DISKUZE K ČLÁNKU Snižování nákladů, jediná možnost jak udržet F1 naživu

Šéfové malých týmů varují fanoušky tohoto sportu, že pokud nepřijdou razantní změny v nákladech, tento sport může zaniknout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Snižování nákladů, jediná možnost jak udržet F1 naživu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 02.05.2014 02:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001503 (Hlasovali 4 lidé) 01.05.2014 08:33
Takže... Budu upřímný. Na F1 se poslední dobou… »
» Prokop S. (Hlasovali 3 lidé) 01.05.2014 09:38
k jedna, díky nízkému nosu žádné auto nikdy… »
» uzivatel001503 (Hlasovali 2 lidé) 01.05.2014 10:37
Ignorují diváky. To je hlavní chyba.05 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Myron

    95.173.207.XXX
    Možná by bylo řešením to, kdyby v F1 zůstaly tzv. malé týmy, a ty tzv. velké si založily vlastní seriál s vlastními pravidly a tech. předpisy. Tím by obešly FIA s jejími mnohdy nesmyslnými požadavky, Berniemu by neodváděly "výpalné" a hlavně by třeba vývoj vozů opravdu poskočil směrem k závodům, ve kterých se něco děje.
    Pak by bylo zajímavé sledovat, kam by se soustředila přízeň diváctva. Sám si nejsem jednoznačně jist...

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Naštěstí Jdou na internetu najít staré záznamy závodu F1 a musím říci že je vyhledávám z nostalgie čím dál častěji , čímpak to asi bude ? Jj pokrok nezastavíš nějak nám ta královna motorsportu uvadá každým nesmyslem co vymyslí či zakáží .05

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001503

    uzivatel001503

    37.188.230.XXX
    Takže... Budu upřímný. Na F1 se poslední dobou dívám už jen z povinnosti. Opravdové souboje lze najít více v nižších sériích, což je opravdu na pováženou. Jsem fanda F1, ale už je pro mě prostě méně napínavá, než kdysi. Velkou většinu diváků zajímají jen top piloti, jelikož "outsideři" prostě nemají šanci. Rozdíly jsou příliš veliké, většinou se bojí předjíždět kvůli mnohdy zbytečným "pravidlům". Doufám, že se to zlepší. My, fandové královny motorsportu, víc dělat nemůžeme05

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    193.245.34.XXX
    A co se divi, ze ubyva fanousku ? Nekolik mych postrehu a moznych duvodu, proc divaku F1 ubyva

    1. nekolik poslednich let FIA podle me dela co muze, aby auta byla osklivejsi a osklivejsi. Letosni nizke nosy jsou jasnym dukazem, pricemz se jasne ukazalo, ze pri bocnim narazu to vuz muze celkem efektne katapultovat; neco co by se s vyssim nosem nejspis nestalo

    2. zvuk soucasnych motoru, aspon v TV, je proste desny, skoro jako v obycenjnych automobilovych soutezich. Ikdyz na okruhu je to mozna o trochu lepsi, ta masa divaku, o ktere je rec, prave sedi doma u televizi

    3. tvrdosijne se vyviji aerodynamika a mrazi se motory. Pritom ale extremne efektivni aerodynamika je prave zabranou tesnym soubojum, po kterych vsichni volaji, kdyz se kvuli ubytku pritlaku neda drzet dostatecne dlouho v zavesu za jinym vozem.

    4. zaklinadlo posledni doby, ze je potreba F1 priblizit seriovym autum, ma jiste myslenkove trhliny - opravdu na to prisli az letos, nebo to vedeli v dobach, kdy stale bylo v poradku utracet miliony za dvojite/vyfukove difuzory ? tenkrat to nikoho netrapilo - aspon jsem nezaznamenal zadne vyrazne narky - pritom je to jen par let zpet.

    5. tim, ze zavodu F1 celkem hodne pribylo, stava se tim cela F1 mene zajimavou a vyjimecnou. Proc koukat tuhle nedeli, kdyz za tyden je dalsi zavod a hned dalsi tyden zase ?

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • alfred

      85.237.224.XXX
      1.Letošní nízké nosy jsou ošklivé proto, že je tak navrhli inženýři týmů a ne díky tomu, že výšku omezila FIA. Mimochodem pro mne jsou nejestetičtější monoposty z počátku 90.-let a to byly nosy ještě mnohem níže...

      2. Zvuk je přiměřený motorům a nové motory prostě jsou efektivnější, modernejší a hlavně perspektivnější než všechny předešlé atmosférické...

      3. Aerodynamika a její vývoj prostě k vozu patří, s tím těžko někdo něco udělá aniž by nepopřel samotný smysl F1 - což je hlavně boj konstruktérů, jestli chtějí "fanoušci" vidět pravidelně těsné souboje, tak si bude muset najít jinou sérii (mimochodem těsné souboje které by se odehrávali na prostoru několika kol se v F1 až na pár výjimek odehrávaly jen zřídka vždycky)

      4. Zvyšující se náklady trápí F1 již dávno předtím, než se utrácely miliony za difuzory. Stačí si vzpomenout na snahy Mosleyho coby šéfa FIA. Představa že s omezením aerodynamiky týmy disponujícími stamiliony dolarů svoje stamiliony neminou kdekoliv jinde je naivní.Buď se omezí finační vstupy nebo se stane F1 stále víc standardizovanou. Díky velkým, tedy bohatým týmům se rýsuje spíš druhá možnost, nebo status quo kdy menší týmy budou spíš odcházet . Problém je že dnešní "malé", nebo "střední" týmy utrácejí v F1 tolik peněz co před 20-30 lety ti "velcí"....a utrácejí je v podstatě bez šance na výraznější, nebo dlouhodobější úspěch.

      5. Tohle je hodně subjektivní pohled, já bych kupř. zvládl sledovat dokonce i víc závodů než třeba 20.


      Abych to shrnul: je zbytečné se čílit na FIA, nebo týmy. F1 stejně jako celý svět prochází vývojem a každá koncepce prostě narazí na své možnosti. F1 taková jako před 10 (nebo jiným, libovolným počtem let) už prostě nebude, s tím se musí každý smířit.

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Prokop S.

      Prokop S.

      89.102.97.XXX
      k jedna, díky nízkému nosu žádné auto nikdy katapultováno nebylo.. právě naopak když byly v roce 2010 nosy vysoko, katapultoval se Webber ve Valencii

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        89.103.144.XXX
        Co to salto pri minule nebo predminule, VC pri narazu z boku pri vyjezdu z boxu? Uz si tedy nepamatuju kdo to byl, ale tusim ze jedno auto byl Sauber

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.136.XXX
          to nemalo s nizkym nosom nic spolocne
          tam to bol kontakt kolies co sposobilo prevratenie sauberu, to je uz jasne dokazane ale stale sa najdu ludia co musia neustale omielat ze to sposobil nos lotusu

          XY rokov mali formule nizke nosy a ziadne velke nebezpecenstvo to nebolo a fakt si nespominam na pripad kedy by to sposobilo katapultaciu ineho auta

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • unonym ze štatlu

    90.178.29.XXX
    Degenerovaní globální svazarmovci ve FIA nejsou schopni samostatného a kreativního uvažování a správných rozhodnutí. Technika stávajících vozu F1 je sice v mnoha ohledech fascinující, stejně jako schopnosti továren i týmů se se novými předpisy "popasovat", jen toho sportu je tam čím dále méně. Zelení ekoteroristé by měli mít svou zvláštní hybridní kategorii, kde by mohli čelit výzvám v tomto druhu technických řešení, skutečná F1 by měla být ale o něčem jiném. Přijde mi komické argumentovat pár litry benzínu které vůz F1 ušetří, když z celého cirkusu doslova tryskají pánu bohu do oken stovky milionů či nějaké miliardy pro udržení tohoto překombinovaného šíleného divadla při životě. A výsledkem jsou nedělní dvě hodiny nudy, zpestřené snad startem a občas nějakým manévrem a předjetím s otevřením DRS. A k tomu zvuk jako Lada s děravým výfukem.
    Kdybych si dnes mohl na satelitu vyměnit celou slavnou F1 za IndyCar, neváhám ani vteřinu. To co jinde tvrdil Montoya je svatá pravda.

    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ono je to nakoniec jedno,.. ...či sa zavedú stropy, ale to ostane v rovine doporučenia výšky nákladov na sezónu, lebo míňať sa bude určite stále viac a najmä u tímov, ktoré na to majú, lebo nové technológie, ako je zavedenie aktívneho zavesenia, nové výkonnejšie zdroje lítium air, niesto lítium ión akumulátorov, výroba šasi a aerodynamických doplnkov na 3D tlačiarňach atď., to jasne naznačujú a kto to takto nevníma, tak veci zahmlieva. Jasné to musí mať aj FIA, že to jednoducho bez vynakladania peňazí na nové veci nejde a nezmrazovať nové turbomotory nech sú aj oni vyvíjané ďalej do tej doby, kým z nich motorári dosiahnu maximum výkonu a krútiaceho momentu, pri teraz stanovenej spotrebe tak, aby mali čo najvyššiu účinnosť a závodenie bude potom aj zaujímavé a atraktívne. 11 Malým tímom pomôžu jedine len tak, že im zvýšia odmenu z výnosov F1 a väčšinu neschľamstne Bernie, ktorý ich úž nevie, do čoho by ich vopchal. 02

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama