RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Byl to fantastický závod, ale tady můžete slyšet rozdíl mezi tím, když nevyhrajete v červené kombinéze - znamená to však, že jste si vedli dobře a porazili jste rudé. Byl to dnes ale skvělý výkon od celého týmu.
Závod byl pro nás oba hrozný - měli jsme ke konci problémy s převodovkami, u mě to ale bylo OK, protože jsem měl slušný náskok. Bylo to nádherné vítězství.
Mark Webber, 3.
Ke konci závodu jsem se na pneumatikách cítil lépe, pohodlněji. Měl jsem na nich také lepší rychlost. S Alonsem to byl dobrý souboj. Pro tým jde o skvělý výsledek a děkuji Monza při mém posledním startu v F1 zde.
Christian Horner, šéf týmu
Je to úžasné, skvělý výkon týmu. Jde o výborný výsledek, oba piloti si vedli opravdu dobře. Měli jsme problém s převodovkou ve Webberově voze, ale dnes to byla absolutně mega jízda. Závody, ve kterých jsme měli být slabí, jsme vyhráli. Byl to pro nás fantastický víkend a vyhrát na historické trati jako je Monza, to je zkrátka úžasné.
Sebastian tady byl o tomto víkendu úžasný. Jedinou chybu udělal při jízdě do první zatáčky, kdy probrzdil. Dnes to byl skvělý týmový výkon. Pro nás jde o parádní vítězství, ale ještě zbývá 175 bodů. Může se stát cokoliv, jsme však v dobré pozici.
FERRARI
Fernando Alonso, 2.
Druhé místo je dobré, i oslava na tomto pódiu, které je tím nejsenzačnějším v celém roce. Snad se sem příští rok vrátíme a a získáme první místo.
Myslím, že co se šampionátu týče, musíme být realističtí. Ztrácíme hodně a nemáme dost závodů a zřejmě ani rychlost, abychom vyhráli několik závodů po sobě. Museli bychom mít štěstí a Seb by musel mít technický problém a nedojet, abychom zvítězili. S tím, kolik zbývá závodů a s takovou ztrátou je to těžké.
Bylo to však stejné i loni. Bylo pro něj těžké dostihnout nás a bylo to na nás - a my tu práci nezvládli, nedojeli jsme v Suzuce a měli další potíže. Stále je ještě před námi kus cesty. Budeme se snažit až do posledního závodu, abychom byli co nejlepší a získali co nejvíc bodů a uvidíme v Brazílii, kolik budeme mít na svém kontě bodů.
Felipe Massa, 4.
Závod byl velmi dobrý, start byl také velmi dobrý - předjel jsem hned dvě auta. Rychlost byla OK, ale pak pro nás ten největší problém závodu představovala zastávka v boxech, kde mě o pozici připravil Mark. To byl jediný negativní okamžik závodu. Pokud jde o jízdu, zvládal jsem všechno skvěle.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Sanžili jsme se udělat maximum pro vítězství v závodě, ale na poražení Vettela to nestačilo. Musíme se tedy vrátit a pokračovat v práci.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 5.
Je to skvělý výsledek a po včerejšku další skvělý týmový výkon. Jsem šťastný a páté místo je ideální výsledek. I když jsem startoval třetí, bylo od počátku jasné, že není reální udržet za námi Ferrari a Red Bully (pozn. red. zřejmě měl na mysli Toro Rosso). Ztratl jsem dvě místa na startu, ale rychlost byla dobrá a zvlášť na konci jsem na to mohl opět dojíždět vozy přede mnou.
Udržel jsem za sebou Mercedes Nica, který mi nenechal žádný prostor k chybě. Je to moc pěkný výsledek pro tým a konečně máme zase nějaké body. Doufám, že si to udržíme i do dalších závodů.
Esteban Gutiérrez, 13.
Start byl celkem dobrý. Získal jsem jedno místo, ale první zatáčka byla obtížná. Bylo důležité udržet auto pohromadě. Během prvních kol se to však ustálilo. Snažil jsem se pracovat s pneumatikami jak nejlépe jsem mohl, ale, pochopitelně, nemůžete dělat moc velké kompromisy.
Celkově to byl dobrý závod. Pochopitelně nemůžeme být spokojeni, protože to není skvělý výsledek. Přesto závod byl pozitivní. Nyní se musíme zlepšit v kvalifikaci, abychom startovali zlepší pozice. Věřím, že se tam dostaneme.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme šťastní, je to velmi dobrý výsledek. Nico tvrdě bojoval a zajel skvělý závod. Mechanici odvedli dobrou práci. Esteban byl několikrát zdržen a to ho stálo šanci získat body. Opět ale zajel dobrý závod a prokazuje, že se stále zlepšuje. Jsme rádi, že konečně výsledek odráží fakt, že se s vývojem auta posouváme kupředu. Velké díky týmu zde v Monze i v továrně v Hinwillu.
MERCEDES
Nico Rosberg, 6.
Tohle nebyl jeden z našich lepších víkendů a vypadá to, jako by se proti nám vše spiklo. Je to škoda, protože rychlost byla dobrá, ale v závodě jsme toho nemohli využít kvůli problémům ze včerejška.
Zde je důležité být spokojen s nastavením a já stále neměl vůz podle svých představ, protože jsem ztratil čas ve včerejším tréninku. Zkusil jsem všechno, abych předjel Nica a získal to jedno místo navíc, ale on byl na konci rychlý a nevyšlo to. Nyní se budeme těšit do Sinaporu. Mám rád městské okruhy a doufám, že tam budeme mít lepší víkend.
Lewis Hamilton, 9.
Pro mě byl víkend noční můrou. Je to opravdu škoda, ale tyto věci se stávají. Jde o dobrý ročník, budeme na to dále tlačit.
Byl to těžký víkend. Jsme devátý, měli jsme být mnohem více vpředu, jsem sám se sebou velmi zklamaný. Podělal jsem to v kvalifikaci a místa se už nedala získat zpět. Celkově byl víkend pohromou.
Jezdit bez rádia je jako jezdit po slepu - nevíte, kdy zajet do boxů, kdy na to tlačit a co se kolem odehrává. Je to příšerné, když nemáte energii a dáte všechno do dvou míst. A to je v šampionátu momentálně vše.
Ross Brawn, šéf týmu
Nakonec to byl frustrující závod, protože jsme měli rychlé auto. Nemůžeme si být jistí, jaká by byla plná rychlost Vettela, ale viděli jsme, že Fernando a Mark bojovali o druhé místo a naši piloti po celou dobu jezdili podobné časy.
Lewisův defekt měl dopad na strategii a museli jsme jet na dvě zastávky. Ale jel fantastický závod a bojoval, i když to bylo kvůli problému s komunikací těžké. Z auta ale dostal vše a dojel devátý.
Nico se zasekl za pomalejšími vozy co se času na kolo týče, ale v kritických částech okruhu bylo zase příliš rychlé a nemohl je předjet. Je to zklamání, ale připomíná nám to, že musíme pracovat na sto procent a to stále, pokud chceme využít náš potenciál. Toto odpoledne však také dokazuje, že máme rychlé auto.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 7.
Jsem spokojen! Po dobré kvalifikaci je dobré si tu pozici udržet. V posledních závodech jsme se zvládli kvalifikovat v první desítce, ale neměli jsme rychlost si tu pozici udržet. Dnes ale ano. Myslím, že jsem z auta dostal, co to šlo. Zvládl jsem udržet za sebou rychlá auta a nastavení s nízkým přítlakem nám na rovinkách pomohlo.
Ostatní mě dojeli ve druhém sektoru, ale já jim poodjel, jakmile jsme se dostali na rychlé rovinky, to jsem věděl už od včerejška, že bude naše silná stránka. Musíme i nadále hodně pracovat a vyvíjet vůz pro další závody, protože doufejme, že umístění v první pětce není tak daleko.
Jean-Eric Vergne, nedokončil
Vše probíhalo dobře, v tu chvíli jsem ani nebojoval, udržoval jsem pneumatiky a kontroloval Buttona za sebou. Potom jsem ucítil, že je něco špatně a musel zastavit. Řekl jsem do rádia, že jsem myslel, že vypověděl službu motor, ale ten stále běžel, a vypadalo to, že by nějaký problém s přenosem.
Opravdu škoda, zvlášť, když jsem věděl, že můj poslední stint na tvrdší sadě měl být ještě lepší. Určitě bych dojel celkem vysoko na bodech, protože jezdci přede mnou mi neujížděli. Vypadá to, že mám letos dost smůlu, ale já stále věřím, že se to zlomí.
Franz Tost, šéf týmu
Daniel předvedl skvělý výkon a celý tým si vysloužil sedmé místo na jednom z nejslavnějších závodů v kalendáři, který je také naší domácí Velkou cenou. S Danielem šlo vše podle plánu, přestože ze začátku sjme měli obavy ohledně opotřebení pneumatik, zda budeme schopni zvládnout jednu zastávku v boxech, ale proběhlo to bez problému. Odvedl dobrou práci a udržel si pozici, zatímco se staral o pneumatiky.
Jeho odpoledne bylo ovlivněno tím, že téměř nebyl v pozici použít DRS, pokud nepředjížděl mnohem pomalejší vozy, zatímco jezdci za ním měli tuto výhodu a mohli na něj stahovat. Co se Jeana-Erica týče, je to opravdu škoda, že měl opět smůlu. Měl dobrý start a také si udržel pozici, ale musel ze závodu odstoupit a my to pochopitelně nyní budeme vyšetřovat.
LOTUS
Romain Grosjean, 8.
Není lehké stíhat jiné auto s aero nastavením, které jsme měli pro zdejší závod, ale získali jsme dobrý výsledek po startu ze 13 místa. Bohužel jsme měli špatnou zastávku v boxech, kde byl problém s elektronikou a nerozsvítila se zelená, takže jsme tam ztratili pár sekund. Myslím, že jsem mohl vyjet před oběma McLareny a Toro Rosso, což by mi ulehčilo práci a mohl to být ještě lepší výsledek.
Měl jsem dobrý souboj s Lewisem v posledním kole. Myslím, že jsme udělali, co se dalo a doufám, že v Singapuru se vrátíme na výkonostní stupeň, který jsme měli v Maďarsku.
Kimi Räikkönen, 11.
Když jsem ztratil kus předního křídla, musel jsem zajet do boxů a vyměnit jej, což znamenalo jednu zastávku navíc (kterou jsme neplánovali). Není to jen o čase ztraceném v boxech, musíte si probojovat cestu polem. To se nám podařilo celkem dobře. Auto bylo dobré, překvapivě dobré, když vezmu v úvahu sobotu. Bohužel, nic moc nezmůžete, když máte takový start.
Eric Boullier, šéf týmu
Pokud chcete bojovat o šampionát a být konkurenceschopní, musíte být schopni bojovat na čele v sobotu stejně jako v neděli. Pozitiva z dnešního víkendu jsou ta, že jsme měli úžasnou závodní rychlost a oba piloti jeli skvěle.
Romain dostal pod tlak a předvedl skvělé předjížděcí manévry na oba McLareny. Kimi bojoval skvěle. Negativa jsou, že jsme se nedokázali kvalifikovat tam, kde bychom potřebovali. Výsledky tým moc neodměňují, ale můžeme si odvést spoustu pozitiv z tohoto posledního evropského závodu a do dalších závodů půjdeme s vírou.
MCLAREN
Jenson Button, 10.
Dnes to bylo těžké. Myslím, že jsme měli lepší rychlost než na pouze 10. místo. Jenže jsme se zasekli za Toro Rosso a nemohli jsme se přes něj dostat. Problém se s ubívajícím množstvím paliva navíc stupňoval. Jejich rychlost byla o hodně větší. Také pneumatiky byly špatné, jeli se mi na nich, jako by byly z Lega (Button v 15. kole vybrzdil plošku, pozn. red).
Jakmile jsme jezdili za někým, pak jsme měli problém. Zvolili jsme špatné úhly na křídlech, tím pádem byla naše maximální rychlost moc nízká. Snad už se příští závod trefíme. Když jsme jeli s aktivovaným DRS, tak byla naše maximálka pouze 331 km/h. Všichni jezdili ale 340 km/h. Byla to chyba.
Sergio Pérez, 12.
Je to zklamání, myslím, že jsme si zasloužili víc. Někdo do mě narazil v první zatáčce a musel jsem tu šikanu střihnout, bohužel. Potom jsem byl zdržován Toro Rossem Daniela. Moje auto bylo rychlejší, ale na rovince jsem prostě nebyl dost silný, abych jej předjel.
