Analýza sektorů - Neohrožený Red Bull v Indii přidal i rychlost na rovinkách, soupeři bezzubí

Petr Hlawiczka, 26. října 2013, 16:10 Google+

INDIE - Co o jednotlivých vozů můžeme vyčíst z časů a maximálních rychlostí dosažených během kvalifikace v jednotlivých sektorech indického okruhu?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 26.10. 20:18) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

První, velmi dlouhý sektor začíná technickým úsekem: středně rychlou pravotočivou zatáčkou, po níž jezdci stoupají 14 m do kopce do prudké pravotočivé zatáčky, která je přivádí na dlouhou rovinku s první DRS zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti.

Po velmi prudkém brzdění do 4. zatáčky následuje rovinka, na které začíná druhý sektor plný středně-rychlých zatáček s prudkými změnami směru a zajímavou zatáčkou 10 a 11, která připomíná tu osmou z Istanbulu či Spoon ze Suzuky.

Za ní piloti najíždějí do třetího sektoru s dalšími středně rychlými zatáčkami a prudkou levotočivou 16. zatáčkou, která je přivádí na startovní/cílovou rovinku s druhou DRS zónou.

Další podrobné technické informace o okruhu najdete zde.

mapa
Mapa indického okruhu (zdroj: FIA)

Sebastian Vettel předvedl v Indii za celé tři roky vůbec nejrychlejší kolo okruhu poté, co během něj dal dohromady všechny své nejlepší sektory a druhému Nicovi Rosbergovi nadělil tři čtvrtě sekundy a je na nejlepší cestě zítra získat svůj čtvrtý mistrovský titul. A to ještě ke konci Q3 za lepších podmínek na dráze zrušil svůj pokus o ještě povedenější čas a předčasně zamířil do boxů.

O něco rychlejší než týmový kolega mohl být Lewis Hamilton, kterému se ale nepodařilo poskládat ideální kolo jako Rosbergovi, Vettelovi či Alonsovi - jinak by bylo 0,19 s rychlejší a stál by v první řadě s lídrem šampionátu. Ještě více - o 0,243 s - si mohl teoreticky polepšit Webber, jenž by se také dostal před druhého Rosberga.

Australan má však společně s Alonsem a oběma McLareny k dispozici výhodu v podobě startu na tvrdší ze dvou nabízených směsí - je sice při delších jízdách zhruba o sekundu pomalejší, její životnost ale dosáhne 30 - 35 kol, což je více než dvojnásobek toho, co měkká. Minimálně Webber - ale věří si i Alonso - by tedy měl mít možnost bojovat s Vettelem o vítězství.

sektory_indie
Tabulka č. 1 - Nejrychlejších časy v sektorech a jejich součet

Vettel s Red Bullem stanovil rekordy ve všech třech sektorech - v tom prvním mu byl nejblíže Felipe Massa s Ferrari, které dnes oproti předchozím závodům bylo konkurenceschopnější, ve druhém sektoru jeho týmový kolega Mark Webber a ve třetím Kimi Räikkönen.

Lotus kvalifikaci zpackal Romainovi Grosjeanovi, kterého neposlal na trať na měkčích pneumatikách - což si dovolil už jen Red Bull v případě Vettela, jenž skončil v Q1 jedenáctý. Navíc různé týmy svým jezdcům v rádiu několikrát hlásily, že pro postup bude třeba zajet čas pod 1:26,5 min - i přesto ale černozlatý vůz neohroženě vyčkával v garáži a zcela podcenil zrychlování dráhy vlivem jejího pogumování.

Na rovince dosahovaly nejvyšších rychlostí Saubery: Hülkenbergovi naměřili komisaři 321 km/hod, což bylo o 10,2 km/hod více než u Grosjeana. Včera v tomto ohledu patřil mezi nejlepší Button zkoušející "radikální" nastavení zaměřené na nižší odpor, podle McLarenu však nefungovalo.

Red Bully jsou na tom výborně - na konci dlouhé rovinky jim patří dle dosažených rychlostí 8. a 9. příčka, na pomezí sektorů ale byli díky vysokému přítlaku a rychlému průjezdu zatáček nejlepší - pouze s výjimkou toho prvního (měřeno daleko za pomalou čtvrtou zatáčkou), kde dosáhl nejvyšší rychlosti Button.

V zadních řadách dnes podal solidní výkon Jules Bianchi, který porazil oba Caterhamy a na Williams Pastora Maldonada mu chybělo jen 0,128 s. Venezuelan však nedokázal kvůli provozu ani v jednom ze svých dvou pokusů zajet rychlé kolo.

rychlosti
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí (v km/hod)

Dvouzastávková strategie je pro Velkou cenu Indie vypsanou na 60 okruhů papírově rychlejší, záležet však bude na voze a ostatních závodních faktorech, jako například na provozu.

Optimální by u dvouzastávkové strategie mělo být podle zástupců Pirelli po startu na měkkých pneumatikách přezout ve druhém kole na středně tvrdé a totéž zopakovat ve 28. kole. Alternativně po startu na tvrdší ze dvou nabízených směsí vychází nejlépe zastávka ve 28. kole s nasazením tvrdší směsi a obutím měkkých pneumatik v 57. kole.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů - Neohrožený Red Bull v Indii přidal i rychlost na rovinkách, soupeři bezzubí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.10.2013 20:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Horner o prvních setkání s Vettelem: Trošku vyčníval naprosto ve všem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud