Povinná minimální hmotnost vozů F1 včetně pilota se příští rok zvyšuje ze 642 na 690 kg, to však nebude stačit na kompenzaci vyšší váhy nových V6 turbomotorů s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS). Příští rok na to doplatí především těžší jezdci.
Zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 Rob White uvedl, že francouzský výrobce na to již dlouho předem upozorňoval, ostatní soupeři si však v té době byli jisti, že minimální hmotnost problém představovat nebude.
"Mám-li být upřímný, byli jsme celkem neodbytní v žádosti o to, aby byl vliv hmotnosti při změně pravidel brán plně v potaz," říká White pro Autosport.
"I když pevně věříme, že příští pohonné jednotky a vozy budou ve všech detailech pro hmotnost optimalizovány - stejně jako současné motory a vozy, tak naše předpovědi před nějakou dobou poukazovaly na to, že výzva v podobě hmotnosti je větší než ta, která je daná pravidly.
Doporučovali jsme o něco větší změnu v hmotnosti než tu, která byla během procesu přijata. Jenže jsme byli přehlasováni lidmi, kteří měli odlišný názor," odhaluje White.
Testování motoru F1 ve Viry (foto: Renault Sport F1)
Několik pilotů - včetně například Jensona Buttona, Nica Hülkenberga či Marka Webbera (více zde) - již šéfy v motorsportu vyzvalo k přehodnocení situace, aby vyšší piloti nebyli znevýhodněni a nebyli předčasně připraveni o šanci bojovat o vítězství. Deset 10 kg navíc představuje v F1 přibližně 3 desetiny sekundy na kolo.