Už několik měsíců běží vývoj nových turbo motorů na brzdách u všech třech výrobců. Výrobci potřebují zcela nové pohonné jednotky před jejich nasazením pořádně otestovat. Avšak přestože se jedná o poměrně revoluční změnu, tak nové pohonné jednotky nesmějí být testovány na trati před lednem příštího roku.
Výrobci tak mají jen něco kolem dvou měsíců po prvním vyjetí na trať na to, aby na případné nedostatky reagovali. Vábení vyzkoušet si nový motor na trati již s předstihem je tudíž ohromné. Podle některých spekulací mělo Ferrari a Renault tomuto vábení podlehnout a motory již na trati vyzkoušet. Výrobci však nejsou hloupí, a tak k testu nepoužili vůz F1.
Na internetu je video, které zachycuje v letošním roce představený supersport Ferrari, LaFerrari, na trati ve Fioranu (testovací trať Ferrari). Podle spekulací neměl tento supersport 27. listopadu pohánět standardní 963 koňový motor, ale, co do počtu koní slabší, motor pro F1.
Také Renault už měl na trať vyjet s novou pohonnou jednotkou. Francouzi měli využít šasi Formule 3,5 a test se měl odehrát na okruhu v Magny-Cours. Zástupci značky odmítli veškeré spekulace komentovat s tím, že první test nových motorů na trati je naplánován na konec ledna.
Pouze Mercedes tedy přímo popírá, že by s turbo motorem už na trati jezdil. Němci odmítají, že by ho zkusili instalovat do jiného auta a vyjet s ním na trať. Na brzdě je však V6 od Mercedesu již dlouho. Dokonce již před rokem byli technici tak daleko, že žurnalistům ukázali poprvé zvuk nového motoru. Podle zákulisních spekulací má být právě motor od Mercedesu tím nejvýkonnějším zkraje roku.