"Už se v F1 pohybuji celkem dlouho - od sedmdesátých let, takže nikomu nic nezávidím. Vzhledem k tomu, že současná pravidla upřednostňují aerodynamiku, tak to od Red Bullu bylo chytré - získat Adriana Neweyho, aby dostali co nejvíce ze všech hledisek pravidel," popisuje Montezemolo na oficiálních stránkách Ferrari.
"Teď odbočím: toto hledisko pravidel je z mého pohledu chybou, a proto potřebuje změnu. Naštěstí se naděje na změnu naplní. My neděláme nápoje - a říkám to při vší možné úctě k těm, kteří je vyrábějí - nejsme sponzorem, ale navrhujeme a stavíme vozy té nejvyšší třídy," pokračuje s odkazem na výrobce energetických nápojů Red Bull, který v posledních letech v F1 Ferrari pravidelně poráží.
Se svým týmem však odejít nehodlá: "My v F1 zůstaneme tak dlouho, dokud bude moci být považovanou za testovací prostředí pro pokročilý výzkum, pro nejpokročilejší technologie, a dokud bude moci být cennou pro velké společnosti, jako je Ferrari, které je známé a oceňované po celém světě."
"Od příští sezóny se dočkáme zcela jiné F1, konečně méně závislé na aerodynamice. Já stavím auta, ne letadla," nese Montezemolo nelibě význam aerodynamiky ve vrcholné disciplíně motosportu. Příští rok sice F1 přejde na nové V6 turbomotory s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS), aerodynamika však bude stále hrát velmi důležitou roli.
Ferrari je v šampionátu až třetí, na vedoucí tým "výrobce nápojů" ztrácí 83 bodů
(foto: Red Bull Racing)