Zastavili jsme o kolo později, než jsme plánovali, ztratil jsem místo ve prospěch Jensona, když se ta zastávka moc nepodařila. Potom jsem se zasekl za vláčkem vozů, bez výhody rychlosti na rovince, nemohl jsem nikoho předjet.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnešní závod je zklamáním a je to frustrující zakončení víkendu. Jenson na startu ztratil pár míst, potom se zasekl za vozy Toro Rosso, stejně jako Checo. Kdyby se to nestalo, naše auta mohla jet na kolo mnohem rychleji. Přesto, i když byli co se času na kolo týče rychlejší, chyběla jim rychlost na rovince a proto Toro Rosso nemohli předjet.
Jenson byl na konci skvělý, udržel za sebou o tři desetiny sekundy Kimiho a udržel si desáté místo. Checo bohužel dojel dvanáctý, protože ho neobvykle pomalá zastávka v boxech stála pár míst a on za to nemohl. Celkově bych tento víkend shrnul tak, že jsme si těžce vybojovali jeden bod.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 14.
Byl to pro nás špatný závod už od začátku, protože jsme na startu ztratili a bylo těžké ty pozice získat zpět. Auto nemělo rychlost, myslím, že jsme si vedli dobře co se strategie týče, ale dnes to nebylo dost na to získat pozice. Bylo to zklamání, ale těším se na další závod.
Valtteri Bottas, 15.
Na startu jsem si udržel pozici, ale od prvního kola jsem nemohl stíhat žádné z aut přede mnout, protože jsme neměli rychlost. Bylo dobré, že jsme zvládli naši strategii jedné zastávky v boxech, ale většina ostatních to také zvládla. Nyní se těším na Singapore, je to pro mě nový okruh, takže doufám, že si tam povedeme lépe.
Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Existovala šance, že bude během závodu pršet, ale mysleli jsme si, že budeme schopni zůstat na hladkých, takže jsme zvolili start na střední sadě. Cílem byla jedna zastávka v boxech. Strategie šla podle plánu, ale neměli jsme rychlost stíhat vozy před námi. Nyní jedeme z okruhu s nejnižším přítlakem na okruh s nejvyšším přítlakem, takže to je naprosto odlišná výzva a doufáme, že si tam povedeme lépe.
CATERHAM
Charles Pic, 17.
Můj start byl dobrý a udržel jsem si pozici do první zatáčky a jel po boku Bottase, snažil se s ním držet krok. Do první zastávky v boxech jsem se jen snažil se jej držet, ale potom ve druhém stintu byl prostě moc rychlý a já s ním nemohl bojovat. Auto bylo ok, první sada pneumatik fungovala dobře a drželi jsme se plánované strategie (zajet v osmnáctém kole).
Když jsem se potom znovu vydal na trať, byl pro mě závod dost tichý. Když se začaly objevovat modré vlajky, museli jsme zvládnout provoz a to mě pochopitelně stálo čas, ale naše rychlost znamenala, že jsem mohl pokrýt naše nejbližší konkurenty na jedné zastávce v boxech, což bylo hlavním cílem.
Ukázali jsme (v posledních závodech), že co se rychlosti týče, máme nad nimi výhodu a máme dost závodů, abychom dál bojovali o desáté místo v šampionátu. Další závod je Sinapur, kde bude mimo trať hodně rušno, na trati si myslím, že nám tamější okruh i teploty budou vyhovovat. Po tichém závodu bych rád pár soubojů!
Giedo van der Garde, 18.
Po většinu sezony jsem měl dobré starty, ale musím přiznat, že tento nebyl z mých povedených. V půlce kola jsem však předjel Marussii a držel se Charlese až do jeho první zastávky. Já zajel o kolo později a na nové sadě bylo auto ok, moje rychlost byla dle očekávání a já lehce ujel vozům a mnou a tlačil na Charlese.
Jeli jsme na dvě zastávky a já zajel do boxů podruhé, když jsem dostal příkaz. Ale byla to chyba v komunikaci a mechanici na mě nebyli připraveni, což mě stálo hodně času, vyjel jsem za Bianchim. Brzy jsem ho však předjel a snažil jsem se dojet svého týmového kolegu. Je to škoda, protože moje rychlost ve druhém stintu byla dobrá a měl jsem šanci předjet Charlese, někdy se takové věci ale stávají - je to závodění.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 19.
Měl jsem radost ze svého startu, dostal jsem se v první zatáčce před oba Caterhamy. Bohužel naše startovní rychlost nestačila na to je za sebou udržet a oni tu pozici na konci kola zase získali zpět. V prvním stintu jsme začali ukazovat dobrý pokrok a dojížděli je. Ale po zastávce v boxech nebylo vyvážení správné a trápil jsem se na tvrdé sadě, zase jsem se od nich vzdálil.
Jeli jsme na jednu zastávku, Caterham na dvě, a já se mohl opět posunout na osmnáctou příčku, udržel jsem za sebou chvíli van der Garda, ale ne dost dlouho. Navíc bylo těžké se nějak posouvat během fáze s modrými vlajkami. Je to škoda, že jsem nemohl mít lepší závod na okruhu, který mám hodně rád. Teď jedeme do Singapuru, tam se těším.
Max Chilton, 20.
Další těžký závod, který podtrhl problémy s vyvážením, se kterým jsme se potýkali celý víkend. Co mě povzbudilo byla moje rychlost v porovnání s týmovým kolegou - nebylo mezi námi nic během prvních 25 kol, ale vždy, když jsem se přiblížil dost na to, abych jej předjel, ztratil jsem přilnavost, takže jsem se nemohl zlepšit.
Po zbytek závodu jsem se ho však držel, i když jsem zažil tu nejtěžší fázi s modrými vlajkami, bylo opravdu těžké dát dost místa a to ve správný čas a zároveň tak, abych sám příliš neztratil. Je čas říci sbohem Evropě při mé první sezoně a myslím, že to nyní bude výzva během zbylých závodů.
John Booth, šéf týmu
Měli jsme s čím bojovat. Počasí bylo smíšené a bylo těžké se rozhodnout ohledně pneumatik na začátku závodu. Nakonec jsme jim dali na výběr mezi přechodnými a hladkými, aby je vyzkoušeli, kdyby dál pršelo. Nakonec počasí vydrželo a my mohli jet naši plánovanou strategii jedné zastávky v boxech.
Auta měla dobré opotřebení pneumatik, což je zlepšení a práce v této oblasti se vyplatila. My tak mohli porovnat naši jednozastávkovou strategii proti dvouzastávkové u Caterhamu. Bohužel nám stále chybí rychlost, abychom dojeli před nimi, ale bylo to hodně těsné. V poslední fázi závodu jsme měli málo paliva a vzhledem k tomu, že jsme těžce bojovali, abychom předjeli Van Der Garda, museli jsme dramaticky zpomalit v posledních třech kolech, abychom dojeli až do cíle.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, nedokončil
Problémy s brzdami jsme měli během celého víkendu. Nakonec jsme pro jistotu raději zajeli do boxů, protože pedál byl stále delší a delší. Ke konci jsme měl také dva problémy s převodovkou, takže jsme ukončili závod. Byl jsem 13. nebo 14. Bylo to hodně práce, ale žádná odměna. Bezpečnost byla prioritou, i když zbývalo odjet pouze jedno kolo. Je to komický pocit, když s tak dlouhým pedálem přijíždíte ve 300 km/h k zatáčce.
Ukončit závod bylo čistě bezpečnostním opratřením. Snad to bude na příštím závodu lepší. Zde to prostě a jednoduše nevyšlo. V příštích závodech zase budeme lepší. Na to se těším.
Paul di Resta, nedokončil
Není toho moc, co říct. Dojel jsem za Grosjeana. Věřím, že od něj přišla nějaká turbulence, pak náhle zabrzdili. Jakmile jsem si všiml, že auta přede mnou brzdí, tak jsem také začal brzdit, ale přední kola se zablokovala. Neměl jsem žádné místo. Bohužel byl můj závod pryč, ale on mohl s poškozením pokračovat. Už včera jsem měl defekt brzd a dnes závod skončil tak brzy.
Teď si to musíme odškrtnout a v Singapuru tvrdě bojovat. Tým tvrdě pracuje a my jsme na 100% soustředění.
Vijay Mallya, šéf týmu
Odjíždímě z Monzy s prázdnou po těžkém víkendu. Neměli jsme rychlost a měli smůlu. Paulův závod by u konce hned v prvním kole po kontaktu s Grosjeanem ve druhé šikaně, což je zklamání. Adrian měl lepší start, získal pár míst a posunul se na schvost první desítky.
Měl dobrý závod, předvedl skvělý předjížděcí manévr na Gutiérreze, ale neměl rychlost bojovat o body. Nakonec jsme museli závod kvůli obavám z brzd ukončit. Je jasné, že musíme opět ukázat formu, kterou jsme měli před letní pauzou, pokud chceme dál bojovat o páté místo v poháru konstruktérů.