"Je to komplexní systém, který nejde vyřešit za 24 hodin. Samozřejmě, že jsme sem přijeli jezdit, ale také pochopit - a já si myslím, že jsme věcem rozhodně porozuměli, takže uvidíme, co se stane během několika týdnů," komentuje Riccardo potíže Red Bullu, které se objevily při prvním testování ve Španělsku.
"Nejlepší je, že nyní budeme mít nějaký čas mimo dráhu a že budeme moci zjistit, co je třeba udělat. Nesmíte zapomínat na to, že sezóna nezačala - nepřicházíme o body tím, že teď nejezdíme. Stále máme čas na to, abychom získali zpět čas ztracený na dráze," věří pilot Red Bullu.
Problémem mistrovského týmu je to, že má více než jeden problém. Renault na jedné straně připouští, že u všech zákazníků měli potíže se svým ERS systémem (více zde), na druhou stranu si Red Bull díky svým malým bočnicím a velmi úzké zádi může sám za část problémů s přehříváním - zaznamenaných navíc i během kratších jízd a za nízkých teplot.
Další test začíná v Bahrajnu 19. února a mistrovský tým bude mít dle výroku svého šéfa Christiana Hornera dostatek času na vyřešení svých potíží. Musí sice vyřešit velké problémy, ale odepsat by je v této fázi sezóny mohl pouze hlupák. Nikdo neví, jak agresivně do prvního testu Red Bull šel a nakolik konzervativní přístup zvolili soupeři.
Daniel Ricciardo během neúspěšné testování v Jerezu (foto: Red Bull Racing)
"Měli jsme s Renaultem početné problémy a problémy se objevili i na straně chlazení šasi, což ovlivnilo náš pokrok. To, co jsme se naučili, i přes nedostatek kilometrů ukazuje, že problémy by měli být do příštího testu v Bahrajnu řešitelné," prohlásil Horner v pátek.
Red Bull ze svého pohledu katastrofální testování v Jerezu ukončil předčasně - loni za 4 dny tam ujel 1647 km, letos pouze 92 km. Bahrajn, kdy již nebude chybět ani Lotus, toho za reprezentativnějších teplot o formě týmů odhalí více.