Francouzský dodavatel pohonných jednotek nezažívá zatím nejlepší předsezónní období - zatímco vozy s Mercedesy za zády do včerejška ujely už přes 12 414 km, jeho týmy mají na kontě pouze 4798 km, za což nese velký díl zodpovědnosti.
Dnes musí výrobci motorů u FIA homologovat své výrobky a jejich další úpravy již budou omezeny pouze s ohledem na spolehlivost, bezpečnost a úsporu nákladů. To však Renault vůbec netrápí, jak uvedl včera v Bahrajnu.
"Když do sezóny vstupujete s novým motorem, víte, že v jejím průběhu budete mít nějaké potíže se spolehlivostí, které vyřešíte za normálních pravidel - za pravidel zaručujících férovost a rovnost," říká šéf traťových operací Renaultu - Rémi Taffin.
"Zítra budeme žádat o naši specifikaci pro Melbourne a doručíme veškeré specifikace a dokumenty, které potřebujeme. Pokud budeme mít několik dalších problémů k vyřešení, uděláme to stejným procesem, jako dříve," dodává Taffin, který si je jistý tím, že na první závod v Austrálii budou připraveni.
Součástí pohonné jednotky Renaultu pro sezónu 2014 (foto: Renault Sport F1)
Dle německého Auto Motor und Sport Renault požádal FIA o odklad homologace o 2 - 3 měsíce. Jednat o tom má Bernie Ecclestone se zástupci týmů na setkání Strategické skupiny F1 dnes od 10:30 hod. Kterýkoliv ze 6 zúčastněných týmů (tj. Ferrrari, Lotus, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) však požadavek Renaultu může vetovat.
To však Renault ve svém prohlášení popřel: "Renault dle dnešního konečného termínu poskytuje FIA referenční pohonnou jednotku a související doplňkový materiál. Na pozadí některé týmy požadovaly alternativní návrhy (o nichž se dnes bude diskutovat v rámci strategické skupiny), které se týkají některých částí a komponent. Základní požadavky homologačního termínu, jak je stanovuje FIA, však budou splněny."
Strategická skupina žádné změny týkající se homologace motorů neoznámila. Neprošly Ecclestonovy dvojnásobné body v posledních třech závodech, pouze drobné úpravy kvalifikace.