Ferrari, Force India i Lotus byly silně proti změnám pneumatik, ke kterým chtělo Pirelli přistoupit již v Kanadě. Po nebezpečných defektech v průběhu Velké ceny Británie však již návratu kevlarového pásu, tj. loňským konstrukcím, nebude nic bránit.
"Jde o zcela jinou pozici, než jsme měli dříve, protože dříve vůbec nešlo o bezpečnost. Jakmile se objevily problémy z bezpečnosti, nebudeme riskovat zdraví lidí z technických důvodů.," uvádí zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley pro Autosport.
Majiteli indického týmu Vijayovi Mallyovi se to však stále zcela nezamlouvá. "My nemáme žádné potíže, tak proč bychom měli z problémů druhých činit naše problémy?," ptá se.
"Není ale pochyb o tom, že tento tým není v žádném případě nezodpovědný a nemá smysl blokovat jakoukoliv změnu, která má dopad na bezpečnost ve Formuli 1. Pokud ale věříme, že několik týmů porozumělo pneumatikám lépe a jsou v péči o nich lepší, aniž by došlo ke kompromisu v bezpečnosti, proč bychom měli hlasovat pro změnu?," pokračuje Mallya.
Podle něj se problém s bezpečností kvůli senzačním explozím zbytečně nafukuje: "Kromě vozu vzadu a pilota vpředu, jenž může být překvapený náhlým prasknutím, se z tohoto pohledu skutečně nejedná o větší bezpečnostní problém.
Neviděli jsme, že by se auta dostala do divokých smyků a narážela do bariér. Pirelli ale potřebuje odvést práci a spolupracovat s různými týmy, aby přišli s vhodným řešením," soudí majitel indického týmu.
Force India problémy s letošními pneumatikami neměla, v Silverstone bodovala s oběma piloty
(foto: Sahara Force India)
Proti změnám bylo původně i Ferrari, jehož šéf Stefano Domenicali říká: "Pro mě je důležité se posunout kupředu a vyřešit problém, protože jde o něco, co je velmi důležité pro všechny z nás."
A šéf Lotusu Eric Boullier dodává: "Potřebujeme s Pirelli spolupracovat a nalézt řešení. Možná budou muset zaměnit kovový pás za kevlarový, a my to podpoříme. Bezpečnost je naším hlavním zájmem."
Pirelli má nyní v plánu dva soukromé testy - příští týden v Paul Ricard a za dva týdny v Barceloně. Od FIA dostala povolení využít během nich vůz letošní specifikace. Vhod také přijde test mladíků, do kterého se budou moci zapojit i závodní jezdci - s výjimkou Mercedesu, který se jich po aféře s "tajným" testováním nemůže zúčastnit.
Nové pneumatiky s loňskými konstrukcemi, ale letošními směsmi, dodá nejpozději pro Velkou cenu Maďarska na konci července, podle Daily Mail dokonce již tento víkend do Německa.