Ačkoliv se oznámení již dlouho očekávalo, stále zbývalo dořešit některé detaily smlouvy. Po týdnech spekulací je podle Autosportu jasno: Allison jde k Ferrari, což by měl tým po Velké ceně Maďarska potvrdit.
Italská stáj se snaží zvýšit výkonnost svého vozu F138 a stáhnout náskok Red Bullu, Allison však nebude moci začít u konkurence pracovat dříve než začátkem příštího roku. Fernando Alonso se na příchod Brita těší.
"Úzce jsem s ním spolupracoval a dvakrát jsem s ním získal titul mistra světa. Pak jsem se vrátil zpět do Renaultu v roce 2008/09. On byl v roce 2009 už technickým ředitelem, ale s tím vozem jsme úspěšní nebyli. Viděli jsme však auto Lotusu v posledních dvou letech a není tajemstvím, že je jedním z nejlepších. Uvidíme, co přinese budoucnost," řekl před časem Alonso.
Španělský pilot se snažil přemluvit Ferrari také k přetáhnutí dalšího bývalého spolupracovníka - Pata Symondse z Marussie. U vedení však podle listu Corriere della Serra nepochodil a Symonds putuje k Williamsu.
James Allison (uprostřed) na počátku roku s Kimim Räikkönenem a Romainem Grosjeanem
(foto: Lotus F1 Team)
Co se týče Allisona, zatím není přesně zřejmé, jakou roli bude zastávat. Je však víceméně jisté, že bude působit na seniorské pozici v technickém týmu pod technickým ředitelem Patem Fryem. Allison přitom už u Ferrari v letech 1995 - 2000 pracoval.