Na slavnostním předávání cen Autosportu designér Red Bullu s žertem uvedl, že přechod na V6 turbo motory jim způsobuje bolesti hlavy. "Z našeho úhlu pohledu je to něco mezi lehkou panikou a zvládáním krize," řekl Adrian Newey.
"Příští rok to bude obrovská změna. Motor je velmi komplikovaný a pro mnoho týmů, včetně toho našeho, to představuje opravdu hodně velkou výzvu. Spolehlivost může být problémem a není zatím moc jasné, jak si povedou jednotliví výrobci motorů. A jsou zde i změny v aerodynamice. Je to zkrátka nový začátek. My bychom byli celkem spokojeni, kdyby se zůstalo u stávajících pravidel," upozorňuje návrhář vozů, které vyhrály čtyři mistrovské tituly v řadě.
Proto hodlají využít RB9, vůz, který vyhrál 13 z 19 závodů jako základ pro jejich nové auto. "Myslím, že Adrian by RB10 popsal jako bratrance RB9. Některé prvky DNA budou totožné," popisuje šéf Red Bullu Christian Horner. Newey si však uvědomuje, jak obtížné to bude, kolik změn je čeká a jak málo času na to mají.
"Cítíme, že to bude neuvěřitelně odlišné a chybí nám šest měsíců, abychom RB10 připravili na začátek sezony. Ale tohle je přirozenost F1 - vždycky se to nějak přes noc vyřeší. Uvidíme," nechal se slyšet. Nebylo by to poprvé, kdy by Red Bull vynechal první předsezonní testy a Newey nevyloučil, že to bude i případ lednového testování v roce 2014. Věří však, že se vše na poslední chvíli vyřeší.
Bude RB10 stejně dominantní jako jeho "bratranec"? (Red Bull Racing)