Snižování nákladů, jediná možnost jak udržet F1 naživu

MilanF1, 30. dubna 2014, 15:57 Google+

Šéfové malých týmů varují fanoušky tohoto sportu, že pokud nepřijdou razantní změny v nákladech, tento sport může zaniknout.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 02.05. 02:01) Napište svůj názor
Caterham

Caterham | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Ve čtvrtek k jednacímu stolu v Biggin Hill zasednou zástupci týmů, FIA a Bernie Ecclestone. Budou projednávat plán na snižování nákladů. 

Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon se domnívá, že výsledek schůzky bude nejen klíčový pro přežití týmů, ale je také v sázce popularita sportu. Obává se, že rostoucí rozdíly mezi velkými a malými týmy nepříznivě ovlivňují závodění na trati a není to atraktivní pro diváky.

V současné chvíli týmy jako Red Bull nebo Ferrari mají roční náklady 100 milionů britských liber, zatímco Sauber, Williams a Force India okolo 30 milionů liber.


Ve Formuli 1 se používají drahé materiály, ale je nutné zaplatit i práci pracovníků (foto: Caterham)

Lowdon se obává, že pokud se současné finanční rozložení nezmění a všichni nebudou mít rovné podmínky v boji o vítězství, pak F1 riskuje ztrátu fanoušků. Zvláště v současné době, kdy příznivců tohoto sportu ubývá.

„Nejdůležitější hodnotou Formule 1 není jednotlivý pilot nebo tým, nejdůležitější jsou samotní fanoušci,“ řekl Lowdon pro Autosport. 

„Fanoušci chtějí vidět zajímavé a těsné souboje, tedy všechno, co dělá Formuli 1 skvělou. V tomto ohledu bychom se měli přiučit u jiných sportů. Sporty, které vykazují nejvyšší finanční růst, kde fanoušci volí tím, co mají ve svých kapsách, jsou ty, které přijaly dvě věci: finanční kontrolu a spravedlivé rozdělování příjmů.“

 „Od držitele komerčních práv víme, že došlo k poklesu sledovanosti, to jsou pro nás důležité signály. Musíme si být jistí, že náš sport je atraktivní pro fanoušky. Formule 1 přišla o Jima Clarka a také o Ayrtona Sennu, a pokud ztratí i fanoušky, bude to její konec.“


Každý úkon s sebou nese náklady (foto: Caterham)

Jednání o nákladech bylo svoláno na základě žádosti čtyři nejmenších týmů – Force Indie, Sauberu, Caterhamu a Marrusie. Budou projednávány plány na zrušení rozpočtových stropů. Tyto týmy nesouhlasí s názorem prezidenta FIA Jeana Todta, že Formule 1 nemá být tolik hlídána, proto se nákladové stropy nezavedenou. 

Zatímco ty největší týmy jsou přesvědčeny, že tříletý plán, o kterém jednaly, povede ke snížení nákladů, jejich soupeři si tím nejsou tak jisti. Jsou však ochotni si detailně vyslechnout, co mají v plánu. Zástupce šéfa týmu Force India Bob Fernley uvedl: „Myslím si, že je těžké k tomu něco říkat, dokud si nevyslechneme stanovisko FIA“

V současné době nejsou stanoveny stropy pro roční náklady, ale jsou platná doporučení, jak mají týmy hospodařit. To je ale podle mnohých nedostatečné.

„Změnili směr, my jsme proti tomu vznesli námitku, oni teď svolali schůzku a my si je potřebujeme vyslechnout před tím, než podnikneme další krok. Nedokážeme pochopit, proč změnili názor, protože to není v jejich moci. Nemají právo měnit směr - je to o tom, aby bylo dodržováno to, o čem jsme se všichni shodli, že by dodržováno být mělo,“ dodal Fernley.


Ani práce v aerodynamickém tunelu není levná (foto: Red Bull)

Vytisknout

Diskuze: Snižování nákladů, jediná možnost jak udržet F1 naživu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 02.05.2014 02:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Budoucnost GP Malajsie je nejistá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud