95 % všech potíží zaznamely týmy poháněné Renaultem. Nejhlasitěji o nich hovořil Red Bull, jehož jezdec Daniel Ricciardo byl po Velké ceně Austrálie diskvalifikován. Rakouská stáj se pak u něj v Malajsii setkala znovu s problémy, průtokoměr tam ale vypověděl službu také v Lotusu Pastora Maldonada či během tréninků v obou vozech Toro Rosso (více zde).
Protože se ukázalo, že týmy homologované průtokoměry po kalibraci u firmy Calibra dodatečně upravují, rozhodla se FIA zakročit. Před Velkou cenou Španělska zakáže jakékoliv designové úpravy čidel, jež pro Formuli 1 dodává společnost Gill Sensors: týmy je budou muset dle nové technické směrnice, kterou týmy obdrží v nejbližší době, používat v původním stavu, v jakém jej doručuje výrobce.
Pro lepší zabudování do vozu některé týmy včetně Red Bullu provrtávaly závit, na který je našroubován přívod benzínu. Tato úprava měla zasahovat až ke skleněnému tělu měřící součásti ultrazvukového čidla.
FIA je přesvědčena o spolehlivosti i přesnosti průtokoměrů, během jízd u nich toleruje odchylky v rozsahu 0,5 %. Pokud to nepomůže, pak se pátrání po příčinách potíží přesune k palivu: Lotus, Red Bull a nakonec zřejmě i Toro Rosso - přestože obsahuje na voze reklamu na společnost Cepsa - používají benzín firmy Total. Renault se při optimalizaci své pohonné jednotky soustředí především na tohoto výrobce.
Vymizí z F1 po uplatnění nového nařízení potíže s oficiálními průtokoměry paliva?
(foto: Scuderia Toro Rosso)