DISKUZE K ČLÁNKU Týmy středu pole se zlobí, že se v F1 nešetří: Drahé motory, návrat testování

Týmy středu pole ve Formuli 1 sotva přežívají. Finanční potíže zažívají u Sauberu, Force Indie a dalších, a tak není divu, že musí zaměstnávat nezkušené platící piloty. Před růstem nákladů nyní varuje i Toro Rosso, které spadá pod křídla Red Bullu, Williams či Marussia z konce startovního roštu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy středu pole se zlobí, že se v F1 nešetří: Drahé motory, návrat testování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 06.08.2013 12:52 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Nárast nepríde v budúcom roku u tých,... ...ktorí prídu s výkonnou a zárveň progresívnou technikou, za nízku cenu. Zatiaľ nevidím v tom ani náznak, pritom veci, ktoré by sa tam dali aplikovať, treba len v praxi zdokonaliť a tým je pseudoadiabatický motor 1,6 V6 Turbo. Kedy, chlapci, kedy, keď už teraz nie ? Pýtam sa. Zajtra bude neskoro ! 08

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    81.90.250.XXX
    povinnost Testovat je povolené nikoli přikázané14

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    hm to ma pro tym vetsi prinos testovat v tunelu se zmensenym modelem, nez realne testovani na trati, ze si stezujou ohledne navratu testovani? Nebo to pro mene majetne tymy znamena, ze diky tomu, ze realne testovani prinese lepsi data, tak jim tymy ze spicky utecou vic, nez kdyz se testovat nesmelo?

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Tak ono testování v aerotunelu s modely je stále podstatně levnější než testování v reálu na okruhu.

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        To je otazka uhlu pohledu. Vezmi treba takovy Mercedes, ktery cpe do F1 mega prachy, kde byl se zakazem testu cele minule tri roky. Myslim, ze kdyby mohli poradne testovat na trati, dosahovali by mnohem driv lepsich vysledku. Vezmi Ferrari a jeho letite potize s korelaci dat. K cemu je takovy "levny" vyvoj, kdyz neprinasi potrebne vysledky? Co je ti aerotunel platny treba k pochopeni pneumatik, ktere byly, jsou a budou alfou a omegou? Ergo pokud bude testovani na trati efektivnejsi, tak muze byt ve vysledku i levnejsi.

        Problem malych tymu je, ze kdyz nebudou mit na testy penize, velke a bohate tymy jim vykonnostne jeste vic utecou a to neni dobre.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          78.157.160.XXX
          Je to k tomu, že máš v F1 stále ještě 11 týmů a ne jen tři, že se díváš na pestré a nikoliv na rudo-stříbrné či rudo-modré pole. K čemu ti je, že by měli efektivnější aerodynamiku za podstatně vyšších nákladů? Takhle jsou rovné podmínky pro všechny, je to udržitelné.

          Všichni zástupci středu pole a zadních týmů si to pochvalují, jen Ferrari pořád remcá, protože má prachy. Testování na dráze nikdy nebude levnější, ani díky vyšší efektivitě. Simulace (v reálu - tunel, či na PC - CFD), jsou na celkem solidní úrovni. K čemu ti bude, že monopost zatáčkou projede 261 místo 258 km/hod? To tolik zatraktivní závody? Kdepak, divák to vůbec nepostřehne. Zbytečně vyhozené peníze a zabité menší týmy.

          Když se na to tedy podíváš hlouběji, tak to není o úhlu pohledu - ale o přežití F1 a udržitelnosti sportu.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            "K čemu ti bude, že monopost zatáčkou projede 261 místo 258 km/hod? To tolik zatraktivní závody? Kdepak, divák to vůbec nepostřehne."

            Mne k nicemu, ale tymu to muze pomoct k lepsimu umisteni v poharu konstrukteru, potazmo zisku titulu. Takovy titul Alonsa by Ferrari urcite za ty penize stal, zrovna tak u Mercedesu - to je prave ten uhel pohledu, o kterem jsem psal. Navic aerotunel je ti k nicemu, kdyz potrebujes zvladnout gumy, ty nejsou o aerodynamice, ale o mechanice. Jinak souhlas, z hlediska udrzitelnosti je jakekoliv navysovani nakladu spatne, to je bez debat.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama