Týmy středu pole se zlobí, že se v F1 nešetří: Drahé motory, návrat testování

Petr Hlawiczka, 2. srpna 2013, 06:30 Google+

Týmy středu pole ve Formuli 1 sotva přežívají. Finanční potíže zažívají u Sauberu, Force Indie a dalších, a tak není divu, že musí zaměstnávat nezkušené platící piloty. Před růstem nákladů nyní varuje i Toro Rosso, které spadá pod křídla Red Bullu, Williams či Marussia z konce startovního roštu.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 06.08. 12:52) Napište svůj názor
Vergne, Jean-Eric

Vergne, Jean-Eric | foto: Scuderia Toro Rosso

Sdílejte článek

"Ve Formuli 1 nedochází k žádnému snižování nákladů. Formule 1 je drahá, to všichni víme. Příští rok dojde k dalšímu zvýšení - nevím - 15, 20 milionů dolarů, což je realita," stěžuje si šéf Toro Rosso Franz Tost.

"Pokud máme vozy na roštu a závodíme, tak to je realita, ne? Nicméně bychom měli přemýšlet o tom, jak náklady smířit, ale když se podíváte na příští rok - bylo rozhodnuto o nových pohonných jednotkách, které jsou dražší než ty současné, a vrátili jsme testování, což bude stát ještě více peněz. Znamená to, že hovoříme o jiných směrech," upozorňuje na změny v pravidlech (podrobněji jsme se jim věnovali zde) včetně možnosti 4krát během roku po závodech testovat.

K nejefektivnějšímu snížení nákladů došlo v letech 2009, 2010, kdy jsme si řekli: 'OK, přestaňme testovat,' a se zmrazenými motory v této oblasti nedocházelo k žádnému vývoji. Vedlo to ke snížení nákladů na motory a během posledních let bylo vše celkem stabilní. Ale příští rok si dělám starosti, protože náklady strmě rostou," zlobí se Todt.

rb
Velké týmy starosti malých moc nezajímají, v konečném důsledku však mohou tratit i oni
(foto: Red Bull Racing)

Claire Williamsová, která přebírá vedení týmu z Grove od svého otce Franka, poukazuje také na systém, jakým jsou přerozdělovány peníze za dosažené výsledky v šampionátu: "Mou prací je zajistit týmu peníze, takže mě to vždy znepokojuje, když se dívám na růst nákladů. Zda je to citlivé a udržitelné - jde o sport, v němž závodíme, a jde o drahý sport, musíme však pamatovat také na svět mimo nás."

"Myslím, že mě nejvíce znepokojují rozdíly mezi rozpočty týmů. Abychom zachovali správné mantinely, zůstali konkurenceschopní ve Formuli 1, potřebujeme nějakou kontrolu nad náklady, které by umožnili fungování na férové a rovné platformě v tomto sportu, spíše než abychom měly některé týmy, které závodí s rozpočty 50 milionů liber ve srovnání s týmy, které mají rozpočty o 200 či 250 milionech liber. Myslím, že to je jeden z největších problémů, který před námi momentálně stojí."

sport
Formule 1 kvůli velkým rozdílům v rozpočtech týmů není podle Johna Bootha příliš atraktivní
(Sahara Force India)

S Williamsovou souhlasí také šéf Marussie John Booth: "Je to momentálně náročné prostředí, ale s Claire zcela souhlasím. Když máte mezi rozpočty týmu rozdíly ve výši možná i 200 milionů [liber],, co to dělá se sportem? Není vůbec atraktivnější, takže si myslím, že musí být cesta, jak udržovat náklady pod kontrolou a rovnoměrněji se dělit o příjmy."

Vytisknout

Diskuze: Týmy středu pole se zlobí, že se v F1 nešetří: Drahé motory, návrat testování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 06.08.2013 12:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Brawn netají obdiv k Hamiltonovi: S Mercedesem ještě nedosáhl svého potenciálu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud