Týmy středu pole se zlobí, že se v F1 nešetří: Drahé motory, návrat testování

Petr Hlawiczka, 2. srpna 2013, 06:30 Google+

Týmy středu pole ve Formuli 1 sotva přežívají. Finanční potíže zažívají u Sauberu, Force Indie a dalších, a tak není divu, že musí zaměstnávat nezkušené platící piloty. Před růstem nákladů nyní varuje i Toro Rosso, které spadá pod křídla Red Bullu, Williams či Marussia z konce startovního roštu.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 06.08. 12:52) Napište svůj názor
Vergne, Jean-Eric

Vergne, Jean-Eric | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

"Ve Formuli 1 nedochází k žádnému snižování nákladů. Formule 1 je drahá, to všichni víme. Příští rok dojde k dalšímu zvýšení - nevím - 15, 20 milionů dolarů, což je realita," stěžuje si šéf Toro Rosso Franz Tost.

"Pokud máme vozy na roštu a závodíme, tak to je realita, ne? Nicméně bychom měli přemýšlet o tom, jak náklady smířit, ale když se podíváte na příští rok - bylo rozhodnuto o nových pohonných jednotkách, které jsou dražší než ty současné, a vrátili jsme testování, což bude stát ještě více peněz. Znamená to, že hovoříme o jiných směrech," upozorňuje na změny v pravidlech (podrobněji jsme se jim věnovali zde) včetně možnosti 4krát během roku po závodech testovat.

K nejefektivnějšímu snížení nákladů došlo v letech 2009, 2010, kdy jsme si řekli: 'OK, přestaňme testovat,' a se zmrazenými motory v této oblasti nedocházelo k žádnému vývoji. Vedlo to ke snížení nákladů na motory a během posledních let bylo vše celkem stabilní. Ale příští rok si dělám starosti, protože náklady strmě rostou," zlobí se Todt.

rb
Velké týmy starosti malých moc nezajímají, v konečném důsledku však mohou tratit i oni
(foto: Red Bull Racing)

Claire Williamsová, která přebírá vedení týmu z Grove od svého otce Franka, poukazuje také na systém, jakým jsou přerozdělovány peníze za dosažené výsledky v šampionátu: "Mou prací je zajistit týmu peníze, takže mě to vždy znepokojuje, když se dívám na růst nákladů. Zda je to citlivé a udržitelné - jde o sport, v němž závodíme, a jde o drahý sport, musíme však pamatovat také na svět mimo nás."

"Myslím, že mě nejvíce znepokojují rozdíly mezi rozpočty týmů. Abychom zachovali správné mantinely, zůstali konkurenceschopní ve Formuli 1, potřebujeme nějakou kontrolu nad náklady, které by umožnili fungování na férové a rovné platformě v tomto sportu, spíše než abychom měly některé týmy, které závodí s rozpočty 50 milionů liber ve srovnání s týmy, které mají rozpočty o 200 či 250 milionech liber. Myslím, že to je jeden z největších problémů, který před námi momentálně stojí."

sport
Formule 1 kvůli velkým rozdílům v rozpočtech týmů není podle Johna Bootha příliš atraktivní
(Sahara Force India)

S Williamsovou souhlasí také šéf Marussie John Booth: "Je to momentálně náročné prostředí, ale s Claire zcela souhlasím. Když máte mezi rozpočty týmu rozdíly ve výši možná i 200 milionů [liber],, co to dělá se sportem? Není vůbec atraktivnější, takže si myslím, že musí být cesta, jak udržovat náklady pod kontrolou a rovnoměrněji se dělit o příjmy."

Vytisknout

Diskuze: Týmy středu pole se zlobí, že se v F1 nešetří: Drahé motory, návrat testování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 06.08.2013 12:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Brawn netají obdiv k Hamiltonovi: S Mercedesem ještě nedosáhl svého potenciálu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud