Pirelli na zakázku dodává pneumatiky s vyšším opotřebením, aby týmy byly nuceny stavět dvakrát až třikrát během závodu. Ty jsou nyní pestřejší, někteří piloti si ale stěžují na to, že nemohou jezdit na limitu, protože si musí příliš hlídat opotřebení svých gum.
"Příliš se soustředíme na pneumatiky a nedostatečně na výkonnost. Jsme jimi omezeni - to, co máme, není F1. Měli bychom pracovat na výkonnosti, ne na životnosti pneumatik. Opravdu se mi tohle nelíbí - muset si hodně hlídat jejich opotřebení v závodech," hořekuje Maldonado.
Podle něj se to projevuje i v kvalifikacích: "Když na to v kvalifikaci nemůžete tlačit ani jedno kolo, protože si musíte hlídat pneumatiky, není to pro F1 nejlepší. Zároveň jsem ale spokojený, protože to je stejné pro všechny. Je to součástí naší práce."
Vítěz loňské Velké ceny Španělska má letos na svém kontě zatím pouze bod. "Tento rok je těžký, protože máme velmi pomalé auto. Ale naše práce nás přibližuje ke špičkovým týmům, a to je naším hlavním cílem. Pracujeme velmi tvrdě, abychom se v každém závodě zlepšili, snažíme se zlepšit," uvádí Venezuelan.
V Singapuru před svým kolegou Valtterim Bottasem (foto: Williams F1 Team)
Na otázku, jestli mu velké změny v technických pravidlech příští rok znovu umožní vítězství, odpovídá pro F1 Racing: "Nevím. Snad ano. Bude to velmi těžké, protože všechno bude nové. Musíme velmi tvrdě pracovat."
Co Williamsu chybí k tomu, aby se vrátil zpět na špici? "Potřebujeme zorganizovat některá oddělení v týmu a snažit se více pracovat jako řádný tým a oddělení blíže spolupracovat. Musíme se každý den zlepšovat."
Tým zatím opouštět nehodlá, i když by v Grove nechtěl strávit celou svou kariéru: "Určitě bych chtěl před koncem své kariéry zažít i jiné týmy. Ale než odejdu, tak bych chtěl tady vyhrát titul. Myslím si, že to je možné. Máme velký potenciál na boj o titul a opravdu chci vyhrát. Až se mi to povede, pak se rozhodnu."