Blíží se závod v belgickém Spa-Francorchamps a množí se také různé tipy na šance jednotlivých týmů na úspěch. Svým dílem přispěl i Gary Anderson, technický analytik Formule 1 pro BBC. Shrnuje krátce své poznatky o čtyřech týmech, které mají největší šance na vítězství – Red Bull, Mercedes, Ferrari a Lotus.
Tým Red Bull, který jede do Belgie s prvními místy jak v pořadí pilotů, tak v Poháru konstruktérů, je podle Andersona nejlepší, ale mohl by být na tom ještě lépe, kdyby měl jinou závodní taktiku. „U Red Bullu mají v posledním období tendenci nastavit vůz pro optimální čas na kolo bez ohledu na maximální rychlost na rovinkách a snaží se mít závod pod kontrolou poté, co Sebastian Vettel odstartuje z prvního místa.
Mnohokrát se jim to vyplatilo, i když je to riskantní v době, kdy je v startovním poli více konkurenceschopných vozů. V roce 2011 byly vozy Red Bull rychlejší, než ostatní a byly schopné vybudovat si náskok v průběhu závodu. V tomto roce je to jiné.
Před první zastávkou v boxech se nedokážou dostatečně vzdálit od soupeřů a riskují, že se po výjezdu na trať dostanou do hustého provozu, jak se to naposledy stalo v Maďarsku, kde Vettel ztratil čas jízdou za Buttonem. Tento fakt vytvoří i o tomto víkendu tlak na vedení Red Bullu, spolu s kvalifikační formou Mercedesu, který získal za posledních sedm závodů šestkrát první místo na startu.“
Dobrou formu pro příští závody předpovídá Anderson týmu Mercedes. Domnívá se, že problémy s pneumatikami již mají za sebou. „V minulém období se v Mercedesu znepokojovali kvůli nadměrnému opotřebení zadních pneumatik.
Lewis Hamilton ale na Hungaroringu zaznamenal vítězství i ve složitých podmínkách a letní pauza umožnila týmu z toho těžit při práci na voze. Namísto obav o pneumatiky se teď můžou věnovat zvýšení závodního tempa. Myslím si, že se posouvají stále vpřed a ve zbylých závodech sezony budou bojovat o vítězství.“
Anderson se ještě jednou vrátil k Red Bullu a důvodům, proč v této sezoně tým vyhrával. „Red Bull odvedl v této sezoně zatím skvělou práci, ale podle mě nejdou dopředu takovým tempem, jak bylo u nich zvykem. Mají dobrý vůz a každý víkend odvedou dobrou práci, navíc těžili z chyb ostatních týmů. Mercedes měl problémy s pneumatikami, Ferrari zaostává s vývojem a Lotus stále nemá stabilní vysoké závodní tempo.“
Gary Anderson vysvětlil své stanovisku k tomu, proč vozy Ferrari v tomto roce nejezdí nejlépe. „Ve Ferrari si měli o letní přestávce promyslet, jak budou přistupovat k závodům. Zaostávají a měli by vědět, proč tomu tak je. Já si myslím, že jsou příliš opatrní a obávají se přijat zásadní rozhodnutí ohledně vývoje vozu.
Když neděláte rozhodnutí, neděláte ani chyby. Současně ale zahazujete šanci udělat správné rozhodnutí a posunout se vpřed. Někdy musíte přijat zásadní rozhodnutí a snášet následky, jestli bylo špatné. Ve Ferrari se ale bojí omylu.“
Závody Formule 1 přinášejí někdy velká překvapení, proto není vyloučeno, že dobrých výsledků by mohli dosáhnout také piloti jiných týmů, které Anderson nejmenoval.