovalo. Těžký víkend se obrátil v pozitivní závod.
Valtteri Bottas, nedokončil
Měli jsme problém s motorem, což je frustrující. Vyšetřujeme to, abychom zjistili, co se stalo. Po startu jsem byl rychle na bodech, takže to mohl být dobrý závod. Felipe dojel sedmý, takže tým něco získal. Nyní jedeme do Kanady a doufáme, že tam budeme díky specifikaci okruhu silní.
Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Felipeho závod byl dobrý, ze šestnáctého místa na startu se dostal na sedmé a vyhnul se potížím a jel s klidnou hlavou. Strategie byla riskantní, ale vyplatila se. Vallteri by dnes také získal body, ale bohužel to nevyšlo. Nyní se musíme zaměřit na Kanadu a probereme, kde se můžeme zlepšit, abychom dál dojížděli na bodech.
LOTUS
Romain Grosjean, 8. místo
Je dobré zde poprvé v mé kariéře dojet do cíle a získat navíc body. Začalo to pro nás jako špatná neděle, když jsem měl v prvním kole po kontaktu s Adrianem defekt. Přezuli jsme na měkkou sadu, ale nebylo možné na ní předjíždět, takže jsme se vrátili pro super měkkou. Načasování safety caru nám nepomohlo, protože jsme zrovna vyjeli s novými pneumatikami, ale to je Monako. Můžete mít tisíckrát smůlu a stále dojet na bodech!
Pastor Maldonado, nedokončil
Ještě přesně nevíme, co se stalo. Motor po třiceti sekundách vypnul. Před startem auto fungovalo. Musíme zjistit, co se stalo. Je to škoda, protože jsem očekával solidní závod, měli jsme naplánovanou dobrou strategii. Mám tento okruh rád a v minulosti jsem na něm byl konkurenceschopný. Už jsme tvrdě zapracovali na výkonnosti a spolehlivosti, ale dnes nám nebylo přáno. Nejsme spokojeni, ale dále se soustředíme na zlepšování.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmu
Získali jsme se štěstím body, ale celkově to bylo zklamání. Je frustrující, že Pastor nemohl odstartovat a musíme zjistit příčinu jeho problémů. Romain byl soustředěný a odvedl dobrou práci aby získal cenné body. Víme, že máme na čem pracovat a Monako rozhodně nevypíchlo naše silné stránky.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 9. místo
Wow. Jsem strašně šťasný a věřím, že všichni v týmu jsou na tom stejně. Čekali jsme na to velmi dlouho (pozn.red. zisk prvních bodů) a já jsem rád, že jsem to pro ně zvládl udělat. Byl to náročný závod, byl jsem ale s autem spokojen, rychlost byla dobrá i když bylo náročné zvládnout pneumatiky. Jsem pyšný a šťastný.
Max Chilton, 14. místo
Jsem rád, že jsem součástí něčeho tak speciálního. Pro tak malý tým je tento úspěch obrovským povzbuzením do budoucna. Mám pochopitelně smíšené pocity, protože vše, co se mohlo pokazit se u mě pokazilo. Ale to je závodění a vím, že budu mít jednou příležitost získat pro tým body. Dobrá práce a nyní jsem motivovaný na závod v Montrealu.
John Booth, šéf týmu
Jsme nadšeni. Dnešní výsledek je odměnou pro všechny v týmu za práci nejen letos, ale za celé čtyři roky. Gratuluji všem. Jsme nový tým, ale věříme v pozitivní budoucnost. Dnes jsme těžili z dění na trati a odstoupení, ale naše rychlost nám umožnila udržet se na těchto pozicích. Situace s penalizací byla neobvyklá, stala se za ojedinělých podmínek a výsledek (druhou penalizaci) akceptujeme a chápeme. Naštěstí to neovlivnilo výsledek. Pro Maxe to byl náročný den, nevyšlo mu to, ale jsem rád, že jeho rekord v dokončených závodech pokračuje.
CATERHAM
Marcus Ericsson, 11. místo
Bylo to dobré, i když pro tým je to zklamání. Pro mě to byl první závod v Monaku a vyrovnání našeho nejlepšího výsledku je skvělé, jen je škoda, že po fantastické práci to nedopadlo lépe. Po startu z boxové uličky jsem rychle dohnal Marussii, když vyjel safety car. Vyvážení bylo ok a rytmus jsem měl dobrý. Byl jsem před Sutilem a Grosjeanem, ale nemohl jsem Sutila udržet za sebou.
Po dalším safety caru jsme zastavili pro novou super měkkou sadu pneumatik a já na to mohl šlápnout. Celý stint byl ok. Udržel jsem Räikkönena za sebou a dojel jedenáctý, což je pro mě skvělý výsledek v Monaku.
Kamuj Kobajaši, 13. místo
I když jsem dojel třináctý, nejsem spokojen, protože jsem určitě mohl dojet na bodech, kdyby do mě Bianchi nenarazil při předjíždění. Poté bylo auto téměř neříditelné, takže dojet je dobrý výsledek a tým udělal vše, aby nám pomohl dojet co nejvýš - dobrá strategie, zastávky, ale když do vás při předjetí někdo narazí, není to dobré. Měl jsem dobrý start, vyhl se rozbité Force Indii a dostal se před Bianchiho a Chiltona. Jel jsem pod safety carem patnáctý a brzy díky odstoupení třináctý, dvanáctý a auto bylo dobré.
Poprvé jsme zastavili ve 25 kole při druhém safety caru a přezul jsem na měkkou sadu pneumatik, vyjel jsem za Räikkönenem a Bianchim. V zatáčkách po výjezdu z tunelu do mě Bianchi z boku narazil, musel jsem střihnout šikanu, abych se vyhl většímu kontaktu. Nevím, proč se s tím něco neudělalo, vytlačil mě nárazem a tak mě mohl předjet on i můj týmový kolega. Od té doby bylo auto hrozné. Poškodil jsem bočnice a podlahu a ztratil přilnavost na zádi. Ztrácel jsem čas a nebyl schopen s tím něco udělat.
Dostal jsem se před Chiltona, ale jako tým cítíme, že jsme poraženi a to ne naší vinou. Musíme se dál snažit a tato zkušenost nás musí ještě posílit.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Každý ví, že Monako může být šílené a dnes to tak bylo. Je to vtipné, protože i když jsme vyrovnali náš nejlepší výsledek, cítíme, že jsme mohli získat body, ale nebylo nám to přáno i přes skvělou práci celého týmu. Měli jsme dobrou strategii, dobré zastávky v boxech a jsem pyšný, že oba vozy dojely do cíle, přestože Kamujovo auto bylo poškozeno. Můžeme si z toho vzít pozitiva, abychom se dál zlepšovali.
TORO ROSSO
Jean Eric Vergne, nedokončil
Šlo to dobře, rychlost byla povzbudivá, šetřil jsem pneumatiky a strategie vypadala jako správná. Potom mě inženýr informoval o penalizaci za nebezpečné vypuštění z boxů a nakonec problém s výfukem, který ukončil můj závod. Je to taková škoda! Celý víkend jsme odváděli dobrou práci a tým mi dal dobré auto, sám jsem jel dobře a myslím, že páté místo dnes bylo možné. Otočme stránku a soustřeďme se na Montreal, kde do toho opět dám všechno.
Daniil Kvjat, nedokončil
Je to zklamání, zvlášť, když jsme celý víkend vypadali konkurenceschopně a měli šanci získat body. Snažil jsem se udržet pozici po startu a dokonce se posunul na osmé místo než jsem musel odstoupit. Bohužel, to se stává a nyní přepneme na další závod, kde si snad udržíme rychlost.
Franz Tost, šéf týmu
Po startu z takových pozic jsme odstoupení obou aut nečekali. Oba měli problém s výfukem. Oba piloti ukázali dobrý výkon, ale bohužel jsme jim nedali auto schopné dojet do cíle na místech, kde by si to zasloužili. Nyní prozkoumáme důvody problémů s výfukem a snad budeme v Kanadě silnější.
SAUBER
Esteban Gutiérrez, nedokončil
Bohužel jsem nemohl dokončit závod. Byla to zřejmě nejbolestivější chyba v mé kariéře. V nájezdu do zatáčky Rascasse jsem se roztočil poté, co jsem se dotkl bezpečnostního zábradlí. To byl konec závodu. Dnes jsme měli šanci získat body. Start byl skvělý a získal jsem v prvních kolech pár pozic, což byl dobrý základ pro naši strategii. Během závodu jsem se musel starat o pneumatiky, ale také na to tlačit, protože za mnou jely rychlá auta. Je to zklamání. Chci se opravdu všem v týmu omluvit, protože odvedli skvělou práci.
Adrian Sutil, nedokončil
Měl jsem celkem dobrý start. V páté zatáčce se někdo roztočil a když jsem jel kolem najednou vozy přede mnou začaly zastavovat. Poškodil jsem si přední křídlo, což znamenalo zajetí do boxů. Vrátil jsem se na trat téměř na konci pole, ale byl jsem schopen kolo po kole získávat pozice. Bohužel, při výjezdu z tunelu jsem udělal při brzdění chybu, ujel mi zadek auta a narazil jsem. Jsem velmi zklamaný a je mi líto týmu.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Velmi nešťastný způsob ukončení tohoto závodu. Měli jsme šanci získat body, ale odjíždíme s prázdnou. Adrian a Esteban zajeli dobré časy a drželi krok s konkurencí. To ukazuje, že bylo auto konkurenceschopné a to je pro tým důležité. Samozřejmě takových ztracených příležitostí můžeme jen litovat.