DISKUZE K ČLÁNKU Snižování nákladů, jediná možnost jak udržet F1 naživu
Šéfové malých týmů varují fanoušky tohoto sportu, že pokud nepřijdou razantní změny v nákladech, tento sport může zaniknout.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Snižování nákladů, jediná možnost jak udržet F1 naživu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001503
(Hlasovali 4 lidé)
01.05.2014 08:33
Takže... Budu upřímný. Na F1 se poslední dobou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Myron
16:33 01.05.2014 95.173.207.XXXMožná by bylo řešením to, kdyby v F1 zůstaly tzv. malé týmy, a ty tzv. velké si založily vlastní seriál s vlastními pravidly a tech. předpisy. Tím by obešly FIA s jejími mnohdy nesmyslnými požadavky, Berniemu by neodváděly "výpalné" a hlavně by třeba vývoj vozů opravdu poskočil směrem k závodům, ve kterých se něco děje.
Pak by bylo zajímavé sledovat, kam by se soustředila přízeň diváctva. Sám si nejsem jednoznačně jist... -
-
-
Raider
02:01 02.05.2014 85.70.74.XXXKdybys měl zájem, tak tady je docela slušné množství videomateriálu
[odkaz na stránku]
snad redakce odkaz nesmázne
-
-
uzivatel001503
08:33 01.05.2014 37.188.230.XXXTakže... Budu upřímný. Na F1 se poslední dobou dívám už jen z povinnosti. Opravdové souboje lze najít více v nižších sériích, což je opravdu na pováženou. Jsem fanda F1, ale už je pro mě prostě méně napínavá, než kdysi. Velkou většinu diváků zajímají jen top piloti, jelikož "outsideři" prostě nemají šanci. Rozdíly jsou příliš veliké, většinou se bojí předjíždět kvůli mnohdy zbytečným "pravidlům". Doufám, že se to zlepší. My, fandové královny motorsportu, víc dělat nemůžeme -
dannak
16:56 30.04.2014 193.245.34.XXXA co se divi, ze ubyva fanousku ? Nekolik mych postrehu a moznych duvodu, proc divaku F1 ubyva
1. nekolik poslednich let FIA podle me dela co muze, aby auta byla osklivejsi a osklivejsi. Letosni nizke nosy jsou jasnym dukazem, pricemz se jasne ukazalo, ze pri bocnim narazu to vuz muze celkem efektne katapultovat; neco co by se s vyssim nosem nejspis nestalo
2. zvuk soucasnych motoru, aspon v TV, je proste desny, skoro jako v obycenjnych automobilovych soutezich. Ikdyz na okruhu je to mozna o trochu lepsi, ta masa divaku, o ktere je rec, prave sedi doma u televizi
3. tvrdosijne se vyviji aerodynamika a mrazi se motory. Pritom ale extremne efektivni aerodynamika je prave zabranou tesnym soubojum, po kterych vsichni volaji, kdyz se kvuli ubytku pritlaku neda drzet dostatecne dlouho v zavesu za jinym vozem.
4. zaklinadlo posledni doby, ze je potreba F1 priblizit seriovym autum, ma jiste myslenkove trhliny - opravdu na to prisli az letos, nebo to vedeli v dobach, kdy stale bylo v poradku utracet miliony za dvojite/vyfukove difuzory ? tenkrat to nikoho netrapilo - aspon jsem nezaznamenal zadne vyrazne narky - pritom je to jen par let zpet.
5. tim, ze zavodu F1 celkem hodne pribylo, stava se tim cela F1 mene zajimavou a vyjimecnou. Proc koukat tuhle nedeli, kdyz za tyden je dalsi zavod a hned dalsi tyden zase ?-
alfred
21:13 30.04.2014 85.237.224.XXX1.Letošní nízké nosy jsou ošklivé proto, že je tak navrhli inženýři týmů a ne díky tomu, že výšku omezila FIA. Mimochodem pro mne jsou nejestetičtější monoposty z počátku 90.-let a to byly nosy ještě mnohem níže...
2. Zvuk je přiměřený motorům a nové motory prostě jsou efektivnější, modernejší a hlavně perspektivnější než všechny předešlé atmosférické...
3. Aerodynamika a její vývoj prostě k vozu patří, s tím těžko někdo něco udělá aniž by nepopřel samotný smysl F1 - což je hlavně boj konstruktérů, jestli chtějí "fanoušci" vidět pravidelně těsné souboje, tak si bude muset najít jinou sérii (mimochodem těsné souboje které by se odehrávali na prostoru několika kol se v F1 až na pár výjimek odehrávaly jen zřídka vždycky)
4. Zvyšující se náklady trápí F1 již dávno předtím, než se utrácely miliony za difuzory. Stačí si vzpomenout na snahy Mosleyho coby šéfa FIA. Představa že s omezením aerodynamiky týmy disponujícími stamiliony dolarů svoje stamiliony neminou kdekoliv jinde je naivní.Buď se omezí finační vstupy nebo se stane F1 stále víc standardizovanou. Díky velkým, tedy bohatým týmům se rýsuje spíš druhá možnost, nebo status quo kdy menší týmy budou spíš odcházet . Problém je že dnešní "malé", nebo "střední" týmy utrácejí v F1 tolik peněz co před 20-30 lety ti "velcí"....a utrácejí je v podstatě bez šance na výraznější, nebo dlouhodobější úspěch.
5. Tohle je hodně subjektivní pohled, já bych kupř. zvládl sledovat dokonce i víc závodů než třeba 20.
Abych to shrnul: je zbytečné se čílit na FIA, nebo týmy. F1 stejně jako celý svět prochází vývojem a každá koncepce prostě narazí na své možnosti. F1 taková jako před 10 (nebo jiným, libovolným počtem let) už prostě nebude, s tím se musí každý smířit. -
-
-
anonym
10:29 01.05.2014 178.40.136.XXXto nemalo s nizkym nosom nic spolocne
tam to bol kontakt kolies co sposobilo prevratenie sauberu, to je uz jasne dokazane ale stale sa najdu ludia co musia neustale omielat ze to sposobil nos lotusu
XY rokov mali formule nizke nosy a ziadne velke nebezpecenstvo to nebolo a fakt si nespominam na pripad kedy by to sposobilo katapultaciu ineho auta
-
-
-
-
unonym ze štatlu
16:54 30.04.2014 90.178.29.XXXDegenerovaní globální svazarmovci ve FIA nejsou schopni samostatného a kreativního uvažování a správných rozhodnutí. Technika stávajících vozu F1 je sice v mnoha ohledech fascinující, stejně jako schopnosti továren i týmů se se novými předpisy "popasovat", jen toho sportu je tam čím dále méně. Zelení ekoteroristé by měli mít svou zvláštní hybridní kategorii, kde by mohli čelit výzvám v tomto druhu technických řešení, skutečná F1 by měla být ale o něčem jiném. Přijde mi komické argumentovat pár litry benzínu které vůz F1 ušetří, když z celého cirkusu doslova tryskají pánu bohu do oken stovky milionů či nějaké miliardy pro udržení tohoto překombinovaného šíleného divadla při životě. A výsledkem jsou nedělní dvě hodiny nudy, zpestřené snad startem a občas nějakým manévrem a předjetím s otevřením DRS. A k tomu zvuk jako Lada s děravým výfukem.
Kdybych si dnes mohl na satelitu vyměnit celou slavnou F1 za IndyCar, neváhám ani vteřinu. To co jinde tvrdil Montoya je svatá pravda.
-
Kapor
16:36 30.04.2014 194.160.178.XXXOno je to nakoniec jedno,.. ...či sa zavedú stropy, ale to ostane v rovine doporučenia výšky nákladov na sezónu, lebo míňať sa bude určite stále viac a najmä u tímov, ktoré na to majú, lebo nové technológie, ako je zavedenie aktívneho zavesenia, nové výkonnejšie zdroje lítium air, niesto lítium ión akumulátorov, výroba šasi a aerodynamických doplnkov na 3D tlačiarňach atď., to jasne naznačujú a kto to takto nevníma, tak veci zahmlieva. Jasné to musí mať aj FIA, že to jednoducho bez vynakladania peňazí na nové veci nejde a nezmrazovať nové turbomotory nech sú aj oni vyvíjané ďalej do tej doby, kým z nich motorári dosiahnu maximum výkonu a krútiaceho momentu, pri teraz stanovenej spotrebe tak, aby mali čo najvyššiu účinnosť a závodenie bude potom aj zaujímavé a atraktívne. Malým tímom pomôžu jedine len tak, že im zvýšia odmenu z výnosov F1 a väčšinu neschľamstne Bernie, ktorý ich úž nevie, do čoho by ich vopchal.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek