Jak jsme vás informovali po závodě, 14 dní po diskvalifikaci Daniela Ricciarda ze druhého místa v Austrálii jeho čidlo pro průtok paliva před Velkou cenou Malajsie opět selhalo. Tým proto přešel na vlastní způsob měření - tentokrát po dohodě s FIA.
"Selhalo před závodem. Informovali jsme o tom FIA a zeptali, zda se jej můžeme pokusit oživit na roštu restartem auta. Udělali jsme to na počátku závodu, ale k životu se neprobralo. Čidlo tedy po celý závod nefungovalo. Myslím, že to zcela jasně dokládá, že jsou s nimi problémy," popisuje Horner.
Podle některých teorií může být za jejich selháváním zejména u týmu Renaultu (95 % všech potíží) určitá specifická frekvence generovaná jejich pohonnými jednotkami, pravděpodobněji však na ně budou mít dodatečné designové úpravy kvůli zabudovatelnosti do vozu (více zde).
Šéf Red Bullu si to zatím ale vysvětlit neumí: "Nemám tušení, proč. Samozřejmě jsme nasbírali spoustu dat, na které se můžeme podívat. Teoreticky by k tomu neměl být důvod, musíme to ale prozkoumat a pochopit to."
"Zdá se, že jsou s čidly všichni spokojeni. Toro Rosso ale během víkendu zaznamenalo také dvě selhání a v boxové uličce se objevily další problémy. Oni jsou jediní, o kom víme. Ale rozhodně nejde pouze o Red Bull," upozorňuje Horner pro Autosport.
Problémy s průtokoměry podle Christiana Hornera postihují i ostatní týmy,
ty si ale zatím moc hlasitě nestěžují (foto: Red Bull Racing)
Mezi tvrdé zastánce nových průtokoměrů patří podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka Mercedes, který vede šampionát a který odmítá jednání o úpravě pravidel, která se týkají palivových limitů.