Mateschitz: 50 % posledních vývojových prací pomůže Red Bull i v příštím roce

Petr Hlawiczka, 30. října 2013, 06:40 Google+

Podle majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze se usilovná snaha o vylepšování letošního monopostu RB9 jeho týmu vyplatí i v příštím roce, přestože se mění technická pravidla.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 05.11. 14:44) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Rakouský miliardář o vývojové strategii své stáje pro Autosport říká: "Vždy bylo naším plánem a strategií vyvíjet vůz konstantně, přivážet nové díly na každý závod, neustále udržovat vývojové práce na špičkové úrovni. Znovu to fungovalo. A nevěříme, že jde o investici pouze do letošního boje, ale že z toho budeme těžit také příští rok."

Přestože budou formule pohánět nové motory a změní se i pravidla pro aerodynamiku a práci s výfukovými plyny, tak Mateschitz věří, že budou moci těžit z letošní práce, která vyústila v dominantní auto.

"I když v roce 2014 budeme mít jiné podmínky, tak předpokládám, že 50 % vývojové práce nám pomůže i v příští sezóně, plus mínus pár procent. Zbytek je otevřený a nemusí vyjít, máme však solidní základ, na kterém můžeme stavět," věří majitel Red Bullu.

Technický ředitel Adrian Newey však přiznal, že Red Bull ve vývoji vzhledem k úspěchům ve druhé části sezóny zřejmě zabral více, než bylo zapotřebí: ""Ferrari začalo dobře, zdálo se, že i Mercedes dělá velké pokroky a měli jsme obavy, že nás díky svému vývojovému tempu předstihnou a my se dostaneme do úzkých, takže jsme na to tlačili."

vettel - red bull
Bohatý Red Bull na to ve druhé části sezóny ve vývoji šlápl zřejmě více než bylo zapotřebí,
domnívá se designér Adrian Newey (foto: Red Bull Racing)

"Při zpětném pohledu můžete možná argumentovat tím, že jsme na to tlačili letos více, než bylo zapotřebí, protože jsme celou dobu pracovali na voze pro rok 2013 - na voze pro příští rok jsme nepracovali. Jenže kdybychom se zároveň stáhli příliš brzy a byli bychom předstiženi, pak bychom se cítili velmi hloupě," dodává Newey.

Vytisknout

Diskuze: Mateschitz: 50 % posledních vývojových prací pomůže Red Bull i v příštím roce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 05.11.2013 14:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen si libuje, že může v Abú Zabí později vstávat. Strategie v Indii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud