DISKUZE K ČLÁNKU Lotus: Grosjeana o šanci na vítězství v Maďarsku připravil Vettel, penalizace byla tvrdá

Podle Lotusu přišel Romain Grosjean o naději na slušný výsledek spíše kvůli Sebastiana Vettela než kvůli penalizaci, kterou obdržel v polovině Velké ceny Maďarska.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lotus: Grosjeana o šanci na vítězství v Maďarsku připravil Vettel, penalizace byla tvrdá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 02.08.2013 10:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovali 4 lidé) 30.07.2013 18:06
06 Prd makovy by ho poprehanal!06 O… »
» erdedy (Hlasovali 2 lidé) 30.07.2013 13:21
Ahoj! Som zvedavy hlavne na Monzu, co zvoli… »
» erdedy (Hlasoval 1 člověk) 30.07.2013 20:23
Prudim ale len tak trochu.12 McLareny by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Duncan66

89.29.32.XXX
Pokud by ta situace vypadala jako u Seba v Nemecku, kdy jel mimo trat ciste z duvodu rychlejsi stopy ikdyz mu na trati nechal Jenson dostatek mista, tak bych proti pentli Romaina nerekl ani popel. Ale z tech zaberu jde videt, ze on tam misto na trati nemel a svuj vektor nijak nemeni aby ziskal nejakou vyhodu.

Na nekterych mistech bych byl urcite taky pro aby mimo trat nebyla "dalsi trat" 13

A jinak k tomu Bahrajnu. Ikdyz fandim Mcl a Lewisovi, tak nemam zadny problem, kdyz jsou predjeti v radnem souboji. A pokud by Lewis nekoho vytlacil z trati a ten souper by ho predjel stejne tak bych proti tomu nic nemel. Ikdyby to byl sam Alonso. Nerikam, ze jsem vzdy objektivni, ale tenkrat jsem na Rosberga pekne hulakal, ikdyz zavrel Alonsa a hulakal bych stejne, kdyby to udelal Mcl, nebo Lewis. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
No, že jsi to ty, našel jsem si Romainův onboard a opravdu to vypadá, že byli vedle sebe už před zatáčkou, což z pohledu TV kamery nebylo tak zřejmé: https://www.youtube.com/watch?v=FmZ9oKXXHHQ

Potom docela dobře chápu, že je ta pentle tolik kritizovaná. Ona je obecně hranice, kdy se dá říct "byla to jeho zatáčka" a kdy už se musí říct "jeli souběžně", dost neostrá. Fakt je, že jestli jsem dobře koukal, Romainovu pentli kritizoval i sám Massa, takže... OK, řekněme, že tady opravdu komisaři přestřelili.

Mimochodem Romain to také mohl udělat lépe - byl na vnitřku příští zatáčky, tak mohl jet souběžně s Felipem a vyvézt ho jako výše zmiňovaného Alonsa, za což by mu nikdo nic nemohl. Ale to je coby kdyby a když člověk sedí za volantem a musí se rozhodovat ve zlomcích sekundy, všechno vypadá jinak než od TV/PC/piva. 03


Ano, dokud by se piloti (obzvlášť mladí) chovali jako prasata, sekal bych to hlava nehlava, padni komu padni. Ale mnohem lepší by byl návrat k nezpevněným plochám okolo trati. Nebylo by to tolik bezpečné, ale pro závodění 100x lepší než tuny všelijakých pravidel a pentlí.

A co se týká toho Lewise, ať už byl nebo nebyl vytlačen, že předjel nelegálně mimo trať je nadevší pochybnost a za to prostě pentle padnout musí, pokud takto získanou pozici nevrátí. Aby ses dokázal líp vcítit, představ si místo Lewise Alonsa a místo Nica Lewise. Viď že bys na Alonsovi, komisařích i FIA nenechal nit suchou? 0312

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
nechapu ten tvuj pojem "zatacka je jeho". Vzdyt oni Massa byl vepredu maximalne o par decimetru a v zatacca uz byl Romain pred nim jeste drive, nez vyjel mimo trat, coz dokazuji zabery, kdy je Massovo predni kridlo u boku Romaina jeste pred vjetim na obrubnik. Proto by me zajimal zaber, nebo kde beres tu jistotu, ze na zacatku zatacky byl Massa pred Romainem.

Koukam, ze ty byt komisarem, tak je to jedna penalizace za druhou za kazde uprdnuti 13

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Před zatáčkou byl Massa vepředu, byla to jeho zatáčka, navíc je rychlá a jede se tam naslepo. Romain tam prostě neměl být nebo měl vrátit pozici získanou jízdou mimo trať.

Velice podobná situace byla po startu mezi Romainem a Alonsem ve 2. zatáčce. Alonso předjížděl po vnějšku, byl rychlejší, na výjezdu byl už vedle Romaina, ale byla to Romainova zatáčka, takže ten si vyjel pěkně mazácky na vnějšek a Alonso se musel stáhnout. Že se Romain o zatáčku dál a několik desítek minut později nezachoval jako Alonso je jeho problém, ne Massův, ne komisařů. Je to tvrdé, někdy se mi to také nelíbí, ale takhle se prostě (nejen) v F1 závodí.

Jo, Nico měl dostat trest za nenechání místa a Lewis za předjetí mimo trať. Nebyl potrestán ani jeden.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

37.48.40.XXX
No když si vzpomenu na pohledy inženýrů od Renaultu, tak na to měli jiný názor.Je velký rozdíl dotknout se omezovače otáček např. při akceleraci a nebo ho drtit na rovině 4 nebo 5 sekund.Je to jako kdyby motor běžel v těch otáčkách naprázdno.
Žádný motor závodního auta nemůže jet na maximální otáčky i když je chvilkově vydrží.
Je to stejně neuvěřitelný.Motor V8 při 18.000 ot./min.To je zázrak, že se to nerozletí na kusy.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
kdyz mam auto vedle sebe a blizi se zatacka, je treba prizpusobit jizdu. Kdyz budes mit na trati v idealni stope prekazku, taky to do ni nenapalis, protoze tudy jezdis kazde kolo, kdyz tam ta prekazka neni, ze? Zajimave, ze nekdy to jde klidne nekolik zatacek v rade jet bok po boku a jindy zadny respekt vuci souperi, ktery musi vyjet mimo trat aby nedoslo ke kolizi.

Trest mel dostat v prve rade Rosberg za poruseni pravidel o nechani mista.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Buď do toho neměl jít, nebo měl vrátit pozici. Ta zatáčka je rychlá, jede se naslepo přes horizont a i normálně tam piloti vyjíždějí až na obrubník. Nacpat se na vnějšek je prostě risk - risk, že pak budeš muset z trati ven. S nějakým úmyslným vytlačováním, které naznačuješ, to nemá co dělat.

Tvůj oblíbenec je Lewis a jemu loni předjetí Rosberga mimo trať prošlo bez trestu.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.112.XXX
Ee. Chcel si vysvetlit, ako vysvetlim Lewisove casy...12 tak sorry, ze som sa zas rozpisal.03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.103.167.XXX
kdyz mu tym natankuje malo paliva a on nebude mit dost na odevzdani vzorku, taky to neni vina jezdce, ale tymu ale nedostane pokutu tym, ale bude penalizovan jezdec, je to stejny pripad, ale jednou diskvalifikuji pilota v kvalifikaci a jindy dostane pokutu tym. Naprosty chaos.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.103.167.XXX
vsak nikde nepisu, ze Lewis mel auto stejne, ale podobne nastavene. I proto nemeli jak udelat Schumiho na rovince. Nijak nevyvracim, za cim si stojis a nikde netvrdim, ze by Lewis Sebovi ujel, jen jsem psal, ze by mu dost mozna zatapel a nemel to Seb tak jednoduche 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.103.167.XXX
Takze se mel radsi s Massou zmasakrovat, kdyz mu tam nenechal dostatek mista, aby zustal na trati?

nevim, kdo je muj oblibenec podle tebe. Jelikoz pises jako anonymni anonym nemam poneti o cem mluvis, protoze Seb muj oblibenec neni ani zdaleka.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.112.XXX
Jj v HU je DRS naprd. Kratka rovinka? Hranica aktivacie sa mi tiez velmi nepozdava. Neviem.
Ale aj minuly rok sa vlastne Lotusy zasekli za HAMom a proste to neslo. Nestacili maximalkou ani s DRS.
A mas pravdu, za KUB boli Renaulty jedny z najvyssou topspeed.

Este sa vratim k tej parabolice - tam tusim vtedy Vettel predbiehal Alonsa? To fakt bolo jednoducho uplne "inde". 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Akorát si nejsem jist jestli motor trpí když je v omezovači ? Ten motor je prostě naladěn tak aby vydržel těch 18.000 otáček, takže pokud jich dosáhne, tak mu to zase tolik nevadí. Nemluvě o tom, že ty motory vycházejí z modelů, které uměly i přes 20.000 otáček, takže těch 18k je pro ně bezpečná zóna. Akorát nechápu, proč si prostě RB v trénincích nebo při simulacích neověřil sedmý převod při jízdě za jiným vozem. Zřejmě s touto situací nepočítali :-) a nastavili převodovku více na akcelearci než na maximálku za této situace.
Jinak, při těchto otáčkách na cílovce je motor dobře chlazen a určitě trpí méně, než když má otáček sice méně, ale je nedostatečně chlazen.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

37.48.32.XXX
Souhlasím.Ve vzpomínaném závodě mněl RB snad největší přítlak v historii F1.Co si pamatuju,tak i u týmu byli trošku překvapeni jestli to nepřepískly a Taffin od motorářů mně pořád hlavu v dlaních jak ty roviny rval.Myslím,že mně i velice krátkej stálej převod, takže jel celej závod snad fakt na plnej knedlik.Vůbec nechápu,že motor neodešel, nebo nedošel benál.
Parabolica to bylo jak průlet rychlovlaku (nemyslím ten ve Španělsku).
Zajímavej a památnej závod.

Dost tohle sleduju a třeba v porovnání strategie Renaultu za dob Roberta je to zajímavý.To byla naprosto opačná cesta nejrychlejších aut na rovině-mimo popravy Alonsa Petrovem to dobrá cesta nebyla.Prostě co ztratíš v zatáčce, nejde už na rovině dohnat.

Jen mi nejde na rozum jedna věc.Jakoby v posledních závodech nějak přestalo fungovat DRS nemáte taky ten pocit? A to u všech vč.Mercedesu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Vždyť má z pohledu jezdce pravdu. Svítí, zmáčkne, zrychlí...

Že to pohnojilo Ferrari je věc druhá, ale fakt je, že jsem si nevšiml, že by někdo z FIA šel po Alonsovi, to jen většinou hateři v diskusích...

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

151.18.167.XXX
Prudim ale len tak trochu.12

McLareny by nan mali na rovinkach, ale to by sa museli k nemu priblizit. Zostali trcat v premavke. Ale to, ze bol Ham potom rychlejsi, ked sa konecne dostal pred MSC? To uz akosi bolo neskoro a Seb mohol uz len setrit.03

Stojim si za tym, ze tak drtivy rychly prejazd napr. spominanou parabolicou (kde bola podstatna cast jeho casov) by nezvladli. Takze by sa pred neho dostali ale nikam by nezdrhli (jak na gumicke) a zrejme vlacikom by dosli do ciela.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Jestli nemohl, tak neměl, závodit se má na trati, ne mimo. Ono to celé není o tom, jestli mohl nebo nemohl jet jinak, ale jestli získal jízdou mimo trať výhodu a tu získal. Samozřejmě by také museli být komisaři konzistentnější a ne že tvému oblíbenci vloni za totéž pomalu ještě pogratulovali, zatímco Romain teď dostal pentli.

Nakonec je stejně průser v těch pevných plochách okolo trati. Být tam oranice, kačírek nebo tráva, jezdec, který se dostane mimo trať, by byl zpomalen přirozeně a vůbec by se to nemuselo řešit.

+ 7 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
asi jen prudis, jinak bys mohl vysvetlit, proc jezdil Lewis po zdolani Schumiho stejne nebo i rychlejsi casy, nez Seb, kdyz na nej podle tebe nemel 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
si nejdrive precti clanek o Alonsove DRS, abys vubec vedel o co jde a ci to vlastne byla vina,...
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 0 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

93.99.142.XXX
co je smesneho na vycitani pouzivani DRS, kdyz k tomu nemel opravneni? Nebo Alonso, ci Ferrarri maji dovolene porusovat pravidla, kdy se jim zamane? Se ti z toho horka asi zatocila hlava co?

Si pleteš s Mercedesem néé? ti jediný porušují pravidla v čele s Hamiltonem,ostatně Hamilton je porušuje od tý doby co je v F1, většina mu prochází a dělal daleko horší věci než nějaký brzo zapnutý DRS.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama