Vzhledem k tomu, že je v F1 z důvodu úspory v nákladech už nějakou dobu zakázáno testovat v průběhu sezony, tak se týmy musely naučit spoléhat na stále více a více sofistikované simulátory. Dle Monzezemola nadešel čas na zamyšlení se nad celou situací. Dle jeho názoru už jsou náklady na simulátory tak vysoké, že by stálo za to popřemýšlet nad hromadným návratem k testům, který by mohly nakonec být levnější.
"Je to vtip," řekl Luca di Montezemolo během obědu s medii ve Fioranu. "Byli jsme přinuceni investovat obrovské sumy peněz do těchto strašných uměle vytvořených strojů místo toho, abychom testovali zde [ve Fioranu] a Mugellu. Pokud někdo nemá peníze na testování, tak je lepší, aby šel jezdit do GP2, motokár a nebo šel hrát basketbal. Chci testovat kvůli tomu, abych v první řadě mohl dát šanci mladým talentům svést se s autem a získat zkušenosti."
"Chci dát také více příležitostí veřejnosti, protože mezi závodními víkendy je v F1 ticho. Není tu nic, nic. Testy jsou také dobrou možností pro sponzory, aby zavolali veřejnost. A testy jsou méně nákladné než budování a vyvíjení každý měsíc strašného simulátoru. Je to něco, o čem se musíme pro budoucnost pobavit."
Luca di Montezemolo si je ale vědom toho, že jsou náklady v F1 až moc vysoké: "Myslím, že když ve fotbale chcete hrát Champions League, tak si musíte koupit dobré hráče a občas musíte trénovat dokonce až pětkrát denně. To je soutěž. Myslím, že je komické, že v F1 na jednu stranu nemůžete testovat, ale na druhou stranu jsme nuceni utrácet velké částky peněz do větrného tunelu, ve kterém vyvíjíme aerodynamiku, kterou nemůžu pak přetransformovat do žádného z mých [silničních] aut."
"Nechci, aby to vypadalo, že jsem starý konzervativní fanoušek F1. Myslím ale, že pokud by nám bylo dovoleno více testovat, tak by nedošlo na skandál s gumami [v roce 2013], protože je to těžké i pro Pirelli, když nemohou moc testovat."