Jezdci Red Bullu jsou u prognóz pro Sepang opatrní

BŽ, 22. března 2014, 19:58 Google+

Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo považují vysokou teplotu a vlhkost vzduchu za faktory, které můžou nejvíc ovlivnit nejbližší závod F1 v Malajsii

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 24.03. 12:10) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Víkend v Austrálii proběhl pro tým Red Bull nejednoznačně: vůz prokázal schopnost vyvinout vyšší rychlost, než se čekalo. Vettel musel skončit kvůli technickým problémům už na začátku závodu, Ricciardo byl po závodě diskvalifikován. Co očekávají jezdci Red Bullu od následujících závodů?

Sebastian Vettel: „Čeká nás hodně práce na voze. Pozitivní je, že v Austrálii byl náš vůz rychlejší, než se čekalo. Vzhledem na to doufám, že můžeme být úspěšní i v následujících dvou závodech. Příští závod bude v Kuala Lumpur, líbí se mi to město. Centrum se může zdát být trochu sterilní, ale ulice za ním jsou jiné, pulzuje tam život na mnoha trzích. Když mám čas, vždy tam zajdu, abych viděl, jaká je tam nabídka.

Když bych měl mluvit o okruhu – v Malajsii je dost příležitostí na předjíždění, například v první zatáčce, nebo před poslední zatáčkou. V obou případech je to na konci dlouhých rovinek. Moje nejoblíbenější zatáčky jsou pátá a šestá. Problémem závodu je vysoká teplota vzduchu. Při řízení vozu musíte počítat i s vysokou vlhkostí vzduchu. Ve druhé polovině dne jsou časté bouřky.

Potom budeme závodit v Bahrajnu, kde jsme nedávno absolvovali testy, takže to bude pro nás známý okruh. Po vysoké vlhkosti vzduchu v Malajsii to bude suché prostředí, které mi vyhovuje víc. Okruh je uprostřed pustiny, může být na něm písek kvůli silnému větru. Obsahuje rychlé, pomalé i středně rychlé zatáčky, vyžaduje si technickou jízdu. Líbí se mi také růžová voda, kterou používají místo šampaňského.“

Daniel Ricciardo: „I když se v Melbourne neskončilo vše podle představ, můj výkon v závodě jako i celý víkend si cením. Jasně, bylo by fajn mít na svém kontě 18 bodů, přesto jsem rád, že jsem vystoupil na pódium, pocity byly fantastické. Vím, že jsem odvedl dobrou práci, vynasnažím se, abych to zopakoval i v Malajsii.

Vysoká teplota bude v Malajsii hlavním faktorem ovlivňujícím závod. V Sepangu jsem poprvé jel ve svých 16 letech v průběhu testů Formule BMW, tehdy jsem na to nebyl připraven. Nemůžete to pochopit, když s tím nemáte osobní zkušenost, i když vám o tom někdo říká. Za jeden den jsem tam ztratil šest litrů tekutin, problémy mi dělalo také velké horko.

Když se tam znovu a znovu vracím, přesvědčuju sám sebe, že jsem na to lépe připraven, přesto je to jeden z nejnáročnějších závodů na fyzickou přípravu. Když se na takový závod pořádně nepřipravíte, posledních 20 kol je pro vás kritických, vaše kondice ovlivňuje vaší koncentraci. Proto musíte trénovat, trénovat a zase trénovat!

Týden poté bude Velká cena Bahrajnu. Nevím, jaký bude mít předsezonní testování na tomto okruhu efekt. Všichni měli příležitost najít vhodné nastavení monopostů. Dosažené časy na tomto okruhu budou asi vyrovnanější. Tento okruh nepatří mezi mé oblíbené, je na ní několik technických zatáček, jezdci musí na ní ukázat všechno svoje umění.

V Austrálii vůz RB10 překvapil, protože se ukázal být konkurenceschopný, v suchých i mokrých podmínkách. Uvidíme, co přinesou příští dva závody.“

Vytisknout

Diskuze: Jezdci Red Bullu jsou u prognóz pro Sepang opatrní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 24.03.2014 12:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Bližší pohled na nový volant Mercedesu W05: Čím řídí Hamilton a Rosberg své…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud