Analýza sektorů: Jak to Hamilton v Silverstone všem natřel a kde ztrácelo Ferrari

Petr Hlawiczka, 29. června 2013, 22:30 Google+

SILVERSTONE - SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Jak si vedli piloti během kvalifikace v jednotlivých sektorech a kdo dosahoval nejvyšších rychlostí?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.07. 09:47) Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

První sektor začíná velmi rychlou dvojicí zatáček v úseku Farm, po níž přichází prudké zpomalení ve třetí a čtvrté zatáčce. Následuje první rovinka, kde mohou využívat DRS.

Po ní brzděním do pomalé 6. a 7. zatáčky piloti najíždějí do druhého sektoru s bývalou startovní/cílovou rovinkou, adrenalinovou Copse a velmi rychlými esíčky Maggots a Becketts.

Třetí sektor začíná rovinkou Hangar Straight, na kterou FIA umístila druhou DRS zónu. Před 15. zatáčkou se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po středně rychlé Stowe a další kratší rovince se brzdí do pomalé 16 zákruty, v otevírající se 17. pak piloti postupně akcelerují na cílovou rovinku.

mapa
Mapa okruhu (zdroj: FIA)

V kvalifikaci všem ulétl Hamilton, jenž byl suverénní ve všech třech sektorech - Rosbergovi naložil 4 desetiny sekundy a oběma Red Bullům více než 6 desetin.

Lewisovi se během svého posledního kola na čerstvých středně-tvrdých pneumatikách podařilo dát dohromady své nejlepší sektory, což se v Q3 podařilo již pouze Vettelovi a Di Restovi - ten však byl nakonec diskvalifikován kvůli příliš lehkému vozu a zítra odstartuje z posledního místa.

Nejvíce si mohl v Q2 polepšit Pérez (- 0,167 s) a v Q3 Sutil (- 0,082), pokud by se jim podařilo dát dohromady ideální kolo. Mexičanovi ani Němcovi by to však k postupu na lepší příčku vzhledem k větším odstupům stejně nestačilo.

08 - sektory
Přehled nejrychlejších časů v jednotlivých sektorech (v sekundách)

Maximální rychlost byla na konci Hangar Straight naměřena Felipemu Massovi - 311,8 km/hod. Ferrari byla na rovinkách velmi rychlá, Alonso do druhého sektoru vlétl rychlostí 309,1 km/hod. Oba se však trápili s vyvážením svých vozů, novinky v posledních pěti závodech italskému týmu nefungují, což hezky ilustrují maximální rychlosti na konci druhého sektoru po výjezdu z Becketts.

Velmi dobře si v tomto ohledu vedly obě Force Indie poháněné silným motorem Mercedesu - Sutil byl na konci druhého sektoru (o 7,2 km/hod více než Alonso) i třetího sektoru vůbec nejrychlejší.

O přehršli aerodynamického přítlaku Red Bullu svědčí rychlosti při nájezdu na cílovou rovinku. Jeho vozy zde patřily mezi ty nejúspěšnější, přestože na maximálce tratily shodně 8,7 km/hod.

08 - max. rychlosti
Maximální rychlosti (v km/hod)

Marussia vsadila na opačnou strategii - dosažení vysokých rychlostí. Ve druhé tabulce je sice vysoko, výsledné časy však přes velký pokrok, který tým letos učinil, svědčí o notném aerodynamickém deficitu ve srovnání s ostatními předními týmy.

Zajímavé je, že se Lotus rozhodl pokračovat se svým DRD zařízením (více zde) a poprvé jej nasadit do závodu. Objevil se pouze na voze Räikkönen, který s ním byl dosahoval nejen nižších maximálních rychlostí než jeho týmový kolega Grosjean, ale neodrazilo se to ani na teoreticky vyšším možném přítlaku (při stejné rychlosti), protože za Francouzem zaostával i ve výsledných časech na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Jak to Hamilton v Silverstone všem natřel a kde ztrácelo Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.07.2013 09:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Lotus poprvé nasadí pasivní zařízení pro redukci přítlaku, závodit s ním bude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud