FIA a Pirelli společně s týmy pracuje na vylepšení bezpečnosti a výkonnosti pneumatik ve Formuli 1, což vede k důležitým změnám v oblasti pravidel týkajících se testování pneumatik, které bude moci italská společnost i nadále dodávat "v nejlepším zájmu sportu," píše ve svém dnešním oficiálním prohlášení.
Co se mění v pravidlech ohledně pneumatik?
1) Jeden z 12 dní vyhrazených pro předsezónní testování bude v rámci sportovních pravidel vyhrazen výlučně pro testování pneumatik do deště.
2) Každý tým zasvětí jeden ze svých osmi dnů určených k testování v průběhu sezóny výlučně pro testování pneumatik. Znamená to, že se v průběhu těchto osmi dnů testování během sezóny nejméně jeden a maximálně dva týmy budou soustředit na testování pneumatik společně s inženýry Pirelli.
Pro prvních 30 minut úvodního pátečního tréninku dostane každý jezdec jednu sadu pneumatik oproti loňskému roku navíc ve snaze přimět týmy, aby odjely více kol a trať nebyla po většinu času prázdná. Pro celý víkend bude mít tedy každé auto k dispozici 12 sad suchých pneumatik (7 sad tvrdší a 5 sad měkčí ze 2 dovezených směsí) s tím, že před 2. tréninkem musí dodavateli vrátit dvě sady tvrdých (prime) pneumatik a před 3. tréninkem dále po jedné sadě tvrdých i měkkých.
Pirelli zůstává výhradním dodavatelem pneumatik pro F1 minimálně do roku 2016 (foto: Pirelli)
Pirelli bude i nadále určovat specifikace pneumatik a mít na starosti veškerá hlediska jejich vývoje, na kterém bude úzce spolupracovat s FIA a s týmy a v rámci parametrů stanovených ve sportovních a technických pravidlech FIA.
Pirelli navíc s FIA projedná možné partnerství v reklamním programu "FIA Action for Road Safety" zaměřeném na bezpečnost.