Ferrari: Čím se Monako vymyká obecnému vývoji, jehož cílem je stáhnout Mercedes

Petr Hlawiczka, 21. května 2014, 06:30 Google+

Ferrari podobně jako ostatní týmy F1 připravuje pro Monako speciální balík, který v sezóně již nepoužije. Vymyká se obecnému vývoji v Maranellu, kde mají za cíl v příštích závodech stáhnout náskok Mercedesu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.05. 20:24) Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Tento závod se od ostatních liší, proto stojí mimo náš celkový vývojový program, v němž volíme přístup na míru ke každému závodu," potvrzuje Simone Resta, zástupce hlavního konstruktéra Ferrari, výjimečnost Monaka, pro které vyvíjejí jednorázový aerodynamický balík.

"V Maranellu v současnosti velmi pracujeme na tom, abychom v závodech, jež následují po Monaku - v Kanadě, Rakousku, Velké Británii atd., představili novinky, které by pousnuly výkonnost F14 T tak, abychom stáhli náskok nejrychlejších."

"V Monaku musíme odvést specifickou práci na nastavení týkající se vertikální tuhosti a rozsahu náklonu auta, aby pilot získal co nejvíce přilnavosti na hrbolaté trati," popisuje jedinečné nároky této úzké a klikaté městské dráhy.

alonso
Fernando Alonso v ulicích Monte Carla (foto: Scuderia Ferrari)

"Abychom vozům poskytli maximum mechanické přilnavosti, dodá Pirelli měkké a superměkké pneumatiky. Tato volba také pomáhá s trakcí a při brzdění. Tyto směsi se snadněji zahřívají, což je obzvlášť užitečné v kvalifikaci.

Pozornost věnujeme zejména zatáčení, obzvlášť kvůli vlásence - nejužší a nejpomalejší zatáčce v celém kalendáři F1, a zavěšení, které je upraveno tak, aby se vyrovnalo s tím, že zde v Monaku je normální, když se vozy dotýkají bariér.

Velmi důležité je kvůli nedostatku dlouhých rovinek zajistit adekvátní chlazení, obzvlášť pro brzdy a motor, zatímco převodovka prochází náročným testem, když zde piloti řadí častěji než na kterémkoliv jiném místě," pokračuje Resta.


Video: zástupce hlavního konstruktéra Ferrari o nárocích Monaka (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)

Ať už týmy věnují nastavení sebevíce času, skutečný rozdíl v Monaku vytvářejí piloti: "Pro jezdce je důležité, aby jeho důvěra během víkendu rostla, aby nalézal limit zatáčku po zatáčce." Kimi Räikkönen k tomu velmi stručně dodává: "Nemůžete udělat žádnou chybu, protože jinak to obvykle znamená konec."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari: Čím se Monako vymyká obecnému vývoji, jehož cílem je stáhnout Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.05.2014 20:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Red Bull musí upravit umístění kamer ve voze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud