Ferrari: Čím se Monako vymyká obecnému vývoji, jehož cílem je stáhnout Mercedes

Petr Hlawiczka, 21. května 2014, 06:30 Google+

Ferrari podobně jako ostatní týmy F1 připravuje pro Monako speciální balík, který v sezóně již nepoužije. Vymyká se obecnému vývoji v Maranellu, kde mají za cíl v příštích závodech stáhnout náskok Mercedesu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.05. 20:24) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Tento závod se od ostatních liší, proto stojí mimo náš celkový vývojový program, v němž volíme přístup na míru ke každému závodu," potvrzuje Simone Resta, zástupce hlavního konstruktéra Ferrari, výjimečnost Monaka, pro které vyvíjejí jednorázový aerodynamický balík.

"V Maranellu v současnosti velmi pracujeme na tom, abychom v závodech, jež následují po Monaku - v Kanadě, Rakousku, Velké Británii atd., představili novinky, které by pousnuly výkonnost F14 T tak, abychom stáhli náskok nejrychlejších."

"V Monaku musíme odvést specifickou práci na nastavení týkající se vertikální tuhosti a rozsahu náklonu auta, aby pilot získal co nejvíce přilnavosti na hrbolaté trati," popisuje jedinečné nároky této úzké a klikaté městské dráhy.

alonso
Fernando Alonso v ulicích Monte Carla (foto: Scuderia Ferrari)

"Abychom vozům poskytli maximum mechanické přilnavosti, dodá Pirelli měkké a superměkké pneumatiky. Tato volba také pomáhá s trakcí a při brzdění. Tyto směsi se snadněji zahřívají, což je obzvlášť užitečné v kvalifikaci.

Pozornost věnujeme zejména zatáčení, obzvlášť kvůli vlásence - nejužší a nejpomalejší zatáčce v celém kalendáři F1, a zavěšení, které je upraveno tak, aby se vyrovnalo s tím, že zde v Monaku je normální, když se vozy dotýkají bariér.

Velmi důležité je kvůli nedostatku dlouhých rovinek zajistit adekvátní chlazení, obzvlášť pro brzdy a motor, zatímco převodovka prochází náročným testem, když zde piloti řadí častěji než na kterémkoliv jiném místě," pokračuje Resta.


Video: zástupce hlavního konstruktéra Ferrari o nárocích Monaka (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)

Ať už týmy věnují nastavení sebevíce času, skutečný rozdíl v Monaku vytvářejí piloti: "Pro jezdce je důležité, aby jeho důvěra během víkendu rostla, aby nalézal limit zatáčku po zatáčce." Kimi Räikkönen k tomu velmi stručně dodává: "Nemůžete udělat žádnou chybu, protože jinak to obvykle znamená konec."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari: Čím se Monako vymyká obecnému vývoji, jehož cílem je stáhnout Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.05.2014 20:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull musí upravit umístění kamer ve voze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud