"Tento závod se od ostatních liší, proto stojí mimo náš celkový vývojový program, v němž volíme přístup na míru ke každému závodu," potvrzuje Simone Resta, zástupce hlavního konstruktéra Ferrari, výjimečnost Monaka, pro které vyvíjejí jednorázový aerodynamický balík.
"V Maranellu v současnosti velmi pracujeme na tom, abychom v závodech, jež následují po Monaku - v Kanadě, Rakousku, Velké Británii atd., představili novinky, které by pousnuly výkonnost F14 T tak, abychom stáhli náskok nejrychlejších."
"V Monaku musíme odvést specifickou práci na nastavení týkající se vertikální tuhosti a rozsahu náklonu auta, aby pilot získal co nejvíce přilnavosti na hrbolaté trati," popisuje jedinečné nároky této úzké a klikaté městské dráhy.
Fernando Alonso v ulicích Monte Carla (foto: Scuderia Ferrari)
"Abychom vozům poskytli maximum mechanické přilnavosti, dodá Pirelli měkké a superměkké pneumatiky. Tato volba také pomáhá s trakcí a při brzdění. Tyto směsi se snadněji zahřívají, což je obzvlášť užitečné v kvalifikaci.
Pozornost věnujeme zejména zatáčení, obzvlášť kvůli vlásence - nejužší a nejpomalejší zatáčce v celém kalendáři F1, a zavěšení, které je upraveno tak, aby se vyrovnalo s tím, že zde v Monaku je normální, když se vozy dotýkají bariér.
Velmi důležité je kvůli nedostatku dlouhých rovinek zajistit adekvátní chlazení, obzvlášť pro brzdy a motor, zatímco převodovka prochází náročným testem, když zde piloti řadí častěji než na kterémkoliv jiném místě," pokračuje Resta.
Video: zástupce hlavního konstruktéra Ferrari o nárocích Monaka (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
Ať už týmy věnují nastavení sebevíce času, skutečný rozdíl v Monaku vytvářejí piloti: "Pro jezdce je důležité, aby jeho důvěra během víkendu rostla, aby nalézal limit zatáčku po zatáčce." Kimi Räikkönen k tomu velmi stručně dodává: "Nemůžete udělat žádnou chybu, protože jinak to obvykle znamená konec."