DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli bude dodávat obutí pro F1 další tři roky, co se mění v pravidlech o pneumatikách?

Mezinárodní automobilová federace (FIA) prodloužila smlouvu s italskou společností Pirelli, která bude výhradním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1 i v dalších třech letech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli bude dodávat obutí pro F1 další tři roky, co se mění v pravidlech o pneumatikách?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 16.01.2014 18:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 16.01.2014 15:16
Jak můžou testovat gumy před předsezonními… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Zo strany Pirelli a FIA,... ...je to úplne praštené a nesystémové riešenie. Lebo testy pneumatík mali prebiehať pred predsezónnymi testami všetkými tímami, potom sa mali všetky druhy pneumatík pripomienkovať a schváliť tak, aby sa už na nich nemenilo v r. 2014, ak to nemá žiaden vplyv na bezpečnosť a ochranu zdravia pre pretekárov a až potom ísť do predsezónnych testov, aby sa dalo všetko na novom aute doladiť k pneumatikám, okolo ktorých sa monoposty vždy stavali a budú stavať a ja sa len čudujem, že nielen Pirelli, ale aj FIA sa z minulého roku nepoučili a zase blbnú tímy svojimi hlúpymi návrhmi. Veď predsa všetkých 8 dní predsezónnych testov je určených na to, aby tímy zistili, kde ich na novom aute tlačí päta a dali všetko do poriadku do prvej VC v Austráliii tak, aby bolo všetko v najlepšom poriadku a oni miesto toho im jeden deň z predsezónnych testov ešte zoberú. Je to úplne hlúpe riešenie. Čo sú tam vlasne za ľudia ? 02

    + 7 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Jak můžou testovat gumy před předsezonními testy, když nikdo nebude mít aktuální vozy dřív než právě během těchto testů ? :D
      Když už, tak bych jeden den těchto předsezonních testů vyhradil speciálně pro test pneumatik na základě požadavků Pirelli. Otázka je zda se gumy stejně nebudou vyvýjet právě na základě těchto všeobecných testů. Nikde asi není psáno, že se mezi předsezonním testováním a prvním závodem nemůže změnit specifikace gum, pokud se zjistí, že z nějakého důvodu nevyhovují. Je to celkem logické, protože na starých vozech asi nemá cenu testovat, když vozy se budou lišit z roku na rok tak jako nikdy v její historii.

      + 5 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Veď taký bol pôvodný plán,... na tento rok, v Jereze testovanie pneumatík Pirelli a v Abu Zabí predezónne testy.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Andy

    62.168.11.XXX
    Pneumatiky navíc pro trénink Těžko říct, jestli je to nějak výrazně přiměje víc jezdit - nebudou se spíš všichni bát, aby si zbytečně "neojezdili" motory, ERS, převodovky atd., když jich mají tak málo na celý rok?

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jarda

      109.81.245.XXX
      Já myslím, že s tím počítají a v trénincích budou hodně jezdit - potřebují testovat a připravovat se na závody, omezovaly je hlavně gumy. U motorů uvidíme, ale převodovek se jen trochu natahuje cyklus z pěti na 6 závodů, to zas tak velká změna není (nikoliv, že za rok můžou použít jen 6 převodovek, jak píšou nesprávně - jako obvykle pokud jde o techniku - u zelené konkurence).

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Chasnik

      217.117.213.XXX
      Nikde není psáno, že musí furt jet na hraně. V trénincích se jezdí v různých režimech a při testování různých dílů víc než max. výkon je důležitá konzistence, tj. aby pilot např. dvě jízdy s různými díly zajel pokud možno shodně (a nemusí to být na max.), aby byl co nejlépe rozeznatelný rozdíl. Taky se zkouší jízdy na delší vzdálenost a ověřuje se předpokládaná spotřeba paliva (letos důležitý ukazatel, protože se budou získávat nová data).
      Takže se neobávám, že by se nejezdilo, když budou pneušky navíc.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama